• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Griiffin
    En som längtar skrev 2026-01-16 20:31:42 följande:
    Ett stort STORT grattis Griiffin! HjärtaGlad
    Tack snälla🥰❤️
  • Tjej90sve

Jag har fått konstaterad PCOS under föregående år. Den gynekologen tyckte jag skulle äta något hormon för att få mensen i bättre balans. Vilket skulle gjort att jag inte kan bli gravid på 3 mån. Jag var sedan i veckan till en annan gynekolog i en större stad. Jag fick utskrivet äggstimulerande Letrozol(?)! Vi blev gravid i oktober så vi har ju ändå sett att det fungerar för oss som år. Så blev glad att hon kunde skriva ut, utan att behöva gå någon fertilitetsutredning. 

Så vi är pirriga inför nästa mens som kommer när jag ska börja ta dem och förhoppningsvis få min ägglossning! Sista jag fick positivt ÄL test så blev jag gravi. Hoppas det går vägen denna gång :)

• Anonym (Hejja)

Hej!
    Visst är det väl så blankt att man ser vitt streck där färgen ska vara?
    Har antagligen 2-4 dagar kvar till mens.

• Anonym (Hejja)
    Anonym (Hejja) skrev 2026-01-19 09:14:03 följande:

Hej!
    Visst är det väl så blankt att man ser vitt streck där färgen ska vara?
    Har antagligen 2-4 dagar kvar till mens.

En till. Tycker jag ser liten skugga på håll. Men inget nära. Suck
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Hejja) skrev 2026-01-19 09:16:50 följande:
    En till. Tycker jag ser liten skugga på håll. Men inget nära. Suck
    Jag ser inget tyvärr :( Men än är det inte över! Många ser ingen förrän BIM :)
  • Anonym (43)
    Hejasommaren skrev 2026-01-16 13:04:22 följande:
    Det är pga PCOS som den vägrar dyka upp regelbundet🙃
    Aha okej, men kan man få någon hjälp med att få det oftare eller är det bara att acceptera?
  • Anonym (43)
    Griiffin skrev 2026-01-18 08:44:26 följande:
    Tack snälla🥰❤️
    Grattis!!
  • Hejasommaren
    Anonym (43) skrev 2026-01-19 16:01:13 följande:
    Aha okej, men kan man få någon hjälp med att få det oftare eller är det bara att acceptera?
    Ofta får man letrozol som är ägglossningsstimulerande. Jag provade i sex cykler och svarade dessvärre väldigt dåligt på det så just nu omedicinerad i väntan på IVF☺️
  • Anonym (43)
    Hejasommaren skrev 2026-01-19 16:11:52 följande:
    Ofta får man letrozol som är ägglossningsstimulerande. Jag provade i sex cykler och svarade dessvärre väldigt dåligt på det så just nu omedicinerad i väntan på IVF☺️
    Bra ändå att det finns hjälpmedel men synd att det inte fungerade för dig.. 😔
Svar på tråden BIM Januari 2026