• Anonym (Rasande TS)

Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!

Jag är så förbannad just nu att jag knappt vet var jag ska börja. Vaknade i morse till ett jäkla kladdkaos, hela fasaden täckt av ägg. Fönstren, dörren, till och med brevlådan. Det ser ut som en omelett har exploderat över hela huset. Det stinker, färgen har börjat missfärgas, och det kommer ta timmar att få bort allting.

Det här är inte något litet pojkstreck, det är ren jävla respektlöshet. Man jobbar, sliter, försöker hålla ordning och bo i fred och så kommer några idioter mitt i natten och sabbar ens hem för nöjes skull. Jag hoppas verkligen de som gjorde det här inser att det inte är ?roligt? eller ?oskyldigt?. Det är vandalisering, punkt slut.

Det värsta är känslan av att någon har varit här, på min tomt, kastat ägg mot mitt hus medan jag låg och sov. Det känns så fruktansvärt kränkande. Man ska inte behöva känna sig otrygg i sitt eget hem!

Jag har pratat med grannarna. Ingen har sett något, men någon måste ha hört något. Jag överväger att sätta upp kameror nu, för tydligen är man inte ens trygg i sitt eget kvarter längre.

Jag vet inte om det här var riktat mot mig personligen eller bara något slumpmässigt bus, men i så fall har de valt helt fel hus. Jag tänker inte bara låta det här passera. Jag vill veta: finns det fler här som råkat ut för samma sak? Är det något nytt ?trendigt? bland ungdomar, eller är det någon som har för lite att göra?

Jag har anmält det till polisen, men jag vet ju hur det brukar gå, dvs ?låga prioriteringar? och allt det där. Men jag tänker inte bara sitta tyst. Jag är trött på att folk inte kan visa grundläggande respekt för andras egendom.

Hur hade ni gjort i min situation? Ska man sätta upp övervakning, nattbelysning, eller något slags varnande skyltar? Och är det någon som vet om man kan få bort ägg från fasadfärg utan att förstöra ytan?

• Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!
  • EpicF
    molly50 skrev 2025-11-02 22:04:20 följande:
    Jo,jag förstär det. I vårt fall så var det hela dörren som blev nerkletad med ägg. Och det tog evigheter att få bort.
    Och då var vi inte ens hemma när det kastades ägg.

Jo,jag vet det. Och jag minns den diskussionen.
    Frågan är varför du går i polemik med den personen? Det blir bara tjafs som kan pågå i evigheter då ingen av er verkar vilja ge sig.
    Polemik är nog för svårt ord för klyban 😂
  • molly50
    EpicF skrev 2025-11-02 22:59:43 följande:
    För att han är som han är. Kan aldrig sluta hänga upp sig i saker, oavsett om det hände för 10-15 år sedan. 

Jag tycker faktiskt lite synd om dennes umgängeskrets. 
    Och du svarar honom. Och då blir det ju evighetsdiskussioner så länge ingen av er vill ge med sig.
  • molly50
    EpicF skrev 2025-11-02 23:01:48 följande:
    Polemik är nog för svårt ord för klyban 😂
    Och där drog du kanske upp ytterligare en anledning för honom att fortsätta diskutera.
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-02 22:58:53 följande:
    "Som jag säger, det var aldrig ett halloween, då frågan bus eller godis aldrig kom."

Jag vet inte om du missade med flit eller faktiskt int ekan läsa; men Halloween har ursprungligen inget att göra bus eller godis. Det är en "nynodernhet". 
    klyban skrev 2025-11-02 20:40:11 följande:

Och det enda du kan göra är att hålla med, och för detta är det enda jag sagt hela tiden.
    Och den som inte fattar bus och ägg normalt kan vara sak på en halloween, varför skulle vi prata om annat då för?
    Älskar när du försöker fly faktum, för det blir så tokigt för dig.

Nu är det fortfarande så att just Hallowen ÄR en dag som alltid infaller den 31 ooktober. Det är fakta. 

Bus eller godis- traditionen är en "nynodernhet" från USA som de kör på just Halloween. 
    Jaha, så du var alltså där men stoppade inte skadegörelse. Du tycker skadegörelse är ok? 

Det är märkligt tyckande men ja, alla får tycka som de vill. 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    Där snubblade du på dig själv.

Snubbla på mig själv? Hur tänker du där? 

