Sluta ät kött - ni är en del av problemet!
Jag är köttätare och har alltid varit. Det jag märkt på senaste åren är att kvaliteten på kött gått ner betänkligt.
Rostas som tidigare var en riktigt bra stycknings-detalj är idag oätbar. Bara senor och otuggbart, men priserna är desamma
Jag kommer fortsätta äta kött för att det är gott och det är en del av vår kost.
Du får nog svårt att hitta en större djurvän än mig men - kött kommer jag att äta ändå!
Det jag kan ha jävligt svårt för är att se på TV hur folk i Alaska drar upp fisk och slänger dem levande på isen.
Samtidigt står de och pratar sig varma om respekten för djuren.
Ska man behålla och äta ett djur - behandla det med respekt!
Om det är en del av "vår" kost eller inte bestämmer man väl själv som fri individ? Det finns ingen som kan beordra. Man är fri att välja- och just det gjorde jag för ca 25 år sedan. Jag slutade äta kött/fisk/skaldjur och senare med mejeriprodukter och ägg, vilka också bygger p att döda djuren.
Så här i efterhand kallar jag inte mitt dåtida jag, före 1999 då jag var storkonsument av animalier, för djurvän. Jag tycker det mest djurvänliga är att inte föda upp produktionsdjur eller att bedriva fiske.
Ja, det är hemskt med de levande fiskarna på isen i Alaska. "Urfolk/naturfolk" är inte så djurvänliga som det ibland helt felaktigt romantiseras om,