• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Griiffin
    En som längtar skrev 2026-01-06 16:58:23 följande:
    Okej, jag förstår. Vilken tur att du fick göra behandling.Hjärta Jag fick ju mens 15 dec och blev nekad denna cykel då de inte gör ultraljud då det är julstängt. Så vi har försökt själva denna månad. Hoppas på det bästa! Glad

Men vad krävs för att man ska få cyklogest utskrivet? 

Håller alla tummar och tår för att nu är det vår tur Hjärta

Min klinik hade också stängt men hon gick med på en oövervakad cykel om jag tog en singeldos då det väldigt sällan gör att man blir överstimulerad😊 Jag håller tummarna det gått för er ändå😍

Hon började skriva ut det efter vårt ma och att min cykel blev så dubbad efter det. Måste ju ta cyclogest eftersom jag tar ovitrelle! 

Ja det får vi verkligen göra!! ❤️

• Griiffin
    isa94 skrev 2026-01-06 18:59:46 följande:
    Jag har tänkt att försöka invänta och se vad som händer med tempen, den brukar sjunka ca 2 dagar innan mens, och den är beräknad söndag eller måndag, olika på olika appar. så lördag morgon borde jag ha en aning, så får se om jag testar då eller om jag avvaktar och ser om den kommer eller inte.

Vill typ lyckas vänta och se, men helt plötsligt får man ett infall och testar ändå 😂 
    Griiffin skrev 2026-01-06 11:09:34 följande:

Ah okej! Kan vara skönt att inte hålla på att testa för tidigt och så. Förstår känslan av att inte vilja testa. Jag känner likadant, så länge man inte har testat så finns det en chans😅 

Vi är oxå inne på 5:e, skrev fel innan. 

Jag är på 6 dpo, tänker att jag kanske testar på söndag då är jag på 11 dpo. Eller så väntar jag bara till BIM 13/1❤️

Spännande, det är så nära men ändå så långt bort. 😬 om bara en vecka har vi svaret. 

Känner starkt egentligen att det kommer gå denna gång, men samtidigt så övertygad om att det inte kommer gå, typ ?har känns mig säker tidigare gånger o kap som inte blivit något, så varför skulle det nu..? 
    föraöker typ intala mig om att jag på riktigt inte tror att det finns en chans och bara väntar på
    mensen, och sen blir positivt överraskad isf. Men det är svårt att försöka lura sin egen hjärna 😬 

Så skönt att ändå känna sig positiv inför testdagen! Jag har en riktigt dålig känsla i min kropp, tror inte det tagit sig denna gången heller.. så trött på detta nu! 

Haha ja jag försöker oxå tänka negativt för att sen bli positivt överraskad i så fall! Dock denna cykeln känner jag det verkligen genuint tyvärr.. 

• En som längtar
    Griiffin skrev 2026-01-06 19:25:17 följande:

Min klinik hade också stängt men hon gick med på en oövervakad cykel om jag tog en singeldos då det väldigt sällan gör att man blir överstimulerad😊 Jag håller tummarna det gått för er ändå😍

Hon började skriva ut det efter vårt ma och att min cykel blev så dubbad efter det. Måste ju ta cyclogest eftersom jag tar ovitrelle! 

Ja det får vi verkligen göra!! ❤️

Åh vilken tur du hade Glad Men hur visste du när du skulle ta ovitrelle? Med ägglossningstest då eller räknade ni dagar?

Ja, jag hoppas att de gått för oss ändå! Hjärta De får vi veta ganska så snart!

Jag har fått Ovitrelle utskrivet de senaste 2 cyklerna. Men de sa att jag inte behövde extra progesteron då slemhinnan var så fin. Har varit 8-9mm en gång och 13mm en annan. Vad jag förstått så är det ett bra mått. Men man blir ju ändå nojjig SkrikandesTystSkrattande

Okej, jag har svarat bra på Letrozol även efter mitt MA. Men har haft mer riklig blödning varje cykel och kraftigare mensvärk vid mensen. 
  • Anonym (Elen)
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2026-01-06 16:59:27 följande:

Du har helt rätt Elen. Man blir väldigt ödmjuk när man själv önskar nåt så otroligt, men inte kan påverka det. 

