• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Neksta

Hej! Jag har inte skrivit något sedan BIM september-tråden där jag plussade, men jag har varit härinne och läst då och då och känner igen några av er därifrån.
    Tänkte jag skulle uppdatera lite.

Detta är min första graviditet och den har varit ganska tuff. Jag har haft/har typ alla symptom man kan ha😅 det värsta av illamåendet avtog i början på v.13, så det är jag supertacksam för. Däremot så började jag få foglossning redan i v.12.. så det känns tufft att jag nu ska gå runt med det resten av tiden😅 har inskaffat en massa grejer som förhoppningsvis kan lindra smärtan lite och göra så att jag kan jobba så länge som möjligt.

Var i alla fall på ultraljud igår, äntligen! Vi har hållit graviditeten hemligt för nästan alla omkring oss, så det var så skönt att äntligen få gå ut med de stora nyheterna🤩 
    Och imorgon går vi in i v.14 redan!! Det har gått otroligt fort samtidigt som det gått såååå långsamt!
    Slänger in en liten bild från gårdagens ultraljud🥰

• Nanathalie
    Miniblomma skrev 2025-11-12 22:13:18 följande:

Åh, vilken lättnad! Vilken resa den lille gjort ❤️

Det är ju ett mirakel alltihop. Var man inte troende innan så blir man det av detta. ❤️❤️
  • Anonym (Nilo)

Hej allihopa!

idag har jag varit på KUB och för första gången fått se den lilla, känns helt otroligt och var en så lättnad efter all oro jag haft. Jag var lite längre gången än vad som först var beräknat så är i vecka 14 (13+0) istället för vecka 13 (12+3).

Nu ska jag äntligen njuta av graviditeten så gått det går även om man vet att det såklart fortfarande finns risker, även om sannolikheten är mycket mindre. 💕

hoppas allt är bra med er alla!

• Anonym (Hanna)

Har inte heller skrivit något här sen jag plussade. Vi gjorde NIPT i veckan så väntar på resultat och fick se DOM. Det var tvillingar!! 🤯 Ska inte ljuga och säga att det kom som en chock.. och kanske inte sådär superglad först vid beskedet? Men nu är jag och mannen SÅ glada och jag kan knappt vänta tills vi får reda på vad det är för kön. 🥹 Barnmorskan trodde det var enäggs och nästa vecka ska jag till sjukhuset för att göra ultraljud där för att fastställa vilken sorts tvillinggraviditet det är. 

• Anonym (Lilis)

Hej, 
    Vad kul att läsa allas inlägg.

Jag är gravid i vecka 12+6 och har mitt första ultraljud med KUB test på måndag. Jag är jättenervös och en orolig som bara den. Försöker hålla lugnet men det är inte lätt. Hur mådde/mår ni inför första ultraljudet? 

• Skipper123

Grattis till er som gjort KUB och fått bra resultat och välkomna in i gruppen ni som skrivit först nu ????🙌🌱

Jag gick in i vecka 17 igår. Och har definitivt känt några svaga "petanden" innifrån magen vid flera tillfällen idag 👀💜😁🙌

• Skipper123

Ska vara hjärtan och inte frågetecken i texten ovan, förstör inte varför det blir så ????🥴

• ttcjuliaa
    Skipper123 skrev 2025-11-16 00:45:11 följande:

Grattis till er som gjort KUB och fått bra resultat och välkomna in i gruppen ni som skrivit först nu ????🙌🌱

Jag gick in i vecka 17 igår. Och har definitivt känt några svaga "petanden" innifrån magen vid flera tillfällen idag 👀💜😁🙌

Åååh så mysigt med sparkar! Började känna dem igår, kom ett par stycken på morgonen idag Skrattande
    Det är så härligt att känna Hjärta
  • yny

Idag har vi varit på KUB och fått se vår lilla bebis 😍🥰 låg risk på alla prover och allt såg jättefint ut! En riktig lite sprattelboll var det 🥰 känns så OTROLIGT skönt! BF blev framflyttat hela 6 dagar så nya bf är 28 maj. Var exakt samma med första barnet och sen föddes han på bf-1 så hoppas på liknande denna gång 😊

• Björken88
    yny skrev 2025-11-18 09:12:00 följande:

Idag har vi varit på KUB och fått se vår lilla bebis 😍🥰 låg risk på alla prover och allt såg jättefint ut! En riktig lite sprattelboll var det 🥰 känns så OTROLIGT skönt! BF blev framflyttat hela 6 dagar så nya bf är 28 maj. Var exakt samma med första barnet och sen föddes han på bf-1 så hoppas på liknande denna gång 😊

GRATTIS vad skönt att KUBen gick bra!🌸 Har ni tagit reda på kön eller kunnat gissa er till från bilderna av KUBen🥰 
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