• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Björken88
    Annpor skrev 2025-11-10 21:05:22 följande:

Ja, sjukt tufft det man gått igenom. Försöker tänka positivt, att allt kommer gå bra denna gång! Tack snälla för svar kring NIPT! Förstod det som om att det skickas och analyseras vid Karolinska. Men då får man gott vänta 10-14 dagar, tiden går ju bara så långsamt när man väntar på något. Jag mår bra! Enda symtomet jag har är att jag ständigt är så väldigt hungrig, alltså såååå hungrig. Men annars mår jag som vanligt. Hur mår du? 🥰 Jag är i vecka 11+5 idag. 

Björken88 skrev 2025-11-09 07:01:19 följande:
    Jag gjorde nipt privat då jag anser de som erbjuds av regionen blir för sent och om det skulle visa på komplikationer så är jag långt gången om man behöver ta ett tufft beslut. 
    Men iaf för mig skulle det ta 5-7 arbetsdagar, det tog bara 5 arbetsdagar innan jag fick svar. Barnmorskan skrev ett sms att hon fått provet tillbaka och allt såg bra ut och att jag skulle bekräfta jag sett det så skulle hon skicka ut svaret i ett mail. Detta för att sambon skulle få chans tillsammans med mig kolla könet♥️ Vilket va fint🌸
    Men gör man via regionen så har jag hört det kan ta upp till 3veckor att få svar... 
    Tänk ändå att det kan skilja så mycket mellan region och privat? Lite konstigt ändå. Men antar att det är för att man betalar privat som dom proverna på något sätt prioriteras kanske. Fint att ni fick kolla könet tillsammans, var det en liten flicka ni väntade? ????

Ja det är lite konstigt men skulle nog kunna vara så de prioriterar de som gör privat? Eller att de bara är karolinska som gör testerna om man gör via regionen och det blir för högt tryck medans när man gör privat finns det flera olika som kan analyserar testerna? Bara jag som spekulerar utan nån direkt källa här 😅
    Jaa det är en liten flicka vi väntar 🌸♥️ 
  • RainbowFamilyDreams

Gör NIPT imorgon men gjorde ultraljud idag, knytet lever och mår bra. Vecka 11 + 6 idag och knytet är 5,4 ,cm. Så de mest kritiska veckorna är över. Hoppas nu bara på bra resultat på NIPT skulle väl ta typ 10 dagar då det ska till Karolinska: får det gratis i den regionen där jag bor så det är ju skönt. Det tar bara lite tid att få svar. Grattis till er andra så långt!

• Miniblomma
    Annpor skrev 2025-11-10 21:05:22 följande:

Ja, sjukt tufft det man gått igenom. Försöker tänka positivt, att allt kommer gå bra denna gång! Tack snälla för svar kring NIPT! Förstod det som om att det skickas och analyseras vid Karolinska. Men då får man gott vänta 10-14 dagar, tiden går ju bara så långsamt när man väntar på något. Jag mår bra! Enda symtomet jag har är att jag ständigt är så väldigt hungrig, alltså såååå hungrig. Men annars mår jag som vanligt. Hur mår du? 🥰 Jag är i vecka 11+5 idag. 

Åh, vad skönt ❤️ Haha ja, tiden kan nästan gå baklänges när man väntar på något sådant!

Jag börjar må bättre efter några lite tyngre veckor med mer illamående och förlamande trötthet. Jag kan fortfarande knappt få i mig något protein dock, så det blir mest kolhydrater i kosten nu tyvärr haha. Nu börjar magen också vilja trycka sig utåt, tycker jag. 13+0 idag här och det ska bli så spännande att se hur magen växer framöver ❤️

• yny

Så spännande att läsa allas uppdateringar och fina resultat på NIPT och KUB! Grattis till er alla ❤️
    Har mitt KUB om knappt en vecka och jag är sååååå nervös. Kan inte minnas att jag var såhär nervös med första barnet men jag var nog mer naiv då 🙈 

Tror att det har börjat vända till det bättre på symtomfronten för mig också. Är i 12+4 idag och har sedan helgen äntligen börjat få tillbaka min aptit och känner bara någon enstaka våg av illamående under dagen nu. Har fortfarande aversion mot viss mat dock, vill att maten ska kännas "fräsch" så allt som är för tungt eller mycket fett går bort. Vill helst äta typ sallader, soppa etc. Eller frukostmat 🥲 Börjar även få tillbaks energin lite (även om jag fortfarande är tröttare än vanligt). 