Som du skriver så räcker det typ att vissa tittar på varann så är dom gravida. Det gick väldigt fort med våra första två barn. Minns inte ens att vi hade nån försökstid utan vi blev bara gravida, och kul var tillverkningen också till skillnad från hur det oftast är nu 😂. Då var jag också bara strax över 20 så förutsättningarna var lite annorlunda än nu. Lilla nummer tre var ju också bara en överraskning utan att vi försökte eller att jag hade koll på nån cykel eller ägglossning. Tror han låg och väntade flera dagar innan jag hade äl om jag har räknat det rätt bakåt. Nu när det är allt jag önskar att bli gravid känns det blockerat och omöjligt. Dessutom så känns åldern som en klocka som tickar emot en?

Det låter som att du haft en jättetuff resa och jag hoppas att 2026 kommer att bli ditt år ❤️

Ja men det är ju så ❤️
    Förstår omställningen att det gick snabbt för er tidigare i bebisverkstaden och lättare men annat fall nu. Vet inte hur många gånger man hört ?men slappna av och tänk inte så mycket på det så kommer de? eller liknande och absolut kanske de kan finnas en viss sanning i det men det är absolut lättare sagt än gjort😅

Det känns verkligen som bara för man vill de så mycket så sker de inte, men försöker trösta mig med att det sker även för dem som som oss är helt inne i de och det inte behöver ligga på oss för vi inte slappnar av ❤️

Ja jag hoppas oxå, hoppas såklart tur för er med☘️

• Anonym (Elen)

Denna månaden gjorde jag beställning på ägglossningstest ifrån easyhome, faktiskt aldrig testat de märket. Tänkte börja med mina ägglossningstester imorgon och sen har jag ultraljud på fredag morgon för se hur det ser ut efter min letrozol behandling. 

Jag brukar inte köra ägglossningstest varje månad men är lite taggad på det denna månaden, tänkte lägga in det i den appen som säger om de är lågt eller högt oxå. Älskar när man kan analysera det, eller jag känner iaf så nu så får vi se om jag tycker de är så skoj sen eller bara stressande 😂😂😅 

Har börjat käka lite kosttillskott oxå denna månaden igen efter lite uppehåll. Tar ni några kosttillskott och isf vilka? Märker ni någon skillnad eller så? 

Känner jag vill börja med de igen för jag åkte på förkylning efter förkylning, tänker man kanske kan förebygga det med lite vitaminer 😁

• Anonym (F96)

Alltså! Vilka otroliga kämpar och stjärnor ni är allihopa! Hoppas så att det blir positivt för er alla inom kort ❤️ 

Tog ett test i morse som var negativt, as per usual. Fortsatte titta på testet en stund efter att tiden gått ut (testet ska kollas inom 1-5 min), ni vet, man måste ju kolla i hemmets alla möjliga ljus haha. Så efter någon minut kom det ett yttepyttepytte-streck som sen blev lite lite mörkare. Jag förstår ju att det är ett torkstreck, men jag var så förvånad att det kom ett torkstreck så snabbt. Kan inte låta bli att känna mig orimligt hoppfull, även om jag VET att det är ett ogiltigt test. Har dessutom absolut noll symptom haha.

Testar igen imorgon. Försöker verkligen också lura mig själv till negativa tankar som ni andra beskrivit, kände igen mig så mycket i det! Försöker tänka att det är noll chans även om jag är helt övertygad att det kommer vara positivt. Så rimligt!

• Anonym (F96)

Hej igen, följer upp mitt förra inlägg med en uppdatering!

Tog ett test imorse, exakt samma visa som igår. Negativt under 5 minuter, och 2 minuter efter började ett pyttepyttepyttelitet streck dyka upp. Så jag tog ett till, denna gång började det dyka upp precis i slutet av tiden. Men alltså - det är ett så svagt streck så jag vet knappt om jag såg rätt. Någon minut efter kunde jag se det bättre.

Detta är RFSUs 2-pack av testa-tidigt tester. Vad har ni för erfarenhet av dem? Har ni också fått tidiga och många torkstreck där? Jag har fått det en gång förut av dem, men såg jag flera timmar senare. 

Just nu känner vi oss väldigt försiktigt förväntansfulla. Vi får väl se vad som händer!