Halloween är en dag. Bus eller godis är en "nynodern" traditionen som man kör på Halloween. 
    Men det innebär inte att Halloween ÄR "bus eller godis". 
    Jsg påstod aldrig ATT det var på Halloween. Jag skrev däremot att om det inträffade efter midnatt så var det på Halloween. Men exakt när det inträffade vet bara förövarna, och du då som tydligen var där. 

Vet du att den en gång påstod att COVID-19 vart MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, och detta fast än vattkoppor har nästan x10 högre R0-tal och detta som utbildad inom sjukvårdsområdet.
    Och det är bara en i en lång rad av konstigheter där.

Nu var det förvisso något forskningen trodde först. Inte något jag personligen sa eller trodde. 
    Nej, jag håller inte med dig. Jag skriver fortfarande att om det inträffade den 31 oktober så var det de faktum på Halloween. 

Frågan "bus eller godis" är egentligen inte relevant. 

Det var aldrig halloween bus då frågan bus eller godis aldrig kom, utan "bara" ren och skär vandalism.

Och det bästa är att du håller med dig, men klarar inte av att säga det :lol: 

molly50 skrev 2025-11-02 22:04:20 följande:
    Jo,jag förstär det. I vårt fall så var det hela dörren som blev nerkletad med ägg. Och det tog evigheter att få bort.
    Och då var vi inte ens hemma när det kastades ägg.

Hade du oturen att det var dåliga ägg också?
    För känner lukten i näsan nu när jag pratar om det, och det låter som de hade gjort det bra värre.

Ägg är fascinerande när det kommer till städa upp dom helt klart och hur jobbiga de är att få bort, tom på ett helt vanligt slätt golv.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    molly50 skrev 2025-11-02 23:09:41 följande:
    Och du svarar honom. Och då blir det ju evighetsdiskussioner så länge ingen av er vill ge med sig.
    Ja. Ibland svarar jag honom. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-03 10:20:16 följande:

Det var aldrig halloween bus då frågan bus eller godis aldrig kom, utan "bara" ren och skär vandalism.

Och det bästa är att du håller med dig, men klarar inte av att säga det :lol: 

1. Bus eller godis har ursprungligen inget med Halloween att göra. Det är en sk nynodernighet även om den är bort 60 år gammal. 

2. Om skadegörelse inträffade efter midnatt, så inträffade det den 31 oktober. 31 oktober är ALLTID Halloween. ALLTID Halloween, med eller utan "bus eller godis"-frågan. 

3. Ända jag skulle hålla med dig är du erkänner att Halloween alltid är 31 oktober, med eller "bus eller godis"-frågan. Men det kommer aldrig att göra. 

4. Självklart är det skadegörelse/vandalism. Ingen har ifrågasatt set. Det hade var skadegörelse/vadnalism även om det hade varit på kvällen den 31 oktober, efter att ta fått frågan "bus eller godis". 

5. Jag har påstått att det har vart något fråga om att ögg-kastningen skulle vara ett Halloween-bus. 

6. Vad är det som gör att du har så svårt att läsa skriven text? 

7. Varför är det så svårt för sig att svara på enkla frågor eller komma med bevis för duna påståenden? 

Och ja, jag fetmarkerar hela texten i hop om att su kanske ska förstå vad som står skrivet. Men jag misstänker att det återigen kommer att komma meningslöst svammel som svar. 
  • molly50
    klyban skrev 2025-11-03 10:20:16 följande:

Hade du oturen att det var dåliga ägg också?
    För känner lukten i näsan nu när jag pratar om det, och det låter som de hade gjort det bra värre.

Ägg är fascinerande när det kommer till städa upp dom helt klart och hur jobbiga de är att få bort, tom på ett helt vanligt slätt golv.

Nej,det kan jag inte påstå. Men det är ju inte trevligt ändå.
  • molly50
    EpicF skrev 2025-11-03 11:35:40 följande:
    Ja. Ibland svarar jag honom. 
    Jag tycker du gör det ganska ofta. Har sett era evighetslånga diskussioner i flera trådar.
    Ni är kanske lika envisa båda två. Flört
  • Anonym (C)
    molly50 skrev 2025-11-03 13:56:16 följande:
    Jag tycker du gör det ganska ofta. Har sett era evighetslånga diskussioner i flera trådar.
    Ni är kanske lika envisa båda två. Flört
    Har också sett det i flera trådar.
  • Anonym (C)

Tack och lov så har vi inte haft besök från nån under Halloween. 

Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!