Kan definitivt känna livmodern nu om jag klämmer lite på nedre delen av magen 🥰 Vet inte om jag tycker att det syns så mycket än men så har jag ju även lite extravikt som nog döljer en del. 

• Nanathalie

Jag blir så glad av att gå in här och se vad ni alla skriver. Det är skönt att se att det verkar gå så bra för många, men också skönt att dela den där oron med dem av er som upplevt förluster, trauman och dylikt.

Jag har gått i ca 5 dagar och mått pyton just på grund av stundande nipt. Det var 3 veckor sedan jag senast såg min lille vid liv och jag vet att det kan hända mycket på 3 veckor. Jag är fortfarande fascinerad över att den ens överlevt operationer och annat. Idag var nipt och jag gick in iskall, beredd på det allra värsta. Där fick vi se vår lille stjärna; 12+0 idag, till synes helt perfekt. Vi lämnade blodprov och inväntar svar om 1-2 veckor.

Jag kan fortfarande inte förstå hur den lever. Jag kan heller inte förstå att det nu är en liten bebis. En människa med små fötter och tår, händer och fingrar, en liten näsa. Jag hoppas att blodproverna kommer tillbaka normala och att vi sedan tillåter oss att andas ut och njuta av graviditeten. ❤️ Stor kram till er alla här inne. 

• majblommorna

Hej! Jag gör entre nu tänkte jag 👋🏼 

Inte riktigt vetat vad jag ska skriva tidigare, behövt landa i graviditeten tror jag. I mitt fall slutade jag med preventivmedel och tänkte ?Det kan ta tid? och välkomnade det, kände mig inte redo direkt där och då. Såklart blev jag gravid direkt månaden efter. Det har varit en chock jag behövt landa i? men samtidigt haft skuldkänslor att jag inte varit tacksam osv. Och juste, har och känner mig fortsatt extremt ogravid. Noll symptom utöver utebliven mens och lite större bröst men ej ömma. Tacksamt! 

Gick in i vecka 14 idag i alla fall med bf den 19 maj. Var på KUB igår och fick lägsta möjliga risk och kommer därför inte att göra NIPT. 

Min barnmorska varnade mig för övrigt för familjeliv, sa att jag absolut inte ska börja leta info och lyssna på vad alla säger här - ändå skapade jag ett konto idag🤣är dock inte här för rådgivning mer kul att följas åt! 

• Skipper123
    majblommorna skrev 2025-11-12 18:59:18 följande:

Hej! Jag gör entre nu tänkte jag 👋🏼 

Inte riktigt vetat vad jag ska skriva tidigare, behövt landa i graviditeten tror jag. I mitt fall slutade jag med preventivmedel och tänkte ?Det kan ta tid? och välkomnade det, kände mig inte redo direkt där och då. Såklart blev jag gravid direkt månaden efter. Det har varit en chock jag behövt landa i? men samtidigt haft skuldkänslor att jag inte varit tacksam osv. Och juste, har och känner mig fortsatt extremt ogravid. Noll symptom utöver utebliven mens och lite större bröst men ej ömma. Tacksamt! 

Gick in i vecka 14 idag i alla fall med bf den 19 maj. Var på KUB igår och fick lägsta möjliga risk och kommer därför inte att göra NIPT. 

Min barnmorska varnade mig för övrigt för familjeliv, sa att jag absolut inte ska börja leta info och lyssna på vad alla säger här - ändå skapade jag ett konto idag🤣är dock inte här för rådgivning mer kul att följas åt! 

