• Anonym (TS)

Transfobi efter styckmord

Just nu har det brutit ut värsta grejen på sociala medier efter att en kvinna blivit styckmördad.

Polisen har hittat snabbt en misstänkt för mordet och då blir det värsta stormen. För att den misstänkta personen eventuellt är biologisk man men juridisk kvinna.

Då blir det en diskussion om kriminalvården.

Kan vi inte bara vänta in typ förundersökningen först, visa omtanke till de drabbade. En kvinna som inte fick bli äldre än 25 och sedan kan man få komma med mer konstruktiva lösningar. Som att vi skulle kunna öppna kriminalvårdsanstalter för transpersoner eller liknande, hur nu det skulle se ut i praktiken. Men lösningar, inte hat. 

• Svar på tråden Transfobi efter styckmord
  • fornminne
    Anonym (TS) skrev 2025-12-29 19:47:42 följande:
    Så i din värld så kan inte en transperson göra helt fruktansvärda saker? 
    Självklart, men i det här fallet tror jag inte att det handlar om en "riktig" transperson. Det gör nog ingen annan heller.
  • Anonym (TS)
    fornminne skrev 2025-12-29 20:05:03 följande:
    Självklart, men i det här fallet tror jag inte att det handlar om en "riktig" transperson. Det gör nog ingen annan heller.
    För att? 
  • Anonym (f)
    Anonym (K) skrev 2025-12-29 19:25:37 följande:
    Du kanske ska läsa på om fallet innan du börjar raljera. 
    Vad tror du jag försökt göra? Var ÄR denna hysteriska debatt om trans i samband med detta för det nämns knappt i artiklarna? Nejnej, ingen kan svara ordentligt i stället.
  • Anonym (TS)
    Anonym (f) skrev 2025-12-29 20:15:27 följande:
    Vad tror du jag försökt göra? Var ÄR denna hysteriska debatt om trans i samband med detta för det nämns knappt i artiklarna? Nejnej, ingen kan svara ordentligt i stället.
    Debatten sker flitigt i sociala medier. Du vet att det finns två världar, gammelmedia och sociala medier. Så vanliga personer tycks rasa.
  • Anonym (f)
    Anonym (TS) skrev 2025-12-29 20:59:04 följande:
    Debatten sker flitigt i sociala medier. Du vet att det finns två världar, gammelmedia och sociala medier. Så vanliga personer tycks rasa.
    Detta var mindre än intetsägande svar. VILKA SOCIALA MEDIER? VAR SKA JAG LETA FÖR ATT HITTA DEBATTEN? Är det flashback som jag frågade för flera inlägg sedan? Ett kommentarsfält på expressen?
  • Anonym (Man får förstå att...)

...Den här personen har flera olika parafilier och trans bara är en av dem. Mördarens nekrofili och sexualsadism inverkade långt mer än transsexualiteten i det som skedde. Så kanske borde fokus och fördömanden ligga där, mot nekrofili och sexualsadism.

• Anonym (Inget här)

Har inte sett ett ord om detta i mina flöden på div.  soc media....  

• Anonym (K)
    Anonym (Man får förstå att...) skrev 2025-12-29 21:09:12 följande:

...Den här personen har flera olika parafilier och trans bara är en av dem. Mördarens nekrofili och sexualsadism inverkade långt mer än transsexualiteten i det som skedde. Så kanske borde fokus och fördömanden ligga där, mot nekrofili och sexualsadism.

Hur vet du det? 

Det finns flera liknande fall där män som säger sig vara trans mördar just kvinnor.

Transsexualiteten kan vara kopplad till det kvinnohat som fick den här personen att samla bilder på döda kvinnor och dessutom ta samma namn som en kvinna som blev styckmördad av sin pojkvän för några år sedan. 

Vi vet inte vad som är den avgörande drivkraften i den här människans psyke. 

Transsexualiteten kanske bara är en del av den här personens psykiska problem, snarare än en fråga om könsidentitet. 

Vi vet inte heller om det förekom några sexuella inslag i det här fallet.

Transsexualiteten kommer självfallet inte tas upp i rättsprocessen även om det kan vara en del av gärningsmannaprofilen. Det är alldeles för känsligt. 

Även om transsexualitet i kombination med aggressiva och problematiska beteenden skulle vara en riskfaktor så skulle man aldrig säga det öppet. 

Det är viktigare att inte kränka män som vill vara kvinnor än att skydda kvinnor från mäns våld. 

• Anonym (TS)
    Anonym (f) skrev 2025-12-29 21:02:47 följande:
    Detta var mindre än intetsägande svar. VILKA SOCIALA MEDIER? VAR SKA JAG LETA FÖR ATT HITTA DEBATTEN? Är det flashback som jag frågade för flera inlägg sedan? Ett kommentarsfält på expressen?
    Allmänna grupper på Facebook läser jag detta i. grupper där man pratar om allt som att man ska visa sina gravtest, fråga om mattips, frågar om relationsråd och så vidare
  • Tow2Mater
    Anonym (TS) skrev 2025-12-29 22:00:19 följande:
    Allmänna grupper på Facebook läser jag detta i. grupper där man pratar om allt som att man ska visa sina gravtest, fråga om mattips, frågar om relationsråd och så vidare
    ..och så pratas de om styckmord mellan recepten och gravtesten...?

Alla hänger inte i dessa grupper.
Svar på tråden Transfobi efter styckmord