• Anonym (Rasande TS)

Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!

Jag är så förbannad just nu att jag knappt vet var jag ska börja. Vaknade i morse till ett jäkla kladdkaos, hela fasaden täckt av ägg. Fönstren, dörren, till och med brevlådan. Det ser ut som en omelett har exploderat över hela huset. Det stinker, färgen har börjat missfärgas, och det kommer ta timmar att få bort allting.

Det här är inte något litet pojkstreck, det är ren jävla respektlöshet. Man jobbar, sliter, försöker hålla ordning och bo i fred och så kommer några idioter mitt i natten och sabbar ens hem för nöjes skull. Jag hoppas verkligen de som gjorde det här inser att det inte är ?roligt? eller ?oskyldigt?. Det är vandalisering, punkt slut.

Det värsta är känslan av att någon har varit här, på min tomt, kastat ägg mot mitt hus medan jag låg och sov. Det känns så fruktansvärt kränkande. Man ska inte behöva känna sig otrygg i sitt eget hem!

Jag har pratat med grannarna. Ingen har sett något, men någon måste ha hört något. Jag överväger att sätta upp kameror nu, för tydligen är man inte ens trygg i sitt eget kvarter längre.

Jag vet inte om det här var riktat mot mig personligen eller bara något slumpmässigt bus, men i så fall har de valt helt fel hus. Jag tänker inte bara låta det här passera. Jag vill veta: finns det fler här som råkat ut för samma sak? Är det något nytt ?trendigt? bland ungdomar, eller är det någon som har för lite att göra?

Jag har anmält det till polisen, men jag vet ju hur det brukar gå, dvs ?låga prioriteringar? och allt det där. Men jag tänker inte bara sitta tyst. Jag är trött på att folk inte kan visa grundläggande respekt för andras egendom.

Hur hade ni gjort i min situation? Ska man sätta upp övervakning, nattbelysning, eller något slags varnande skyltar? Och är det någon som vet om man kan få bort ägg från fasadfärg utan att förstöra ytan?

• Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-01 17:30:08 följande:
    Hur vet du att ingen frågade? Var du där? Du kanske gjorde det själv? 

Vet du inte vad skadegörelse är? 🤔
    klyban skrev 2025-11-01 17:06:35 följande:

Vi förstår, inget med halloween och göra :lol: 

Trodde du på rikgit att skadegörelse är synonymt med Halloween?! 🤔 

Jag trodde inte någon vuxen människa var så dum 😱
    Det var inget skämt att du verkar ha svårt att läsa och skriva. Det är fakta. 

Och det finns hjälp att få. 

TS sade inget om att bus eller godis skedde.

Redan sagt det var en skadegörelse :whoco5:
    Det är bara du som säger halloween är skadegörelse.
    Och på tal om vara dum då :lol:  :whoco5:

Och ja, jag missförstod, och gjorde som alltid då och bad om ursäkt.
    Och det verkade som du inte klarade av att förstå eller se.

För vi varit ned på denna väg innan och att du klarar inte av att jag rättar till de fel jag sällan gör och mycket sällan.
    Alltid lika kosmiskt när du försöker ta fel som jag ber om ursäkt för och inbillar dig att jag aldrig har :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-01 20:33:45 följande:

TS sade inget om att bus eller godis skedde.

Redan sagt det var en skadegörelse :whoco5:
    Det är bara du som säger halloween är skadegörelse.
    Och på tal om vara dum då :lol:  :whoco5:

Och ja, jag missförstod, och gjorde som alltid då och bad om ursäkt.
    Och det verkade som du inte klarade av att förstå eller se.

För vi varit ned på denna väg innan och att du klarar inte av att jag rättar till de fel jag sällan gör och mycket sällan.
    Alltid lika kosmiskt när du försöker ta fel som jag ber om ursäkt för och inbillar dig att jag aldrig har :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Nej, jag påstod aldrig att ts något om det heller. Så vad vill du ha sagt med det? 
    Det glömde du att berätta... 

Halloween är en skadegörelse? Jaha, och var har jag påstått det? 
    Det glömde du också att berätta....

Du glömmer ofta att berätta saker... 🤦?♀️

Nu jag inte heller påstått att du inte skulle be om ursäkt för dina eventuella fel. Men det har inte heller att göra med trådens ämne. 

