• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • CEO86
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-20 12:48:07 följande:
    Tog du nåt test efter mf i december? Mitt visade negativt efter fem dagars blödning när jag fick mf på BIM+ 3 och då hade jag sett ett tydligt plus på BIM.
    Nej jag gjorde ju inte det.. jag blödde jäkligt rikligt med (ursäkta äckel) klumpar.. 
  • Hejasommaren
    Babysheep skrev 2026-01-20 09:29:24 följande:

Jag tog ett test imorse som var supernegativt. Är på DPO 10 så det kan finnas chans ännu men jag tänker inte hoppas mer denna cykel.

Så jobbigt och frustrerande. Har haft en superfin bbt-kurva, tydlig ägglossning och perfekt inprickade sexdagar. Ätit hälsosamt och varit aktiv. Prioriterat min sömn och min mentala hälsa och verkligen försökt göra allt rätt men det går ändå inte vägen. 

Är både ledsen och sur över detta idag.

Men fy tusan vad kämpigt 💔 men håller med om att det är ju fortfarande tidigt även om jag precis förstår känslan av uppgivenhet ❤️ får man fråga hur länge ni försökt? Håller verkligen tummarna att det var för tidigt och att mensen inte kommer
  • Hejasommaren
    CEO86 skrev 2026-01-20 12:37:27 följande:
    Nu svarar jag mig själv här.. BIM imorgon enligt appen.. tog ett clearblue testa tidigt idag (inte morgonurin) 

Med tanke på min kemiska: kan jag ha kvar mätbara hcg nivåer kvar fortfarande? 
    Jag håller verkligen tummarna att det är ny graviditet som visar sig! Jag testade dessvärre positivt i 3v efter konstaterat missfall 20/12 men prova igen imorgon - har det blivit starkare så är det ju förmodligen en ny graviditet 🤞🏻🙏🏻
  • Hejasommaren
    Sannasv skrev 2026-01-20 10:56:32 följande:

Hoppar in här!

Blev gravid i början på december men fick missfall veckan innan jul. Så nu försöker vi helt enkelt igen!

Har DPO 9 idag och prickade in ägglossningen så jag håller verkligen tummarna att det går vägen nu! 🥺

Åh då är vi i nästan exakt samma sits. Jag är dock på ÄL+6 nu så några dagar bakom. Plussade 2/12-25 men fick missfall 20/12 😔 håller alla tummarna att det går vägen för dig den här gången! När tänkte du ta ett test?
  • Hejasommaren
    Anonym (Elen) skrev 2026-01-20 12:41:11 följande:

Det går långsamt ja 😂 
    Jag mår bra, känner inget speciell och har inte ens ont i brösten som jag näst intill alltid har. Så har det väldigt tråkigt haha. Har dock inte tänkt så mycket men de kommer väl ändras nu denna veckan. Känner ingen pms heller men de kan lika gärna ändras närsom helst 😂
    Kommer ni testa tidigare nu i veckan? 

Om jag inte får värsta feeling för de så kommer jag iaf inte testa och invänta mensen. Kan ju vara att jag tror något pga tempen men vi får se ❤️

Jag har heller inga ?symptom? än så länge, brukar få spottings flera dagar före mens men de verkar hålla sig borta - håller tummarna att de fortsätter göra det. Inte heller några ömma bröst eller pms.. men tiden får utvisa! Jag tänkte försöka hålla mig från att testa t.o.m. söndag beroende på hur tapp och temp utvecklar sig 🤗 störtdyker tempen före dess skippar jag 😅
  • Babysheep
    Hejasommaren skrev 2026-01-20 12:54:53 följande:
    Men fy tusan vad kämpigt 💔 men håller med om att det är ju fortfarande tidigt även om jag precis förstår känslan av uppgivenhet ❤️ får man fråga hur länge ni försökt? Håller verkligen tummarna att det var för tidigt och att mensen inte kommer
    Vi har försökt i nio månader, fick ett tidigt missfall i september. 
    Ett barn sen tidigare men jag är så mycket äldre nu..
  • Sannasv
    Hejasommaren skrev 2026-01-20 12:59:46 följande:
    Åh då är vi i nästan exakt samma sits. Jag är dock på ÄL+6 nu så några dagar bakom. Plussade 2/12-25 men fick missfall 20/12 😔 håller alla tummarna att det går vägen för dig den här gången! När tänkte du ta ett test?
    Ååh, håller tummarna för dig oxå!🥰
    Jag plussade 3/12 och fick missfall 15/12. Hoppas vi får ett plus nu!
    Vet inte om jag ska våga mig på att ta ett test imorgon eller om jag ska vänta till fredag????
  • Anonym (Längtar)
    CEO86 skrev 2026-01-20 12:54:05 följande:
    Nej jag gjorde ju inte det.. jag blödde jäkligt rikligt med (ursäkta äckel) klumpar.. 
    Åh då är det så svårt att veta :/ Men gör som någon annan föreslog och testa igen. Men vänta två dagar. Då bör du tydligt kunna se om strecket bli starkare. Håller tummarna!
  • Hejvärldenhej
    CEO86 skrev 2026-01-20 12:37:27 följande:
    Nu svarar jag mig själv här.. BIM imorgon enligt appen.. tog ett clearblue testa tidigt idag (inte morgonurin) 

Med tanke på min kemiska: kan jag ha kvar mätbara hcg nivåer kvar fortfarande? 
    Så klurigt när  man inte kan veta säkert om det är nytt! Men blir det starkare är det ju ett nytt plus 🙏🙏 och tänker att med kemisk borde väl inte hcg hunnit bli så jättestarkt kanske? Men vet inte, har inte haft! Mitt hcg höll i sig flera veckor efter ma, men då hade jag hunnit gå till v9 utan att kroppen fattat, så kan ju tycka att logiskt borde en kortare tid ge kortare hcg utslag efter, men  så är ju inte alltid kroppen logisk😅 det ju vi  som hänger i denna tråden 🙈

testat idag igen?
Svar på tråden BIM Januari 2026