• Anonym (Emma)

Beach 2026

Nu är det dags?igen. Jag har 10kg att tappa innan sommaren.

Någon som vill följas åt? 

• Svar på tråden Beach 2026
  • Anonym (Emma)
    Anonym (kortis) skrev 2026-02-09 13:03:57 följande:
    Kanske själva sjukdomen förbrukar extra energi för kroppen? Antagligen är det så
    Ja, så är det säkert! Nu kändes det genast lite bättre :)
  • Anonym (kortis)
    Anonym (Emma) skrev 2026-02-09 09:09:57 följande:

Något som hjälper mycket är att ha matlådor och lättillgängliga saker när hungern kommer. Så att jag inte fuskar bara för att jag inte orkar fixa. Har bakat lchf-bröd, gjort fläskpannkaka och ska koka ägg att ha i kylen.  

Man KAN behöva vara försiktig med sådana bröd saker, dock. LCHF funkade inte riktigt för mig (och andra också som jag hört om) när jag åt mycket sånt som jag bakade till. Förhoppningsvis går det bra för dig ändå men om det skulle bli så att du inte går ner som du önskar så kan det vara orsaken.
  • Anonym (kortis)
    Anonym (Emma) skrev 2026-02-09 13:10:39 följande:
    Ja, så är det säkert! Nu kändes det genast lite bättre :)
    🙂 Bra om den tanken kan hjälpa dig att inte gräma dig så mycket. Hoppas du blir frisk snart!
  • Anonym (Emma)
    Anonym (kortis) skrev 2026-02-09 13:11:54 följande:
    Man KAN behöva vara försiktig med sådana bröd saker, dock. LCHF funkade inte riktigt för mig (och andra också som jag hört om) när jag åt mycket sånt som jag bakade till. Förhoppningsvis går det bra för dig ändå men om det skulle bli så att du inte går ner som du önskar så kan det vara orsaken.
    Jo, jag vet! Väljer därför recept med ägg, pofiber och ost som bas och undviker nötbröd. 
  • Anonym (Emma)
    Anonym (kortis) skrev 2026-02-09 13:16:52 följande:
    🙂 Bra om den tanken kan hjälpa dig att inte gräma dig så mycket. Hoppas du blir frisk snart!
    Tack snälla
  • Anonym (65)

30 min på crosstrainer igår efter jobbet. Hade tänkt dragit iväg och simmat imorses men sängen var mer lockande idag. 

• Anonym (?)
    Anonym (Emma) skrev 2026-02-09 09:09:57 följande:

Något som hjälper mycket är att ha matlådor och lättillgängliga saker när hungern kommer. Så att jag inte fuskar bara för att jag inte orkar fixa. Har bakat lchf-bröd, gjort fläskpannkaka och ska koka ägg att ha i kylen.  

Fläskpannkaka???
    Det vore bland det sista jag skulle äta om jag behövde gå ner i vikt.

Lchf ger jag inte mycket för heller. Har aldrig testat själv men samtliga jag vet som gjort det har förkastat det.
    Dra ner på fettet är mycket mer effektivt.
    Drick mycket vatten.
    Drick aldrig kalorier mot törst.

Jag har flera jättebra recept på bra mat om intresse finns.
    Är supernoga med kost och ser till att hålla mig i form, vågen slängde jag för mer än trettio år sedan. Spegeln och kläderna är en bättre måttstock.
  • Anonym (65)
    Anonym (?) skrev 2026-02-12 12:46:58 följande:
    Fläskpannkaka???

Lchf ger jag inte mycket för heller. Har aldrig testat själv men samtliga jag vet som gjort det har förkastat det.
    Drick mycket vatten.

Är supernoga med kost och ser till att hålla mig i form, vågen slängde jag för mer än trettio år sedan. Spegeln och kläderna är en bättre måttstock.

Jag hade själv kunnat göra fläskpannkaka men det beror ju på hur man gör den. Finns ju tex magrare alternativ och tillför man mer protein så äter man heller inte så mycket. 

• Anonym (Emma)
    Anonym (?) skrev 2026-02-12 12:46:58 följande:
    Fläskpannkaka???

Drick mycket vatten.

Då får du höra en ny erfarenhet av lchf av mig. Lyckades äntligen gå ner nästan 30kg efter åratal av misslyckade försök. Lågkolhydratkost är det enda som har fungerat för mig och det leder till att vikten går åt rätt håll även den här gången.

Lchf-fläskpannkaka passar perfekt in i min diet :)
  • Anonym (Emma)
    Anonym (65) skrev 2026-02-12 13:10:59 följande:

Jag hade själv kunnat göra fläskpannkaka men det beror ju på hur man gör den. Finns ju tex magrare alternativ och tillför man mer protein så äter man heller inte så mycket. 

Jag gör den på ägg, ost, keso och sidfläsk. Energitätt men jag håller mig mätt nästan ett helt dygn på den.
Svar på tråden Beach 2026