• Anonym (Rasande TS)

Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!

Jag är så förbannad just nu att jag knappt vet var jag ska börja. Vaknade i morse till ett jäkla kladdkaos, hela fasaden täckt av ägg. Fönstren, dörren, till och med brevlådan. Det ser ut som en omelett har exploderat över hela huset. Det stinker, färgen har börjat missfärgas, och det kommer ta timmar att få bort allting.

Det här är inte något litet pojkstreck, det är ren jävla respektlöshet. Man jobbar, sliter, försöker hålla ordning och bo i fred och så kommer några idioter mitt i natten och sabbar ens hem för nöjes skull. Jag hoppas verkligen de som gjorde det här inser att det inte är ?roligt? eller ?oskyldigt?. Det är vandalisering, punkt slut.

Det värsta är känslan av att någon har varit här, på min tomt, kastat ägg mot mitt hus medan jag låg och sov. Det känns så fruktansvärt kränkande. Man ska inte behöva känna sig otrygg i sitt eget hem!

Jag har pratat med grannarna. Ingen har sett något, men någon måste ha hört något. Jag överväger att sätta upp kameror nu, för tydligen är man inte ens trygg i sitt eget kvarter längre.

Jag vet inte om det här var riktat mot mig personligen eller bara något slumpmässigt bus, men i så fall har de valt helt fel hus. Jag tänker inte bara låta det här passera. Jag vill veta: finns det fler här som råkat ut för samma sak? Är det något nytt ?trendigt? bland ungdomar, eller är det någon som har för lite att göra?

Jag har anmält det till polisen, men jag vet ju hur det brukar gå, dvs ?låga prioriteringar? och allt det där. Men jag tänker inte bara sitta tyst. Jag är trött på att folk inte kan visa grundläggande respekt för andras egendom.

Hur hade ni gjort i min situation? Ska man sätta upp övervakning, nattbelysning, eller något slags varnande skyltar? Och är det någon som vet om man kan få bort ägg från fasadfärg utan att förstöra ytan?

• Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!
  • Anonym (ll)
    Suzzan99 skrev 2025-11-03 18:40:25 följande:
    Nu är ju det här ett diskussionsforum. Vill man få ett enkelt svar på sin fråga utan diskussion så kan man fråga chatgpt.
    Hur ska man då kunna trolla?
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-03 18:47:27 följande:

Du menar det jag sade mot från början att det inte var ett halloween bus.
    Ja, och jo, hade rätt från början.(Eller ja, tills TS säger annat., och då tar vi det till den punkten.)

Nej, du har aldrig haft rätt. Halloween har inte att göra med bus eller godis. Finns många som firar Halloween utan.  

Det ända denna skadegörelse har att göra med Halloween är om det hände efter midnatt, dvs den 31 oktober. 

Vi vet att lekmannen klyban hade rätt om vattkoppor är mer smittsamt med sitt R0-tal :lol: 

Vet vi? 
    Hittills har jag inte sett än ändå gång att du skulle ha rätt om någonting. Inte heller något som diskuterades för 5 år sedan. 

Sedan att du tror att du har rätt är en annan sak. 

Mitt råd för AI, lita inget på vad den säger innan du dubbelkollat det stämmer.
    För vi har mer och mer som försöker inbilla sig allt stämmer AI säger, och om så, så har du förlorat din själ om du gör det utan att ifrågasätta först.

Du är väl isåfall den enaste som skulle svälja allt AI sa med hull och hår.... 😂
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-03 18:55:04 följande:
    Nej, du har aldrig haft rätt. Halloween har inte att göra med bus eller godis. Finns många som firar Halloween utan.  

Det ända denna skadegörelse har att göra med Halloween är om det hände efter midnatt, dvs den 31 oktober. 

Vi vet att lekmannen klyban hade rätt om vattkoppor är mer smittsamt med sitt R0-tal :lol: 

Vet vi? 
    Hittills har jag inte sett än ändå gång att du skulle ha rätt om någonting. Inte heller något som diskuterades för 5 år sedan. 

Sedan att du tror att du har rätt är en annan sak. Du är väl isåfall den enaste som skulle svälja allt AI sa med hull och hår.... 😂

Halloween med bus med ägg, har en fråga som är bus eller godis.
    Detta har vi inte hört TS sagt kom.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-03 19:31:48 följande:

Nej?

Halloween är en dag, som infaller den 31 oktober. En dag där man om man vill kan klä ut sig, går runt till hus och fråga "bus eller godis". Eller så gör man inte det. Oavsett vad man gör, så är 31 oktober alltid Halloween. 

