klyban skrev 2025-08-27 14:35:58 följande:
Där fick jag rätt igen, du som inte skulle skriva mer till mig.
Fisken dör lika enkelt i yrkesfisket 
Grisen är död och lider inte längre.
Säger inget om de tär hemskt, men att det är en fallerad diet pga den kräver tabletter, som är också svåra att uppta för en hel del.
Djurhållningen är bra då, det är allt som räcker, såklart de dödas innan vi äter
dom
Vad var den halmgubben argument för egentligen?
Samma sekund du ser din diet som bättre och andra ska skämmas av olika anledningar, det är där predikan börjar.
Min syn är att alla ska kan få ha sin egen diet, utan bli skrämmande av såna som dig(Även om du inte tillhör de mer extrema på området som ropar om att det äts lik, och med tanke på det är omöjligt att äta lik och när det kommer till djur, och en satans massa osv...bokom också.)
Och det är när du presenterar din åsikt som bättre, som allt går fel för dig.
Och som sagt vad, jag sett detta på andra dieter också, och de är jag också på
Anonym (Mina skäl att välja äta vego) skrev 2025-08-27 12:24:26 följande:
I så fall är jag HELT NÖJD med min "fallerade diet". 
Då trivs jag med min "fallerade diet".
Den som verkligen predikar här vad gäller diet är väl snarare DU SJÄLV-som framhåller så mycket hur fallerad min är och hur överlägsen en annan är? Att ha oliak åsikter och framföra dem måste vara tillåtet i en debattavdelning.
Till skillnad mot LCHF-folk (det var ju en trend med LCHF för kanske 10-15 år sen) så är det inte bara en diet som sådan jag förespråkar - utan det handlar ju från min debatt-ståndpunkt betydligt mer om att dieter med animalier har offer - de som får betala det yttersta priset - och som inte kan tala för sig själva.
Då vil jag vara deras försvarsadvokat - försvarsadvokat för offren - och ingen, inte heller du - är tvingade av lagen att läsa just mina ord.
(Förresten LCHF drivet till sin spets har ju i en del fall mer eller mindre fått folks blodkärl att klegga igen har jag för mig jag läste. Den så kallade "fett-doktorn" Annila dahlqvist eller vad hon hette har vill jag minnas vederlagts ordentligt senare).
Säger inget om du är nöjd eller inte, bara konstaterar att det är en fallerad diet.
Då man dör utan dessa tabletter.
Vad är jag predikar?
Och dieten är dödlig utan tabletter, det berättar att dieten är fallerad, men det finn sju en lösning.
Märkt detta många ggr nu med dig, och hur du tror jag säger något annat än jag gör.
och speciellt när jag säger hela tiden att alla få ha sina dieter, predika dom inte som det enda så är jag mycket nöjd.
Det predikas fortfarande av LCHF'are, men de är inte lika aggressiva idag som innan, inte heller vegetarianer/veganer.
Djur är mat och då de vi avsett till vara mat, inga offer, utan livets gång i naturen.
Jaha, skambelägga igen, jo, jag känner igen detta sedan innan.
Varför en UPPENBAR OSANNING? Du förnekar att grisar koldioxidgasas levande. VARFÖR i allsindar skulle man gasa döda grisar?VARFÖR?
Sedan är en debatt faktiskt till för att redovisa OLIKA ÅSIKTER. Sanningen måste fram även om någon skulle ha någon skamkänsla. Jg har själv smakänslor för vissa saker jag gjort - och är glad att det finns de som fått mig på andra tankar i en hel del saker.
Jag avslutar härmed denna diskussionen med just dig. Vi kommer nämligen inte längre. Vi brukar ju inte nå fram till varandra. Det brukar inte funka med dig och mig i en diskussion.