Däremot så påstår du väldigt ofta att bag skrivit saker jag aldrig ens har skrivit och när jag påpekar det så klarar du aldrig av att bevisa att det du påstår är sant. Av någon märklig anledning så glömmer du alltid bort den lilla detaljen bevis. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-11-01 23:03:48 följande:
    Nej, jag påstod aldrig att ts något om det heller. Så vad vill du ha sagt med det? 
    Det glömde du att berätta... 

Halloween är en skadegörelse? Jaha, och var har jag påstått det? 
    Det glömde du också att berätta....

Du glömmer ofta att berätta saker... 🤦?♀️

Nu jag inte heller påstått att du inte skulle be om ursäkt för dina eventuella fel. Men det har inte heller att göra med trådens ämne. 

Däremot så påstår du väldigt ofta att bag skrivit saker jag aldrig ens har skrivit och när jag påpekar det så klarar du aldrig av att bevisa att det du påstår är sant. Av någon märklig anledning så glömmer du alltid bort den lilla detaljen bevis. 

Så bra, då var det aldrig någon halloween då och för ingen bus och godis fråga ställdes 
    Är det inte komiskt hur jag alltid har rätt? :lol: 

Förstår du blir ofta väldigt sur över när jag åtgärdar ett fel som blev till, och inte att du inte klarar av att släppa det inte är så längre som innan.
    Väldigt fascinerande och se och roligt, och när du regerar på något som inte finns längre i den formen.

Du borde testa det själv, för du rättar aldrig till dina fel, du vet som vattkoppor.(Och här får man ge förtydligande och för du intellektuellt inte förstår det är en jämförelse och inget om ämnet, och jämförelsen är då att du säger helt galna fel, men vägrar erkänna dessa och vattkoppor är bara en i en låååång rad av dessa fel som du inte klarar av att be om ursäkt för Solig )

Men så bra, nu vet vi det aldrig var någon halloween, och eftersom du har intellektuellt svårigheter så är det då att frågan "bus eller godis" aldrig ställdes och att de sov som folk gör på nätterna.
    Men tydligen firar du halloween på nätterna så fort klockan slår 12, för varför annars skulle man använda ett så dåligt argument?

Undrar för argumentet är ju betydelselöst och pga frågan aldrig ställdes och därmed inte kan vara ett halloween prank :whoco5:

Så en skadegörelse är det enda vi ser.

Men det är nu du kommer säga det är halloween, dock svårt utan bus eller godis och göra en halloween :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    klyban skrev 2025-11-01 14:34:29 följande:

Ägg är det värsta jag vill tappa på golvet, och för det är satans jobbigt att få upp igen.
    Men stekspade/degskrapa och papper på andra sidan gör det lite enklare.

En sak är säker dock, detta var inget bus eller godis oavsett hur mycket epic vrider och vänder på sig.
    Och för den vitala delen saknas och frågan "Bus eller godis?".

Att tappa ägg på golvet är väl en sak. Men att försöka få bort det från en yttervägg är en helt annan.
    Och det är inte bus oavsett vilket datum det är. Det är vandalisering.
  • Anonym (Mimmi)
    klyban skrev 2025-11-01 15:23:39 följande:

Hehe, sorry för inte greppa, tyvärr av anledningen att jag sett liknande och inte skoja.
    Så ber om ursäkt för drygheten.

Men jag såg att det av misstag hade blivit ett stort E, vet faan hur jag lyckas med detta, för flera inlägg har jag lyckats fånga upp det innan skickat iväg det.
    På samma sätt jag särskriver ibland på forum och som jag aldrig någonsin skulle göra IRL.

Där är min teori att jag skriver ett ord, så hamnar tummen med automatism på mellanslag utan att jag förstår det.

Ingen fara, skriven text kan lätt missuppfattat. 
    Lika lätt skriver man uppåt väggarna för att telefonen har en egen vilja ibland... verkar det iallafall som.Tungan ute
  • klyban
    molly50 skrev 2025-11-02 12:28:26 följande:
    Att tappa ägg på golvet är väl en sak. Men att försöka få bort det från en yttervägg är en helt annan.

Tappade ägg på golvet är svåra ta upp, så väl som att städa av det från husväggen.
    Det var precis inget mer än så.

Det var ingen halloween, då ingen fråga om bud eller godis kom.
    Varför halmgubben vandaler kommer är väldigt underhållande att du inbillar dig är ett argument för något.

