• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Hejasommaren

ÄL+6 idag och tiden går såååååå långsamt. Hur mår ni Elen, Babysheep och Hejvärldenhej? jag jobbar dessvärre en hel del hemifrån så tankarna hinner verkligen vandra iväg dessa dagar. Vill bara att tiden ska gå fort nu. 

• Hejvärldenhej

Ja men alltså det är såååå långsamt!! Försöker sysselsätta mig 🤪 också äl+6. Fattar verkligen, hade blivit extra tokig hemma. Blir liksom lite extra läsgalen, läser saker om hur det går till när ägg fäster, vad progesteron är och massa annan fakta hela tiden 😅 fattar inte varför, läst det 100 ggr, men kanske nån sorts trygghet i att läsa fakta? även om jag vet att det inte påverkar mig alls. Kanske därför, att det påminner mig att jag inte kan påverka något alls

• Babysheep

Jag tog ett test imorse som var supernegativt. Är på DPO 10 så det kan finnas chans ännu men jag tänker inte hoppas mer denna cykel.

Så jobbigt och frustrerande. Har haft en superfin bbt-kurva, tydlig ägglossning och perfekt inprickade sexdagar. Ätit hälsosamt och varit aktiv. Prioriterat min sömn och min mentala hälsa och verkligen försökt göra allt rätt men det går ändå inte vägen. 

Är både ledsen och sur över detta idag.

• Hejvärldenhej
    Babysheep skrev 2026-01-20 09:29:24 följande:

Jag tog ett test imorse som var supernegativt. Är på DPO 10 så det kan finnas chans ännu men jag tänker inte hoppas mer denna cykel.

Så jobbigt och frustrerande. Har haft en superfin bbt-kurva, tydlig ägglossning och perfekt inprickade sexdagar. Ätit hälsosamt och varit aktiv. Prioriterat min sömn och min mentala hälsa och verkligen försökt göra allt rätt men det går ändå inte vägen. 

Är både ledsen och sur över detta idag.

Åh jag fattar verkligen känslan!! Men 10 dpo är tidigt ju❤️
  • Sannasv

Hoppar in här!

Blev gravid i början på december men fick missfall veckan innan jul. Så nu försöker vi helt enkelt igen!

Har DPO 9 idag och prickade in ägglossningen så jag håller verkligen tummarna att det går vägen nu! 🥺

• Babysheep
    Hejvärldenhej skrev 2026-01-20 10:03:16 följande:
    Åh jag fattar verkligen känslan!! Men 10 dpo är tidigt ju❤️
    Jo, du har rätt. ❤️
    Men jag börjar förbereda mig mentalt nu för mens ändå så blir inte smällen så tuff sedan.
  • Anidah

ingen lycka heller denna gång. Blev gravid men Den var kemisk. Tog först positiva testet men som blev negativa och bekräftades även med blodprov. Nu har mensen kommit igång (eller missfallet) och jag vet inte om jag orkar mer efter att ha haft 5 förluster efter mitt enda älskade barn (som väldigt gärna vill ha syskon). samtidigt tänker vi att ?kanske nästa cykel är den lyckade?? suck.. vad gör man? Hur håller man hoppet uppe? Och hur slappnar man av i detta? 

4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar) ➕️
    6/1 - Noranora11 ➖
    7/1 - SMEL
    9/1 - Anonym (F96) ➕️
    9/1 - SaSeLa
    10/1 - Nemi ➖
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah ➖
    11/1 - Elisand ➖
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar ➖
    14/1 - Berta ➕
    14/1 - Griffin ➕
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!! ➕
    17/1 - Loviisa92 
    17/1 - Anonym (Längtar innerligt) ➖
    18/1 - Jullan00 ➖
    18/1 Addy99
    21/1 CEO86
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    27/1 - Hejvärldenhej
    27/1 - Hejasommaren 
    28/1 - Ayla
    30/1 - Tjej90
  • CEO86
    CEO86 skrev 2026-01-17 20:57:39 följande:

He!
    jag hoppar in här🤗

jag och min man har försökt sedan juli/aug 25 och fick ett plus 17/12 för att sen förlora det på julafton 😔
    jag blödde i ca 10 dagar. Oklart när jag har bim, enligt appen så har jag det 21/1 men det lär säkert vara annat efter en kemisk. 

jag känner typ inte igen min egen kropp just nu, har inte märkt av ÄL, om jag ens hunnit få det. 

inga övriga symptom som jag kan ha innan mens som ömma bröst, svullen osv osv 

Nu svarar jag mig själv här.. BIM imorgon enligt appen.. tog ett clearblue testa tidigt idag (inte morgonurin) 

Med tanke på min kemiska: kan jag ha kvar mätbara hcg nivåer kvar fortfarande? 
  • Anonym (Elen)
    Hejasommaren skrev 2026-01-20 07:46:57 följande:

ÄL+6 idag och tiden går såååååå långsamt. Hur mår ni Elen, Babysheep och Hejvärldenhej? jag jobbar dessvärre en hel del hemifrån så tankarna hinner verkligen vandra iväg dessa dagar. Vill bara att tiden ska gå fort nu. 

Det går långsamt ja 😂 
    Jag mår bra, känner inget speciell och har inte ens ont i brösten som jag näst intill alltid har. Så har det väldigt tråkigt haha. Har dock inte tänkt så mycket men de kommer väl ändras nu denna veckan. Känner ingen pms heller men de kan lika gärna ändras närsom helst 😂
    Kommer ni testa tidigare nu i veckan? 

Om jag inte får värsta feeling för de så kommer jag iaf inte testa och invänta mensen. Kan ju vara att jag tror något pga tempen men vi får se ❤️

• Anonym (Längtar)
    CEO86 skrev 2026-01-20 12:37:27 följande:
    Nu svarar jag mig själv här.. BIM imorgon enligt appen.. tog ett clearblue testa tidigt idag (inte morgonurin) 

Med tanke på min kemiska: kan jag ha kvar mätbara hcg nivåer kvar fortfarande? 
    Tog du nåt test efter mf i december? Mitt visade negativt efter fem dagars blödning när jag fick mf på BIM+ 3 och då hade jag sett ett tydligt plus på BIM.
Svar på tråden BIM Januari 2026