Om skadegörelse av ts hus inträffade efter midnatt natt till fredag så inträffade detta på Halloween dagen. Detta är helt oberoende av "bus eller godis"-frågan. Dvs "bus eller godis"-frågan är överhuvudtaget inte relevant för det ta råkat ut för. 

Fråga 1: Är detta fortfarande oklart för dig? 

Du har verkligen hängt upp dig i just "bus eller godis"-frågan, utan att ens reflekterat över att denna fråga inte ens är relevant. Fråga 2: Varför? 

Ska väldigt spännande och se om du klarar av att svara på dessa två frågor, eller återigen kommer med ditt vanliga meningslösa svammel. Jag gissar på svammel. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-03 19:31:48 följande:

Och nej, det har den inte. 
  • molly50
    EpicF skrev 2025-11-03 18:22:24 följande:
    Har aldrig påstått något annat heller...
    Glad
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-03 19:40:19 följande:
    Nej?

Halloween är en dag, som infaller den 31 oktober. En dag där man om man vill kan klä ut sig, går runt till hus och fråga "bus eller godis". Eller så gör man inte det. Oavsett vad man gör, så är 31 oktober alltid Halloween. 

Om skadegörelse av ts hus inträffade efter midnatt natt till fredag så inträffade detta på Halloween dagen. Detta är helt oberoende av "bus eller godis"-frågan. Dvs "bus eller godis"-frågan är överhuvudtaget inte relevant för det ta råkat ut för. 

Fråga 1: Är detta fortfarande oklart för dig? 

Du har verkligen hängt upp dig i just "bus eller godis"-frågan, utan att ens reflekterat över att denna fråga inte ens är relevant. Fråga 2: Varför? 

Ska väldigt spännande och se om du klarar av att svara på dessa två frågor, eller återigen kommer med ditt vanliga meningslösa svammel. Jag gissar på svammel. 

Nä, det finns inget oklart i att det inte var ett halloween bus och för att frågan "Bus eller godis?" aldrig kom.

Två, bara för man upptäcker det den 31e, så betyder aldrig det skedde den 31e :no:   :whoco5: 

EpicF skrev 2025-11-03 19:41:03 följande:

Och då är det inte längre ett halloween bus, utan "bara" vandalism :whoco5:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-04 11:11:30 följande:

Två, bara för man upptäcker det den 31e, så betyder aldrig det skedde den 31e :no:   :whoco5: 

Nej, skrev jag det? 

Jag skrev att OM skadegörelse inträffade efter midnatt natt mot fredag, så inträffade det den 31 oktober vilket är Halloween. 

Nä, det finns inget oklart i att det inte var ett halloween bus och för att frågan "Bus eller godis?" aldrig kom.

Det är enbart du som pratar om halloweenbus och tar hängt upp dig i detta. 

Vi andra har aldrig tagit upp det. 

EpicF skrev 2025-11-03 19:41:03 följande:

Och då är det inte längre ett halloween bus, utan "bara" vandalism :whoco5:

Ingen har heller påstått det. Du är den ända personen som drar upp halloween bus. Vi andra pratar om skadegörelse. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-04 12:31:04 följande:
    Nej, skrev jag det? 

Jag skrev att OM skadegörelse inträffade efter midnatt natt mot fredag, så inträffade det den 31 oktober vilket är Halloween. 

Det är enbart du som pratar om halloweenbus och tar hängt upp dig i detta. 

Vi andra har aldrig tagit upp det. 
    Ingen har heller påstått det. Du är den ända personen som drar upp halloween bus. Vi andra pratar om skadegörelse. 

Ett det var inget halloween bus och pga ingen ställde frågan bus eller godis.
    Två, ingen vet heller ens om det var på halloween från början.

Och håller du med dig, så är det bara säga detta, men det vet alla redan att du har inte förmågan att göra.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mm)
    molly50 skrev 2025-11-03 16:57:51 följande:
    Ja,jag kan bara hålla med dig.

Ja,fast lika mycket som det kan vara underhållande,lika mycket kan det förstöra en hel tråd när diskussionerna spårar ur på det här sättet.
    Sant, tyvärr. Och ännu värre: ibland kan det vara rent förödande saker som ffa Epic kläcker ur sig ... som när hon fullständigt tog över en tråd startad av en förtvivlad ätstörningspatient, och trumpetade ut en massa kontraproduktiva och fullständigt vansinniga saker, ofta med en försmädlig kommentar om att hon visste ju minsann vad som gällde, för hon jobbade ju inom vården ... det var vidrigt att se. Klyban är väl kanske lite bättre i just det avseendet helt enkelt för att hans inlägg inte går att förstå, och då kan de ju inte heller göra lika stor skada.
Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!