• klyban
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-11-02 12:46:11 följande:
    Ingen fara, skriven text kan lätt missuppfattat. 
    Lika lätt skriver man uppåt väggarna för att telefonen har en egen vilja ibland... verkar det iallafall som.Tungan ute

Haha, gjorde den med sms idag, och polaren ringde och undra vad faan det skulle stå.

Där grönt blev gröt och såsigt blev sårigt, får skylla på för tidigt på dagen Flört

• Anonym (C)
    molly50 skrev 2025-11-02 12:28:26 följande:
    Vandalisering, inget bus alls.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-02 10:52:37 följande:

Så bra, då var det aldrig någon halloween då och för ingen bus och godis fråga ställdes 
    Är det inte komiskt hur jag alltid har rätt? :lol: 

Alltid rätt? 

Nej, det är inte komiskt alls eftersom du inte hade rätt i detta fallet. Jag påstod nämligen aldrig att det skulle vara ett Halloween bus (även om de som gjorde förmodligen hade tänkt den tanken). 

Förstår du blir ofta väldigt sur över när jag åtgärdar ett fel som blev till, och inte att du inte klarar av att släppa det inte är så längre som innan.
    Väldigt fascinerande och se och roligt, och när du regerar på något som inte finns längre i den formen.

Sur? Var jag varit sur och var i helvete har du "åtgärdat ett fel som blev till"? 

Du har inte åtgärdad någonting. Även om du gärna vill tro det. 

"...reagerar på något som inte finns längre i den formen"? 

Här glömde du igen att berätta vad du syftar på. Ingen här är tankeläsare även om du tycks tro det. 

Det är ofta du glömmer att berätta saker och enbart kommer med meningslöst svammel. 

Du borde testa det själv, för du rättar aldrig till dina fel, du vet som vattkoppor.(Och här får man ge förtydligande och för du intellektuellt inte förstår det är en jämförelse och inget om ämnet, och jämförelsen är då att du säger helt galna fel, men vägrar erkänna dessa och vattkoppor är bara en i en låååång rad av dessa fel som du inte klarar av att be om ursäkt för Solig )

Men så bra, nu vet vi det aldrig var någon halloween, och eftersom du har intellektuellt svårigheter så är det då att frågan "bus eller godis" aldrig ställdes och att de sov som folk gör på nätterna.
    Men tydligen firar du halloween på nätterna så fort klockan slår 12, för varför annars skulle man använda ett så dåligt argument?

Kan du berätta kopplingen mellan vattkoppor och Halloween? Du glömde berätta det nämligen.... 

Är det så att man bara får vattkoppor på Halloween? 

Det är ingen jämförelse eftersom jag inte har sagt något felaktigt i tråden. Så bra försök men det gick inte. 

Så berätta för mig, vad har vattkoppor att göra med Halloween? 
    Återigen så glömde du att berätta...

Du verkar inge veta vad en jämförelse är.

Undrar för argumentet är ju betydelselöst och pga frågan aldrig ställdes och därmed inte kan vara ett halloween prank :whoco5:

Så en skadegörelse är det enda vi ser.

Och hur vet du att dessa personen inte ställde en fråga om "bus eller godis"? 

Dessutom så har  "bus eller godis" egentligen något att göra med Halloween.... men det kanske du har glömt bort 🤔

Nej, jag firar inte Halloween kl 12 på natten. Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. 

Självklart kan det vara ett Halloween prank även om ingen formell fråga ställdes. Du vet folka prankar på Halloween ändå. 

Ja, som alltid har sagt så är detta en skadegörelse. Oavsett om de som utförde skadegörelse menade försök till Halloween prank. Är det svårt för dig att ta in?

Men det är nu du kommer säga det är halloween, dock svårt utan bus eller godis och göra en halloween :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Halloween har inget att göra med bus eller godis, så ha var det efter midnatt så är det återigen Halloween. Med eller utan "bus eller godis". 

Du vet man kan fira Halloween utan att ha "bus eller godis".... Men det verkar du inte veta. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-02 14:27:00 följande:

Tappade ägg på golvet är svåra ta upp, så väl som att städa av det från husväggen.
    Det var precis inget mer än så.

Det var ingen halloween, då ingen fråga om bud eller godis kom.
    Varför halmgubben vandaler kommer är väldigt underhållande att du inbillar dig är ett argument för något.

Halloween är en dag, inte "bus eller godis". "Bus eller godis" görs dock på just Halloween. 
Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!