Män som stalkar en
Vad är det för fel på alla män som bli besatta efter att man har slutat träffa dem, och börjar stalka en? Varför kan de inte låta en vara ifred när man inte vill träffas pga bristande intresse
Vad är det för fel på alla män som bli besatta efter att man har slutat träffa dem, och börjar stalka en? Varför kan de inte låta en vara ifred när man inte vill träffas pga bristande intresse
Hade ett ex som förföljde mig på ett väldigt hotfullt sätt i 7 års tid. Mår fortfarande dåligt över detta. Just stalkningen kunde han aldrig fällas för. Men massa övriga punkter som spårade ur. Sjukt att det inte finns ett riktigt skydd emot det här problemet. Ofta stod min förövare utanför min lägenhet. Där anmälan lades ner, fanns ju inga direkt bevis. Bilderna var otydliga och han använde mask. Samma med SMS. de kunde hela tiden vara någon annan så det gick inte heller få till.
Hade ett ex som förföljde mig på ett väldigt hotfullt sätt i 7 års tid. Mår fortfarande dåligt över detta. Just stalkningen kunde han aldrig fällas för. Men massa övriga punkter som spårade ur. Sjukt att det inte finns ett riktigt skydd emot det här problemet. Ofta stod min förövare utanför min lägenhet. Där anmälan lades ner, fanns ju inga direkt bevis. Bilderna var otydliga och han använde mask. Samma med SMS. de kunde hela tiden vara någon annan så det gick inte heller få till.
Misstänker att denna tråd är spåren av Biancas rättegång..
Visst finns det "svin" till män. Stalka, våldta, misshandel mot kvinnor mäste bekämpas på alla sätt.
Det som ofta tyvärr glöms bort i t ex media eller sociala medier är synen från ett "grundligt" perspektiv.
Syftar här till socialpsykologi, interaktionen under dem senaste 25-30 åren, social mediers inverkan hos alla individer etc.
Har själv fått den unika äran att arbeta som volontär i cirka 16 år av mitt liv. Några tusen telefonsamtal med en mängd olika individer.
En stor röd tråd som lyser igenom är socialt arv samt psykisk "misshandel". Många människor växer upp under usla förhållande, blir utnyttjade av personer på sociala medier, hamnar i fel umgängeskrets vilket i sin tur styr personens liv helt snett. Något som sällan/aldrig belyses av dagen media. Snarare handlar det om att tjäna pengar (läs denna artikel, klicka här)
Dock är även inte kvinnor speciellt mycket bättre heller. Har tappat räkningen om kvinnliga samtal med kvinnor som blivit GROVT psykiskt misshandlade av andra kvinnor under flera ÅR på arbetet. Stalkald på sina sociala medier, förföljelse på vägen hem, kraftiga kränkningar på jobbet etc. Kvinnor/tjejer som blir bortgifta(även mamman ligger bakom beslutet). Tjejer som hyper mobbar andra tjejer under skolgången. Detta är enbart en bråkdel av min erfarenheter.
Slutsats: stort arbete med män som stalkar,våldtar, misshandlar. Detta är vidrigt. Även kvinnors psykiska misshandel behöver kraftigt hjälpas att bli bättre.
Men även stora insatser krävs det grundliga arbetet(framförallt journalisters arbete i media)
En lite mer mesig variant verkar vara att vägra lämna tjejens hem. det var en riktig bögig kille jag hade med att göra, som alltid ville hålla min hand fast jag bad honom släppa mig. han Sprayade parfym på massa kläder och strödde runt i lägenheten. Jag tände inte ett skit på honom eftersom han var så feminin. Och ju mer jag lärde känna honom desto mer tjejig visade han sig vara.
när det var dags att avvisa honom för det vägrade han lämna min lgh. Och sa upp sin.
varför håller män på så här?