klyban skrev 2025-09-27 18:40:52 följande:
Djuren för mat är välskötta, och det gör dig konstig och när du vägrar acceptera.
Komiskt är rätt ord för detta.
Finns inget lagligt att skada djur som de gjorde vid denna gård för säga djuren far illa.
För det var dom som sade de far illa av djurhållaren, men det ar de själva som hade ingen som helst respekt eller empati för djuren som faktiskt behandlades mycket bra på den gården.
Så de tog saken i sina egna händer, och sen försökte kalla sig djurvänner.
Dessa veganar var djurhatare och som deras aktioner berättade för alla.
På samma sätt de trodde de hjälpte minkar genom släppa ut dom, sen när de låg och kved av skador efter bilar, eller frös ihjäl.
Vart var dessa "djurvänner" då?
Ja, en sak är klar, de var inte där för minkarna då, utan lät de lida svårt innan de dog.
Detta är sjukligt skadade människor som gör så.
En sak är dock solklart, djuren har det mycket bra i Sverige
Även de som är för mat.
Och en sak är också 100%, och det är att alla våra djur vi hade.
Så hade alla fantastiska liv och älskade av oss alla, även på tallriken.
Det handlar ju för mig inte om det. Hur välskötta de än är finns ändå avsikten att döda dem där. (dvs jag är för djurrätt, inte bara djurskydd)
Jag har inte sagt att jag stöder att skada. Jag har inte uttalat stöd för en så vriden grupp. Det är ej min metod.
Nej, de gjorde det inte för att rädda just de djuren utan snarare för att väcka debatt om pälsindustrin o ekonomiskt skada just de minkfarmerna. Men jag har inte uttalat stöd för minkutsläpp heller. Jag tar avstånd från de metoderna, och skulle själv ej delta. Däremot kunde jag ev någon dag vara med i fritagning av något enstaka djur, tex en o annan höna, om jag visste att den kommer till ett bra hem. En jag känner var med i några sådana saker. Sedan var väl minkutsläppen mest en 90-talsgrej?
Skulle du tycka att någon som planerade att döda och äta dig i slutändan älskade dig- även om du hade det så att säga materiellt bra pga den personen?