Grattis! Roligt ju fler vi blivit 😍

Jag tycker tiden går sååååååå sakta. 
    16+4 idag, räknar dagarna hela tiden ????
    Hur tycker ni andra? Flyger tiden förbi eller går den i slow motion?! Vill ha MAJ månad nu! 😁

Jag kikar mycket förlossningsvideos på tuben, har redan skrivit lista för BB väskan och inhandlar lista till bebis ankomst, köpt en vagn och ett babyskydd begagnat.
    Försöker fördriva tiden här så jag går hemma arbetslös och när de andra kidsen är i skolan så är jag så ensam och tiden går sakta.. 🥺🥴

Vad gör ni andra för att fördriva tiden och är det någon mer som börjat handla lite smått till bebis allra redan? 😆 Eller kikar på gravid och förlossningsvloggar?? 😆
  • Miniblomma
    Nanathalie skrev 2025-11-12 15:11:36 följande:

Jag blir så glad av att gå in här och se vad ni alla skriver. Det är skönt att se att det verkar gå så bra för många, men också skönt att dela den där oron med dem av er som upplevt förluster, trauman och dylikt.

Jag har gått i ca 5 dagar och mått pyton just på grund av stundande nipt. Det var 3 veckor sedan jag senast såg min lille vid liv och jag vet att det kan hända mycket på 3 veckor. Jag är fortfarande fascinerad över att den ens överlevt operationer och annat. Idag var nipt och jag gick in iskall, beredd på det allra värsta. Där fick vi se vår lille stjärna; 12+0 idag, till synes helt perfekt. Vi lämnade blodprov och inväntar svar om 1-2 veckor.

Jag kan fortfarande inte förstå hur den lever. Jag kan heller inte förstå att det nu är en liten bebis. En människa med små fötter och tår, händer och fingrar, en liten näsa. Jag hoppas att blodproverna kommer tillbaka normala och att vi sedan tillåter oss att andas ut och njuta av graviditeten. ❤️ Stor kram till er alla här inne. 

Åh, vilken lättnad! Vilken resa den lille gjort ❤️

• yny
    Skipper123 skrev 2025-11-12 19:57:00 följande:
    Grattis! Roligt ju fler vi blivit 😍

Jag tycker tiden går sååååååå sakta. 
    16+4 idag, räknar dagarna hela tiden ????
    Hur tycker ni andra? Flyger tiden förbi eller går den i slow motion?! Vill ha MAJ månad nu! 😁

Jag kikar mycket förlossningsvideos på tuben, har redan skrivit lista för BB väskan och inhandlar lista till bebis ankomst, köpt en vagn och ett babyskydd begagnat.
    Försöker fördriva tiden här så jag går hemma arbetslös och när de andra kidsen är i skolan så är jag så ensam och tiden går sakta.. 🥺🥴

Vad gör ni andra för att fördriva tiden och är det någon mer som börjat handla lite smått till bebis allra redan? 😆 Eller kikar på gravid och förlossningsvloggar?? 😆
    Så mysigt att börja förbereda lite! 🥰

Jag tycker totalt tvärtom, veckorna bara flyger iväg, kan knappt förstå att första trimestern strax är över. Känns knappt som att jag har hunnit fatta att jag är gravid haha. 

Jag var precis som du beskriver med första barnet, tiden gick sååååå långsamt och jag preppade tidigt, kollade videos på youtube och läste allt jag kom över. Det kunde inte vara ner annorlunda denna gång 😂 mellan jobbet och 2-åringen, huset och djuren så hinner jag knappt alls känna efter eller förbereda nånting 🙈😂 det känns både som en välsignelse och lite tråkigt! Sen har jag ju i princip allt redan efter första barnet så det är nästan inget prepp ändå 😊 
  • Familjeliv9999

Hej,
    jag är 26 år och bor i Gävle. det vore så roligt om någon mellan 25-35 år och är gravid ville träffas för att dela tankar och dela resa!????🌸
    jag är i vecka 9 (8+2) och har bf i juni 2026

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