• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Skipper123
    yny skrev 2025-11-18 09:12:00 följande:

Idag har vi varit på KUB och fått se vår lilla bebis 😍🥰 låg risk på alla prover och allt såg jättefint ut! En riktig lite sprattelboll var det 🥰 känns så OTROLIGT skönt! BF blev framflyttat hela 6 dagar så nya bf är 28 maj. Var exakt samma med första barnet och sen föddes han på bf-1 så hoppas på liknande denna gång 😊

Stort grattis! ♥️🎀😍

Ha nu andra börjat tidigt att införskaffa saker till bebis? Vi har köpt en begagnad vagn, babyskydd, badbalja av samma tjej. Sedan ett babygym från Lidl faktiskt, jättesött och bra pris! Köper även en begagnad babysitter idag. Har lite filtar, tecken, kudde, påslakanset sedan mina äldre barn kvar, samt lite kläder. Så behöver köpa in en del nytt men betar av lite i taget. Ett råd till de som verkligen vill amma är att köpa eller hyra en elektrisk bröstpump. Kan vara riktigt svårt och eländigt att få igång amningen ordentligt för en del och då är elektrisk pump jättebra för att stimulera igång mjölken. Kommer även att köpa en baby brezza denna gång ifall vi liksom tidigare behöver övergå till ersättning så småningom. Har verkligen saknat ett smidigt sätt att snabbt värma flaskan till lagom temperatur. Krånglat med termos och micro tidigare. Blev alltid för varmt eller kallt, så man fick spola under kran och krångla. Baby brezza fungerar ju även kanon när man sedan övergår till välling. Men vet inte vilket märke eller så som är bäst, får bli en variant till ett okej pris iaf.

Är bara i vecka 17 men är ute i god tid med grejer och planering denna graviditet, man lär sig efter 3 barn tydligen ????🤣 
    Har även redan kikat på en förlossningskurs gratis via min gravidapp!

Hur har ni andra börjat förbereda er och boa inför bebis? 😍
  • Anonym (:))

Ett tips som är billigare och man gör flaskor på en handvändning är också en vattenkokare som värmer till 40 grader 🙃 inga inställningar med mått och rengöring och mögel som kan bli med babybrezza.

Skipper123 skrev 2025-11-20 10:26:12 följande:
    Stort grattis! ♥️🎀😍

Ha nu andra börjat tidigt att införskaffa saker till bebis? Vi har köpt en begagnad vagn, babyskydd, badbalja av samma tjej. Sedan ett babygym från Lidl faktiskt, jättesött och bra pris! Köper även en begagnad babysitter idag. Har lite filtar, tecken, kudde, påslakanset sedan mina äldre barn kvar, samt lite kläder. Så behöver köpa in en del nytt men betar av lite i taget. Ett råd till de som verkligen vill amma är att köpa eller hyra en elektrisk bröstpump. Kan vara riktigt svårt och eländigt att få igång amningen ordentligt för en del och då är elektrisk pump jättebra för att stimulera igång mjölken. Kommer även att köpa en baby brezza denna gång ifall vi liksom tidigare behöver övergå till ersättning så småningom. Har verkligen saknat ett smidigt sätt att snabbt värma flaskan till lagom temperatur. Krånglat med termos och micro tidigare. Blev alltid för varmt eller kallt, så man fick spola under kran och krångla. Baby brezza fungerar ju även kanon när man sedan övergår till välling. Men vet inte vilket märke eller så som är bäst, får bli en variant till ett okej pris iaf.

Är bara i vecka 17 men är ute i god tid med grejer och planering denna graviditet, man lär sig efter 3 barn tydligen ????🤣 
    Har även redan kikat på en förlossningskurs gratis via min gravidapp!

Hur har ni andra börjat förbereda er och boa inför bebis? 😍
  • Skipper123
    Anonym (:)) skrev 2025-11-20 10:31:41 följande:

Ett tips som är billigare och man gör flaskor på en handvändning är också en vattenkokare som värmer till 40 grader 🙃 inga inställningar med mått och rengöring och mögel som kan bli med babybrezza.

Aah bra tips ju! :) 
  • yny
    Björken88 skrev 2025-11-20 08:30:20 följande:
    GRATTIS vad skönt att KUBen gick bra!🌸 Har ni tagit reda på kön eller kunnat gissa er till från bilderna av KUBen🥰 
    Nää, denna gång har vi bestämt oss att det ska få bli en överraskning 😍 och det känns faktiskt jättespännande! Med sonen tog vi reda på könet vid RUL men nu när det är vårt sista barn (med allra största sannolikhet) så vill vi testa att inte ta reda på det också 🥰 när jag väl låg där på ultraljudet dock så fick jag en jättestark känsla av att detta är en lillebror! Men vi får väl se, sambon tror lillasyster 😊❤️
  • RainbowFamilyDreams

Tog Nipt förra onsdagen, fick idag meddelande att Karolinska haft haveri och typ slarvat bort mitt test... så de hade inte ens påbörjat analys :(. Så nu måste jag ta ett nytt på måndag och vänta i två veckor till?!! Då är jag bannemig i vecka 17?? Blir orolig och stressad... och att få till Nipt Express går knappt heller att hitta. Nån som varit med om samma?

• yny
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-11-20 15:59:15 följande:

Tog Nipt förra onsdagen, fick idag meddelande att Karolinska haft haveri och typ slarvat bort mitt test... så de hade inte ens påbörjat analys :(. Så nu måste jag ta ett nytt på måndag och vänta i två veckor till?!! Då är jag bannemig i vecka 17?? Blir orolig och stressad... och att få till Nipt Express går knappt heller att hitta. Nån som varit med om samma?

Men oj, vad tråkigt! De måste ju kunna sätta ditt prov på nån slags extra prioritet? Det hade jag pushat för i alla fall! Förstår att det känns segt! 
  • RainbowFamilyDreams
    yny skrev 2025-11-20 20:06:29 följande:
    Men oj, vad tråkigt! De måste ju kunna sätta ditt prov på nån slags extra prioritet? Det hade jag pushat för i alla fall! Förstår att det känns segt! 
    Skrivit till barnmorskan nu med den frågan.. känns så sjukt segt. Om provet skulle visa på eventuella förhöjda risker för avvikelser och man behöver ta typ fostervattensprov så är man ju inne kring vecka 18 säkert och nallar och då är det ju liksom gräns för abort...annars krävs massa tillstånd från Socialstyrelsen med mera.
  • Anonym (Hanna)
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-11-20 15:59:15 följande:

Men nej!! Jag gjorde också NIPT förra veckan men fick svar nu på morgonen. Skickades också till Karolinska så måste haft sån tur.. 

Mitt NIPT visade normalt! Och! Jag väntar två enäggstjejer 😍😍 

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