• Jhannis

Sveriges Dummaste

Hur många tittar på Sveriges Dummaste? Ett av det roligaste program som tv 4 visat.

Ni som tittar vem hoppas ni på att vinner? Jag själv vet inte ännu vem jag hoppas på.

• Svar på tråden Sveriges Dummaste
  • Anonym (Ella)
    Jhannis skrev 2025-09-18 20:59:46 följande:

Det gick inte bra alls

Asch då, berätta?
  • Anonym (?)
    Anonym (Ella) skrev 2025-09-18 15:08:13 följande:

Jag har just sett klart senaste avsnittet på tv4play och jag kan säga att det var en spännande utslagning! Dock är jag lite fundersam över svaret på en fråga om en viss väldigt känd kläddesigner...

Både Tilda och Lia har väldigt fina kläder ikväll och det har Bathina också. I förra avsnittet var hon också jättesöt.
    Mer ska jag inte spoila för er andra, ni får titta och säga vad ni tycker 😁

Skulle väl inte heller tro att hon hette Coco egentligen men - facit gäller.
    Det var väl tur att de fina kläder, det måste ju ha höjt deras IQ något enormt.
    Kanske också är korkad men  först ikväll insåg jag att den blonda "vindtunneln" .. heter hon Törnkvist borde vara densamma som i Kompani Svan.
    Hon är inte den vassaste kniven i lådan men gör bra ifrån sig i K.S
    Verkligen!
  • Jhannis
    Anonym (Ella) skrev 2025-09-18 15:08:13 följande:

Jag har just sett klart senaste avsnittet på tv4play och jag kan säga att det var en spännande utslagning! Dock är jag lite fundersam över svaret på en fråga om en viss väldigt känd kläddesigner...

Både Tilda och Lia har väldigt fina kläder ikväll och det har Bathina också. I förra avsnittet var hon också jättesöt.
    Mer ska jag inte spoila för er andra, ni får titta och säga vad ni tycker 😁

Jag tror inte kläderna på deltagarnahar betytelse vad gäller kunskap. I alla fall tittar inte jag på hur dom är klädda, utan vad dom kan och inte kan.
  • Jhannis
    Anonym (Ella) skrev 2025-09-18 21:03:11 följande:
    Asch då, berätta?
    Jag hade hoppats att Samir hade fått åka hem.
  • Jhannis
    Anonym (?) skrev 2025-09-18 21:21:23 följande:
    Skulle väl inte heller tro att hon hette Coco egentligen men - facit gäller.
    Det var väl tur att de fina kläder, det måste ju ha höjt deras IQ något enormt.
    Kanske också är korkad men  först ikväll insåg jag att den blonda "vindtunneln" .. heter hon Törnkvist borde vara densamma som i Kompani Svan.
    Hon är inte den vassaste kniven i lådan men gör bra ifrån sig i K.S
    Verkligen!
    Var det inte hon som fick åka hem denna kväll. Tyckte egentligen att hennes svar på sista frågan där hon skrev att Reikjavik var i Åland som hade borda gällt och som var fel, men hon skrev under Åland Island vilket var rätt, men det borde inte ha fått vara två svar.
  • Anonym (?)

Kan nog tycka att om man stryker ett svar innan tiden gått ut och ersätter med rätt så bör rätt räknas.
    Det är dock rätt skrämmande att det är den generation som ska ta över samhället inom några år. Vilket alla våra föräldrar säkert tyckte innan oss, hahaha
    Om man inre ens vet huvudstaden på Island ska man kanske inte förhandla med Ryssland eller USA, Kina eller Nordkorea.... Man kanske ska ha fina kläder på sig i tv istället.

• Jhannis
    Anonym (?) skrev 2025-09-18 22:12:39 följande:

Kan nog tycka att om man stryker ett svar innan tiden gått ut och ersätter med rätt så bör rätt räknas.
    Det är dock rätt skrämmande att det är den generation som ska ta över samhället inom några år. Vilket alla våra föräldrar säkert tyckte innan oss, hahaha
    Om man inre ens vet huvudstaden på Island ska man kanske inte förhandla med Ryssland eller USA, Kina eller Nordkorea.... Man kanske ska ha fina kläder på sig i tv istället.

Ja så kan det vara.
  • Anonym (A)
    Jhannis skrev 2025-09-18 21:53:57 följande:
    Jag tror inte kläderna på deltagarnahar betytelse vad gäller kunskap. I alla fall tittar inte jag på hur dom är klädda, utan vad dom kan och inte kan.
    Nä, det håller jag med om.
  • Anonym (?)
    Anonym (A) skrev 2025-09-19 21:00:00 följande:
    Nä, det håller jag med om.
    Nää, men det var någon som tyckte att de i alla fall hade så snygga kläder på sig!
    Snygga kläder skulle alltså höja kunskapsnivån?
    Var ligger logiken?
    Jag tycker fortfarande att detta är ett av de mest förnedrande program som sänts i TV.
    Kolla på de som är kvar - om de var riktiga människor, skulle de kunna söka jobb?
    Skulle någon ta dem på allvar?
    Kriteriet för att deltaga i programmet är ju att du är dum på riktigt
    Hur fan kan man hänga ut korkade människor på det viset?
    Vad är nästa program? Mongo-tv - människor med problem.
    Alla dessa "reality-shows" blir bara värre och värre. Förnedrings-tv utan att deltagarna verkar förstå .... varför man riskerar att bli Sveriges dummaste mot betalning.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2025-09-19 21:51:38 följande:
    Nää, men det var någon som tyckte att de i alla fall hade så snygga kläder på sig!
    Snygga kläder skulle alltså höja kunskapsnivån?
    Var ligger logiken?
    Jag tycker fortfarande att detta är ett av de mest förnedrande program som sänts i TV.
    Kolla på de som är kvar - om de var riktiga människor, skulle de kunna söka jobb?
    Skulle någon ta dem på allvar?
    Kriteriet för att deltaga i programmet är ju att du är dum på riktigt
    Hur fan kan man hänga ut korkade människor på det viset?
    Vad är nästa program? Mongo-tv - människor med problem.
    Alla dessa "reality-shows" blir bara värre och värre. Förnedrings-tv utan att deltagarna verkar förstå .... varför man riskerar att bli Sveriges dummaste mot betalning.
    Men nu har de väl ändå ställt upp på det här frivilligt och bjuder på sig själva.
    Det hade ju varit en annan sak om de hade blivit lurade att delta.
Svar på tråden Sveriges Dummaste