• Anonym (Otålig!!)
    Anonym (F96) skrev 2026-01-07 09:02:24 följande:

Hej igen, följer upp mitt förra inlägg med en uppdatering!

Tog ett test imorse, exakt samma visa som igår. Negativt under 5 minuter, och 2 minuter efter började ett pyttepyttepyttelitet streck dyka upp. Så jag tog ett till, denna gång började det dyka upp precis i slutet av tiden. Men alltså - det är ett så svagt streck så jag vet knappt om jag såg rätt. Någon minut efter kunde jag se det bättre.

Detta är RFSUs 2-pack av testa-tidigt tester. Vad har ni för erfarenhet av dem? Har ni också fått tidiga och många torkstreck där? Jag har fått det en gång förut av dem, men såg jag flera timmar senare. 

Just nu känner vi oss väldigt försiktigt förväntansfulla. Vi får väl se vad som händer!

Låter märkligt med torkstreck efter så kort tid och framförallt på två olika test. Har du möjlighet att göra ett digitalt? :) Håller tummarna!
  • Bebo7890
    Anonym (Elen) skrev 2026-01-06 21:50:56 följande:

Denna månaden gjorde jag beställning på ägglossningstest ifrån easyhome, faktiskt aldrig testat de märket. Tänkte börja med mina ägglossningstester imorgon och sen har jag ultraljud på fredag morgon för se hur det ser ut efter min letrozol behandling. 

Jag brukar inte köra ägglossningstest varje månad men är lite taggad på det denna månaden, tänkte lägga in det i den appen som säger om de är lågt eller högt oxå. Älskar när man kan analysera det, eller jag känner iaf så nu så får vi se om jag tycker de är så skoj sen eller bara stressande 😂😂😅 

Har börjat käka lite kosttillskott oxå denna månaden igen efter lite uppehåll. Tar ni några kosttillskott och isf vilka? Märker ni någon skillnad eller så? 

Känner jag vill börja med de igen för jag åkte på förkylning efter förkylning, tänker man kanske kan förebygga det med lite vitaminer 😁

jag har kört på easy home tillsammans med appen, de är första månaden med de testerna från de märket. För mig var de första gången jag fick Strecket mörkare än kontrollstrecket så de var ju lovande. Jag upplever de testerna bättre än de tidigare än märken som jag testat med om jag inte jämför med digitala som är super bra. Men de är dyrt i längden, jag tar folsyra och d vitamin varje dag och tagit i tre månader folsyra. Men inte fått ett positivt test ännu ?. Och är osäker på denna månad, jag är 7 dpo men har noll symtom?. 

är de någon som haft symtom på 7 dpo? Och när börjar ni testa ? Jag vill inte testa för tidigt heller för de gör en så ledsen och besviken ?. 
  • Elisand

Hej alla!
    Läser ikapp lite <3 Tack alla ni som delat med er av era "förbjudna" känslor kring andras graviditeter. Det är hemskt att bära på dessa känslor ensam och tro att man är en usel människa som känner som man gör. Jag har också haft blandade känslor. Men kom ihåg att känslor är inte bra eller dåliga moraliskt, de bara är. Det är hur du agerar på känslan som avgör. Om du till exempel är elak mot en annan för att den är gravid, och så vet vi ju alla att det inte funkar. För min del har jag skyddat både mig själv och andra när jag tagit avstånd ett tag från någon pga komplicerade känslor. Man orkar inte allt hela tiden, ingen är en supermänniska <3 Vi vet ju alla att det är inte den andras barn man vill ha, det är ju ett eget. Kram till alla kämpar där ute <3

Jag har inte varit så aktiv i denna tråd hittills, men det är främst för att jag behövt en paus från allt övertänkande sen vi var på vårt första besök i utredningen strax innan jul. Har inte tagit äl-test, inte tempat, inte ens kollat in i alla tusen appar för att se var i cykeln jag är. Jag vet ju att jag borde ha bim ungefär runt söndag, men inte något mer exakt. Det har varit guld värt med denna paus. Nu börjar jag dock bli sugen på att veta om jag är gravid eller inte, även om hoppet är på minus haha. Men vill inte testa för tidigt, så kommer nog inte testa förrän efter bim om ingen mens dyker upp.

Svar på tråden BIM Januari 2026