• Anonym (Rasande TS)

Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!

Jag är så förbannad just nu att jag knappt vet var jag ska börja. Vaknade i morse till ett jäkla kladdkaos, hela fasaden täckt av ägg. Fönstren, dörren, till och med brevlådan. Det ser ut som en omelett har exploderat över hela huset. Det stinker, färgen har börjat missfärgas, och det kommer ta timmar att få bort allting.

Det här är inte något litet pojkstreck, det är ren jävla respektlöshet. Man jobbar, sliter, försöker hålla ordning och bo i fred och så kommer några idioter mitt i natten och sabbar ens hem för nöjes skull. Jag hoppas verkligen de som gjorde det här inser att det inte är ?roligt? eller ?oskyldigt?. Det är vandalisering, punkt slut.

Det värsta är känslan av att någon har varit här, på min tomt, kastat ägg mot mitt hus medan jag låg och sov. Det känns så fruktansvärt kränkande. Man ska inte behöva känna sig otrygg i sitt eget hem!

Jag har pratat med grannarna. Ingen har sett något, men någon måste ha hört något. Jag överväger att sätta upp kameror nu, för tydligen är man inte ens trygg i sitt eget kvarter längre.

Jag vet inte om det här var riktat mot mig personligen eller bara något slumpmässigt bus, men i så fall har de valt helt fel hus. Jag tänker inte bara låta det här passera. Jag vill veta: finns det fler här som råkat ut för samma sak? Är det något nytt ?trendigt? bland ungdomar, eller är det någon som har för lite att göra?

Jag har anmält det till polisen, men jag vet ju hur det brukar gå, dvs ?låga prioriteringar? och allt det där. Men jag tänker inte bara sitta tyst. Jag är trött på att folk inte kan visa grundläggande respekt för andras egendom.

Hur hade ni gjort i min situation? Ska man sätta upp övervakning, nattbelysning, eller något slags varnande skyltar? Och är det någon som vet om man kan få bort ägg från fasadfärg utan att förstöra ytan?

• Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!
  • klyban
    EpicF skrev 2025-10-31 17:32:22 följande:
    Jaha, och var har jag skrivit att det skulle vara ok med bus eller godis, eller snarare bara bus bara för att den är efter midnatt och då tekniskt sätt råkar vara 31 okt? 

Jag påpekade enbart att om det var efter midnatt så var det rätt dag. Inte att skadegörelse skulle vara ok eller att dens är ok med bys eller godis vid den tiden. 

Men som vanligt hittar du på saker som inte står. 

Om någon skulle göra bus eller godis efter midnatt idag/inatt så det de facto helt fel dag, eftersom Halloween ALLTID är 31 okt. Inte 30 okt och inte 1 nov. Utan ALLTID 31 okt, varje år. 

Ingen ens vet om det var efter midnatt, bara det fanns när de vaknade.

Vad har jag hitta på?
    Och vem kör bus och godis, så fort datumet är 31e, du?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-10-31 18:29:25 följande:

Ingen ens vet om det var efter midnatt, bara det fanns när de vaknade.

Vad har jag hitta på?
    Och vem kör bus och godis, så fort datumet är 31e, du?

Återigen, var har jag sagt att det är ok att köra bus eller godis efter midnatt den 31 oktober? Eller att jag skulle göra det? 

Bland mitt umgänges gäng skulle ingen få för sig att göra något så korkat. Inte skadegörelse finns här. 

Hur de gör i din umgängeskrets kan man bara gissa. 
  • molly50

Om du inte redan har gjort det så ta bilder på skadegörelsen och skicka det till ditt försäkringsbolag så att du kan få ersättning.
    För det här är inte bus,det är vandalisering/skadegörelse.

• molly50
    Anonym (Erik) skrev 2025-10-31 07:47:31 följande:
    Så några barn gjorde bus eller godis och fick Nej?
    Detta hände mitt i natten. Men även om TS skulle ha sagt nej så rättfärdigar inte det att man vandaliserar huset.
  • EpicF
    molly50 skrev 2025-10-31 18:36:54 följande:
    Detta hände mitt i natten. Men även om TS skulle ha sagt nej så rättfärdigar inte det att man vandaliserar huset.
    Vandalisering är absolut inte ok. Kasta toapapper på hus kan väl anses som bus, men absolut inte ägg. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-10-31 18:33:43 följande:
    Återigen, var har jag sagt att det är ok att köra bus eller godis efter midnatt den 31 oktober? Eller att jag skulle göra det? 

Bland mitt umgänges gäng skulle ingen få för sig att göra något så korkat. Inte skadegörelse finns här. 

Hur de gör i din umgängeskrets kan man bara gissa. 

Du berättade det var bus eller godis efter midnatt till 31e.
    Så är det detta, eller är det nu nu och idag?

Ingen säger om det är rätt, men du säger efter midnatt är det halloween.

Som är korrekt, men det är inte frågan, är det ett bus då?  :lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-10-31 18:45:10 följande:

Du berättade det var bus eller godis efter midnatt till 31e.
    Så är det detta, eller är det nu nu och idag?

Ingen säger om det är rätt, men du säger efter midnatt är det halloween.

Som är korrekt, men det är inte frågan, är det ett bus då?  :lol:

Nej, jag skrev att tekniskt sätt var rätt dag,  31 oktober. Inte att bus eller godis skulle vara ok. 

Ja, efter midnatt natt til fredagen är det 31 oktober. Som alltid är Halloween.  Skrev faktiskt ingenting om bus eller godis. 

Inlägg 28: "Var efter midnatt så är det faktiskt rätt dag...". 

Du vet från början hade bus eller gods-frågan inget att göra med Halloween.... men du kanske inte visste det 🤔
  • klyban
    EpicF skrev 2025-10-31 19:06:05 följande:
    Nej, jag skrev att tekniskt sätt var rätt dag,  31 oktober. Inte att bus eller godis skulle vara ok. 

Ja, efter midnatt natt til fredagen är det 31 oktober. Som alltid är Halloween.  Skrev faktiskt ingenting om bus eller godis. 

Inlägg 28: "Var efter midnatt så är det faktiskt rätt dag...". 

Du vet från början hade bus eller gods-frågan inget att göra med Halloween.... men du kanske inte visste det 🤔

Och det betyder du vet om att det var fel dag Solig

Och TS har aldrig ens sagt det var efter midnatt, så en ny fail för dig :lol:

• Anonym (Illa)

Kelterna hade en urkarvad kålrot istället för en pumpa som lykta. De använde den för att skrämma bort andar på natten vid den här tiden på året. 

I USA byttes kålroten mot en pumpa.

Så visst finns det kopplingar mellan kelternas gamla firande och dagens firande. 

Man har velat flytta tillbaka Halloween en vecka i Sverige för att det inte ska sammanfalla med Alla helgons dag..Men det verkar inte ha slagit igenom riktigt.

• EpicF
    klyban skrev 2025-10-31 19:24:16 följande:

Och det betyder du vet om att det var fel dag Solig

Och TS har aldrig ens sagt det var efter midnatt, så en ny fail för dig :lol:

Och var skriver jag ATT det var efter midnatt? Var påstår jag med säkerhet VET att det var efter midnatt?

Jag skriver att om det var efter midnatt bar det tekniskt sätt rätt dag. 

Det med läsförståelsen är verkligen inte din grej.... ChatGPT kan säkert förklara för dig på ett enkelt sätt 😂
Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!