• Jhannis

Sveriges Dummaste

Hur många tittar på Sveriges Dummaste? Ett av det roligaste program som tv 4 visat.

Ni som tittar vem hoppas ni på att vinner? Jag själv vet inte ännu vem jag hoppas på.

• Svar på tråden Sveriges Dummaste
  • Jhannis
    molly50 skrev 2025-09-20 11:23:04 följande:
    Men nu har de väl ändå ställt upp på det här frivilligt och bjuder på sig själva.
    Det hade ju varit en annan sak om de hade blivit lurade att delta.
    Håller med dig och deltagarna verkar ha kul. Om några år kommer ingen ens i håg programmet.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-20 13:44:55 följande:
    Håller med dig och deltagarna verkar ha kul. Om några år kommer ingen ens i håg programmet.
    Precis.
  • Jhannis

Vad lär sig dagens människor i skolan.....eller sitter dom bara med sina mobiltelefoner och lär sig inget?

• molly50
    Jhannis skrev 2025-09-25 20:23:54 följande:

Vad lär sig dagens människor i skolan.....eller sitter dom bara med sina mobiltelefoner och lär sig inget?

Man kan ju undra.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2025-09-25 20:41:51 följande:
    Man kan ju undra.
    Sen mobiltelefonerna kom så har kunskapen från ungdomar försvunnit. 
    Hoppas verkligen att man förbjuder telefonerna på alla skolor.

Sen har klassen blivit alldeles för stora för att man ens kan lyssna på vad läraren säger.

Och elever som skiter i skolan stör alla som vill lära sig. 

Usch Sverige har blivit hemskt.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-25 21:05:52 följande:
    Sen mobiltelefonerna kom så har kunskapen från ungdomar försvunnit. 
    Hoppas verkligen att man förbjuder telefonerna på alla skolor.

Sen har klassen blivit alldeles för stora för att man ens kan lyssna på vad läraren säger.

Och elever som skiter i skolan stör alla som vill lära sig. 

Usch Sverige har blivit hemskt.
    På min dotters skola så får de lägga ifrån sig telefonerna på lektionerna.
    Det tycker jag är ok. Men annars så kanske de vill få tag på någon om de känner sig obekväma av någon anledning.

Men jag håller med om att klasserna behöver bli mindre och fler resurser behövs.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2025-09-25 21:34:00 följande:
    På min dotters skola så får de lägga ifrån sig telefonerna på lektionerna.
    Det tycker jag är ok. Men annars så kanske de vill få tag på någon om de känner sig obekväma av någon anledning.

Men jag håller med om att klasserna behöver bli mindre och fler resurser behövs.
    När vi gick i skolan hade vi inga telefoner Behövde vi få tag på en förälder så fick man gå till lärarrummet och ringa.

Barn och även större barn/ungdomar ska umgås med varann och inte sitta och titta på en skärm. 

Ja klasserna behöver vara mindre och mer resurser måste in. 

Lärare måste bli starkare på att säga i från till det elever som inte sköter sig.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-25 22:59:27 följande:
    När vi gick i skolan hade vi inga telefoner Behövde vi få tag på en förälder så fick man gå till lärarrummet och ringa.

Barn och även större barn/ungdomar ska umgås med varann och inte sitta och titta på en skärm. 

Ja klasserna behöver vara mindre och mer resurser måste in. 

Lärare måste bli starkare på att säga i från till det elever som inte sköter sig.
    Ja,så var det även på min tid. Men idag med alla barn som har npf och kan behöva en trygghet så ser det lite annorlunda ut.
    Annars håller jag med dig.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2025-09-25 23:09:25 följande:
    Ja,så var det även på min tid. Men idag med alla barn som har npf och kan behöva en trygghet så ser det lite annorlunda ut.
    Annars håller jag med dig.
    Barn med npf eller barn som blir mobbade borde få ha en resurs /assistent på skolan som dom litar på så att det kan ty sig till den personen. Inte så att personen är bredvid utan att det bara vet att personen är på skolområdet när det behöver tryggheten, Tänker jag mig vore en bra.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-26 02:42:14 följande:
    Barn med npf eller barn som blir mobbade borde få ha en resurs /assistent på skolan som dom litar på så att det kan ty sig till den personen. Inte så att personen är bredvid utan att det bara vet att personen är på skolområdet när det behöver tryggheten, Tänker jag mig vore en bra.
    Ja,orecis. Och det är det jag menar med att det behövs fler resurser.
Svar på tråden Sveriges Dummaste