Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Gaza

Tom Araya skrev 2025-09-23 21:35:10 följande:
    Ingen har sett vem som skjutit och ändå "vet" vissa att det är Israel som ligger bakom!?
    ...och genom vilken media har detta rapporterats ursprungligen?

Precis som trådskaparen påpekar så vittnar fler och fler Israeliska soldater om hur de skjutit ihjäl små barn.  

www.aftonbladet.se/nyheter/a/XjKxEB/insag-att-han-dodat-barn-jag-ville-krakas

Citat:

"Han avfyrar hundratals kulor, berättar han för den israeliska tidningen Haaretz. Men när soldaterna rör sig framåt ser de inga terrorister. Bara barn. 

- Jag såg två barnkroppar, kanske åtta eller tio år gamla, jag vet inte. Det var blod överallt, säger han till tidningen.

- Jag visste att det var jag som var skyldig, att jag gjorde det här. Jag ville kräkas.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-09-23 22:31:43 följande:
    Tom Araya skrev 2025-09-23 22:39:32 följande:

Ni verkar helt immuna mot fakta som pekar på att Israel har begått övergrepp mot den palestinska befolkningen. Faktum är att IDF soldater själva vittnar om  incidenter där människor skjutits ihjäl i närheten av utlämningsställen för nödhjälp.

www.timesofisrael.com/idf-confirms-probe-into-killings-near-gaza-aid-site-denies-troops-ordered-to-shoot-civilians/

Citat:

"Haaretz report says military looking into possible war crimes, cites soldiers? testimonies describing a ?killing field,? with troops routinely using heavy live fire for crowd control"

• KillBill

Ja visst är det pinsamt av Kristersson och andra berörda moderater. 

• KillBill
    Solrosblad skrev 2025-09-26 03:06:41 följande:

Palestinierna är ett folk med rätt till självbestämmande. Sedan 1948 har de haft rätt till en egen stat enligt FN, men Israel ockuperar fortfarande deras mark. Att påstå att de "kan flytta någon annanstans" är bara ett försök att rättfärdiga ockupation och förneka deras existens.

För övrigt använder israeliska soldater palestier som mänskliga sköldar..

www.svd.se/a/1MJJbl/kallor-israel-anvander-palestinier-som-skoldar

Citat: "nu beskriver både palestinier och israeliska soldater för AP hur det blivit en allt vanligare metod inom Israels militär"

• KillBill
    Solrosblad skrev 2025-09-26 09:41:37 följande:
    Som jag sa tidigare 

?Apropå FN, EU och Amnesty:  De är alla uppköpta av extremt välbärgade islamister sedan flera decennier tillbaka. Nu förstår ni varför Europas invandringspolitik ser ut som den gör.?

Smutskastande artiklar bryr jag mig inte om. 
    Dravel.

Vad anser du om att Israel själva har använt sig av mänskliga sköldar, något som israeliska soldater själva har vittnat om?
  • KillBill
    Anonym (F U) skrev 2025-09-27 09:03:46 följande:
    FN har spelat ut sin roll. Man misslyckades med FN också (NF före det).

FN är kidnappat av krafter som vi egentligen inte vil ge relevans. När Iran är ordförande för FN:s råd för mänskliga rättigheter är det ite ens en parodi längre.

Inte ens som samtalsklubb klarar FN av att existera eftersom att när Israel talar väljer andra länder att lämna rummet.

Defund FN!
    FN:s största problem är vetorätten. Så länge stormakter som USA och Ryssland kan blockera beslut förlorar FN sin förmåga att agera mot stater som bryter mot internationell rätt.Utan vetorätten skulle FN kunna agera med resulut mot  Ryssland, Israel, Iran och liknande och andra länder som bryter mot folkrätten. 
  • KillBill
    Anonym (F U) skrev 2025-09-27 08:45:52 följande:
    Precis, du har också hittat den videon som visar EXAKT det IDF påstår.

Videon visar en händelse från några månaders sedan på vägen till ett av Gaza Humanitarian Foundations utdelningsställen för mat.

Gruppen du ser i bakgrunden, de som ligger ned, har av någon anledning rört sig utanför det tillåtna området.

Kanske är det bara virriga grabbar. Kanske är de Hamasrterrorister som försöker komma åt IDF-soldaterna som vaktar vägen till utdelningen.

De får order om att stanna och ligga still och när de inte gör det så avfyrar IFD kulor intill dessa män, med god marginal för att inte skada någon.

I media kallas detta för "crowd controll" men utan kontexten att det kan röra sig om exempelvis självsmordsbombare eller män beväpnade med skjutvapen redo att använda mot IDF.

Ser du något fel i IDF:s agerande?

IDF är inte en objektiv part i detta. Oberoende granskningar från Human Rights Watch, FN:s människorättskontor och Amnesty visar samma sak: hundratals civila har dödats vid GHF:s matutdelningsplatser. OHCHR rapporterar över 410 döda sedan slutet av maj, HRW talar om minst 859 under två månader och totalt har omkring 875 dödsfall registrerats. Mönstret är tydligt ? civila skjuts när de försöker hämta mat.

• KillBill
    Anonym (F U) skrev 2025-09-27 08:34:47 följande:
    Nick Maynard, oberoende sanningsvittne (med tårar i ögonen)
    Nick Maynard är en brittisk professor och överläkare i kirurgi vid Oxford University Hospitals som vid flera tillfällen ar verkat i Gaza, utbildat läkareoch varit verksam som kirurg. 

Om man kollar upp sången som du hänvisar till så skriver textförfattaren i kommentar till sången att han med "från the river to the sea" syftar på att palestina ska bli fritt och att texten är en strävan efter frihet, mänskliga rättigheter och fredlig samexistens mellan judar och palistinier. 

Svar på tråden Gaza