• Jhannis

Sveriges Dummaste

Hur många tittar på Sveriges Dummaste? Ett av det roligaste program som tv 4 visat.

Ni som tittar vem hoppas ni på att vinner? Jag själv vet inte ännu vem jag hoppas på.

• Svar på tråden Sveriges Dummaste
  • Jhannis

Det spelar väl ingen roll om det är kändisar som är med eller bara amatörer....Porgrammet i sig är roligt.

• Jhannis
    Anonym (A) skrev 2025-09-05 19:59:17 följande:

Jo, lite kul är det allt.

Ja helt klart är det lite kul och alla medverkande har gett sin tillåtelse att spela spelet. Även kändisar är vanliga människor och inte ett dugg smartare än folket i övrigt.
  • BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2025-09-05 21:06:31 följande:
    Ja helt klart är det lite kul och alla medverkande har gett sin tillåtelse att spela spelet. Även kändisar är vanliga människor och inte ett dugg smartare än folket i övrigt.
    Tycker också att det är rätt kul.
    Men jag förvånas över den dåliga allmänbildningen, ibland undrar jag om de verkligen inte kan frågorna.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Jhannis
    BeautifulLiz skrev 2025-09-06 12:10:15 följande:
    Tycker också att det är rätt kul.
    Men jag förvånas över den dåliga allmänbildningen, ibland undrar jag om de verkligen inte kan frågorna.
    Det kan vara så att dom inte kan frågorna. Jag tycker att det yngre har svårt med allmänbildningen vid vissa frågor. Sen kan det vara att dom bara inte svarar seriöst utan spelar dummare än dom är.
  • Anonym (?)
    Jhannis skrev 2025-09-06 13:33:20 följande:
    Det kan vara så att dom inte kan frågorna. Jag tycker att det yngre har svårt med allmänbildningen vid vissa frågor. Sen kan det vara att dom bara inte svarar seriöst utan spelar dummare än dom är.
    Och vem vill framstå som dummare än man är?
    Det om något är väl otroligt korkat!
  • Jhannis
    Anonym (?) skrev 2025-09-06 14:41:51 följande:
    Och vem vill framstå som dummare än man är?
    Det om något är väl otroligt korkat!
    Jag förstår att alla inte tycker att någonting är kul, men vilket tråkigt liv man lever då. Men alla får tänka som dom vill.
  • Anonym (Ella)

Jag tycker programmet är kul och knappast förnedrande, de som deltar är ju med på det själva och har inte blivit lurade till det. Kul med människor som har självdistans och kan bjuda på sig själva och inte måste skryta om hur mycket smartare de är än alla andra.

Att jag insåg att jag är mer alllmänbildad än den där läkaren var ju bara en bonus 😁

• BeautifulLiz

Så, vem tror ni "vinner" titeln som Sveriges dummaste?

Min gissning är en av de två unga tjejerna eller den mörkhyade mannen.
    Kommer inte ihåg vad de heter, men ni förstår nog vilka jag menar. Glad

Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Anonym (A)
    Jhannis skrev 2025-09-05 21:06:31 följande:
    Så är det ju.
Svar på tråden Sveriges Dummaste