fornminne skrev 2025-12-30 11:37:00 följande:
Transpersoner är sällan farliga. Statistiskt tror jag att de är mindre våldsamma än andra (i alla fall mindre våldsamma än män), samt oftare offer för andras våld, än förövare själva.
Jag har ingen källa, men har läst om det.
Det klart att det finns farliga personer även i denna grupp. Men transpersoner generellt, är INTE kända för våld.
De "osannolikt många gångerna" du nämner, handlar om störda och våldsamma män som utnyttjar nya liberala könsbyteslagar genom att juridiskt byta namn och kön. På det sättet kan de sopa igen spår efter tidigare brottslighet (nytt personnummer), samt komma närmare potentiella offer. (Kvinnor).
Lagstiftningen måste ändras och / eller individuella bedömningar göras, för att förhindra detta.
Du är hjärntvättad av den rörande bilden av transpersoner (särskilt transkvinnor) som ges i Woke-filmerna. Jag såg just en sådan film, en tysk julfilm. Den handlade bland annat om en snäll och blyg och försynt man som arbetar på ett varuhus, och till slut ger efter för sin längtan att klä ut sig i en lyxig röd afonklänning med paljetter samt högklackade skor, när han dröjer sig kvar på varuhuset efter stängning på julaftonskvällen.
Och när detta avslöjas av väktaren, varuhuschefen och andra, så blir de bara så GLADA och menar att han behöver inte skämmas alls, det är ju helt naturligt, och tänk nu har de fått en FÖRSÄLJERSKA i stället för en försäljare, och självklart ska "hen" nu flyttas till dammodeavdelningen!
Och NEJ "vanliga" våldsamma män, typ gängkriminella, skulle ALDRIG klä ut sig till kvinnor för att få sitta på en kvinnoanstalt. Det är typ det sista de skulle göra, de skulle ta livet av sig först. De vill ju tvärtom ses som ärke-macho.
Detta handlar om MYCKET störda individer, där könsdysforin är en del i syndromet.