• Anonym (R)

BF - November 2026

Lagom läskigt att starta en sådan här tråd, men skulle gärna utbyta erfarenheter och pepp med andra på väg mot ett efterlängtat barn i november. Hoppas på fler som vill vara med!

• Svar på tråden BF - November 2026
  • Anonym (R)

Börjar själv med en liten presentation.

Testade positivt i måndags på dpo 9 och bf är 20 november utifrån ägglossningen. Detta är min femte graviditet och har ett barn, så jag hoppas att vår dåliga tur är avverkad nu, men eftersom jag hinner fylla 41 innan bf så vet jag mer än väl att vi inte har de bästa oddsen tyvärr. Vi har försökt i snart två år och jag hade nästan gett upp hoppet. Jag vågar ju nästan inte tro på det nu heller, men jag vill samtidigt inte ta ut något tråkigt i förskott så jag jobbar på det. Bara att starta den här tråden hoppas jag kan vara ett steg i rätt riktning. 

• Anonym (Solrosen)

Jag har plussat med BF 11 november enligt ÄL. Ska ta mig till ett VUL i storstan om 2 veckor, när jag är i 7+1 pga orolig! Det är ju knepigt. Men vi får bara följa med i allt kroppen erbjuder nu, och hoppas på det bästa 🙏

• Anonym (R)
    Anonym (Solrosen) skrev 2026-03-15 12:28:25 följande:

Jag har plussat med BF 11 november enligt ÄL. Ska ta mig till ett VUL i storstan om 2 veckor, när jag är i 7+1 pga orolig! Det är ju knepigt. Men vi får bara följa med i allt kroppen erbjuder nu, och hoppas på det bästa 🙏

Grattis till graviditeten! Har du barn sedan innan eller är det första barnet? Försökt länge?

Ja, visst är det oroligt. För egen del så har jag insett att ultraljud lugnar bara för stunden, viktigast för mitt mående har varit att på något sätt jobba med acceptans. Men inte är det enkelt inte. Skönare när/om man kommer till fasen att man känner rörelser. Då känner man att man har lite koll och får man andas ut lite grann iaf.

Senast fick jag göra ultraljud i vecka 6+0 eftersom jag haft ett utomkveds tidigare. Jag ska höra av mig till gyn i veckan och se om det är aktuellt igen.
  • Juliamillie

Jag plussade förra söndagen och har bf 10 november med tredje barnet. Mår prima än så länge🥹 hur mår ni?

• Anonym (R)
    Juliamillie skrev 2026-03-15 15:39:31 följande:

Jag plussade förra söndagen och har bf 10 november med tredje barnet. Mår prima än så länge🥹 hur mår ni?

Grattis till graviditeten! Så skönt att du mår bra! Hur har det varit för dig i tidigare graviditeter?

Jag mår också fint. Lite molvärk till och från bara.
  • Summerfall

lycka till och grattis till oss alla, hoppas nu allt går som det ska för oss alla. Jag har med nyss fått en positiv test och har Bf 19 nov enligt appen. Detta blir mitt andra barn. 

• Anonym (R)
    Summerfall skrev 2026-03-15 19:57:04 följande:

lycka till och grattis till oss alla, hoppas nu allt går som det ska för oss alla. Jag har med nyss fått en positiv test och har Bf 19 nov enligt appen. Detta blir mitt andra barn. 

Tack detsamma! Då ligger vi nära varandra. Även andra barnet för mig. Har du känt av några symtom ännu?
  • Summerfall
    Anonym (R) skrev 2026-03-16 11:01:39 följande:
    Tack detsamma! Då ligger vi nära varandra. Även andra barnet för mig. Har du känt av några symtom ännu?
    Nej inga symtom alls ännu, magen känns dock väldigt uppblåst. Har ni bokat inskrivning tid hos barnmorskan? :)
  • Anonym (R)
    Summerfall skrev 2026-03-16 18:45:11 följande:
    Nej inga symtom alls ännu, magen känns dock väldigt uppblåst. Har ni bokat inskrivning tid hos barnmorskan? :)
    Imorse började jag må illa. Inte jättefarligt egentligen så kan ju bara vara en tillfällighet. Vi får se hur det utvecklas. Lite lagom med symtom är ju skönt på något vis.

Jag har inte bokat inskrivning ännu. Kanske avvaktar till nästa vecka innan jag gör det. Ska kontakta gyn först och se om jag får en tid för att utesluta utomkvedshavandeskap. Jag har högre risk eftersom jag drabbats av det tidigare.

Har du?
  • Anonym (Nemi)

Hej! Plussade tidigt 6 mars med preliminär BF 13 november (v5+3 idag). Första barnet för oss och är så pirrig och taggad! Vi ska på inskrivning på torsdag så ska bli kul att få höra lite mer om vad som kommer komma framöver. 🥰❤️ Har typ inga symptom utöver lite svullnad och ömma bröst. Hoppas jag slipper illamåend, min mamma spydde tydligen hela graviditeten så hoppas man inte ärver sånt haha. 😅 Hur mår ni? Har ni haft mycket symptom tidigt?

• Ebbzon

En till med BF troligen 12 november.

Är min första graviditet, är 35 år och försökt 1 år nu så hade precis fått tid till inledande fertilitetsutredning när vi plussade ❤️🙏 

Är i vecka 6 (5+3) och mår helt ok men haft värk i magen i 1v, allmänt konstig uppblåst och bubblig i magen, trött till och från och lite illamående när jag blir hungrig. Bröst som spänner också. 

Känns overkligt och man är lite orolig för missfall,
    och vill helst snabbspola till vårt första besök hos barnmorskan om 2v och sen ultraljudet 🙏

• Summerfall

Som min kollega en gång sa lite symtom är bra då vet man att man är gravid :) . jag har inga symtom alls känns inte som man är gravid fastän man har tagit tre positiva tester. kollade lite på min app och enligt den är jag i vecka 12 i slutet av april/början av maj och det är väl då man brukar ha Kub så känns så långt tills dess

• Anonym (Ninisarna)

Hej alla!! 

En 30 åring med BF 14 November. Blev gravid via IVF, (fryst återföring av en 5 dagars blasto 27/2) efter ett tidigare missf i November. 

Är idag i v 6 (5+2) och oron är hög😩 känner mensliknande smärtor de senaste dagarna och testar som en galning hemma!! 

Jag har ett tidigt ultraljud bokat på måndag och då är jag i vecka 7 (6+1). 

Jag hejar på er alla ❤️

• Anonym (R)

Så fint att vi blir fler i tråden! Välkomna och stort grattis och lycka till!

Ledsamt att läsa att det är fler som delar oron för missfall, men det hör väl detta stadie till. Allt känns så väldigt skört.

Jag testade varje dag fram tills i förrgår, då vara kontroll- och testlinje lika starka så nu ska jag hålla mig ifrån det. För mig är det en liten milstolpe bara att ta sig förbi idag (vecka 4+4) då det var då jag fick senaste missfallet. Då hade jag mycket mindre stegring så det känns ju mer lovande på flera sätt den här gången. En dag i taget och hoppas på det bästa är väl mantrat man får ha just nu. Försöker också tänka att oro för missfall beror ju på att jag är gravid och väldigt gärna vill vara det och det i sig är ju något att vara tacksam för.

• Tjej90sve

Här plussade jag tidigt! Tror vi vetat om det i minst 2 veckor nu. Beroende på ägglossning och senaste mensen säger mina appar lite olika.
    Har BF nånstans mellan 16-19 november! Jag är snart 36 år och tredje barnet.

Var i början lite illamående till å från i typ 1 vecka. Sen bröstvårtorna som gjort ont mest hela tiden. Tycker brösten inte är så farligt ömma. Har fått 3+ i söndags på Clearblue så känns bra! Men är otroligt trött å så orolig når jag ska sova, vaknar efter 05 timmar som en klocka?

Har bokat in ett tidigt privat ultraljud om 3 veckor. Inskrivning om 2 veckor. Känns som en evighet. Men vi kunde inte vänta till NIPT testet å ultraljudet man får i vecka 12/13. Vi är mest orolig ifall om de är flera foster, då jag har många saker som kan öka chansen till det!

Svar på tråden BF - November 2026