BF - November 2026
Lagom läskigt att starta en sådan här tråd, men skulle gärna utbyta erfarenheter och pepp med andra på väg mot ett efterlängtat barn i november. Hoppas på fler som vill vara med!
Lagom läskigt att starta en sådan här tråd, men skulle gärna utbyta erfarenheter och pepp med andra på väg mot ett efterlängtat barn i november. Hoppas på fler som vill vara med!
Hur mår alla nu med era gravidsymptom? Har det börjat gå över för er som mått illa? För er som inte hade illamående har ni sluppit? 😊
För mig är illamåendet fortfarande kvar (jag är 9+5 idag), vissa dagar lite bättre och andra dagar (som idag haha?) mår jag som en påse skit. Min mamma har skrämt upp mig lite med att hon spydde och var illamående hela graviditeten både när hon väntade mig och mitt syskon. Så är lite rädd att det ska vara såhär hela graviditeten, men hoppas fortfarande att det börjar lätta upp snart. Ska träffa min BM imorgon så ska prata lite om illamående. 😅
Vad roligt!
Jag har tyvärr haft en fruktansvärd dag, förutom ultraljudet. Har insett att jag har en svår förstoppning. Det är bland det värsta jag varit med om, när kroppen trycker på men det är totalstopp. Är orolig att jag behöver kontakta vården om det inte vänder snart 😔 Funderar på om det bara är gravidhormoner eller om det har att göra med järntabletterna (som dock ska vara skonsamma) som jag börjat med.
Jag hoppas nu att det ska hålla sig lugnt under natten nu i alla fall. Så jag slipper åka in akut och ha flera toalettbesök där jag i princip vill spy rakt ut.
Har därför inte hunnit tänka mer på ultraljudet tyvärr 🙁
Okej! Jag har bara varit oändligt trött. Detta är mitt 3:e barn så allt är ju slappare runt magen och syns fortar.
Men jag tycker de är bättre att berätta ganska tidigt ifall om något händer och man behöver vara sjukskriven. Först tänkte jag efter NIPt testets resultat men det kommer i slutet av maj typ. Då är jag i vecka 15-16. Och syns det redan nu så tror jag det inte blir bättre tills dess haha!
Vi har berättat för närmsta familj och vänner.
När har ni tänkt börjar berätta till era chefer på jobbet? Jag känner att min mage börjar synas och hatar att gå och dölja den verkligen. Kan inte ha på mig någon snävare tröja för då syns det.
Gått in i vecka 10.
Problemet är också att min kollega är gravid och ska gå typ 2,5 månader före mig typ. och det söks vikarier just nu för henne, och jag känner mig dum som inte säger något om att vi behöver en till vikarie haha!
Hur mår alla nu med era gravidsymptom? Har det börjat gå över för er som mått illa? För er som inte hade illamående har ni sluppit? 😊
För mig är illamåendet fortfarande kvar (jag är 9+5 idag), vissa dagar lite bättre och andra dagar (som idag haha?) mår jag som en påse skit. Min mamma har skrämt upp mig lite med att hon spydde och var illamående hela graviditeten både när hon väntade mig och mitt syskon. Så är lite rädd att det ska vara såhär hela graviditeten, men hoppas fortfarande att det börjar lätta upp snart. Ska träffa min BM imorgon så ska prata lite om illamående. 😅
Vad roligt för er som varit på ultraljud, längtar till vårt. Blir ett privat nästa fredag och sen 7 maj igen +KUB.
Jag mådde skit i 3v (illamående, uppsvälld, kunde knappt äta) men vänder lite för någon vecka sedan med hjälp av movicol för magen, gaviscon för halsbränna/kräkkänsla på kvällen och en dryg halv tablett postafen varje dag. Fortfarande trött o lite illamående men kan göra något nu iaf och haft intro på nytt jobb. V 11 nu (10+1).
Kommer nog vänta ett bra tag innan jag berättar om min graviditet.
Okej ja det är svårt att dölja magen. Om man inte ska gå i tält till kläder. Och det ser ju rätt konstig ut också!
Jag har själv en ganska rak ländrygg å sen nu när jag blivit gravid har jag ju fått en helt annorlunda hållning och magen putar utåt om jag har min vanliga toppar på mig.
Har rensat ut alla kläder i min garderob för jag blir mest deppig av att se att det mesta inte passar numer! :)
Jag ska nog berätta snart, inte nästa vecka, men veckan därefter. När jag går in i vecka 12.
Idag är jag 10+1 och igår så ändrades illamåendet helt. Nu mår jag inte alls lika illa längre, jag kan äta mer typ av mat som inte gått senaste veckorna. Det är fortfarande lite illamående kvar men inte i närheten av hur det varit senaste tre veckorna. Känner mig även mindre svullen och bara allmänt mer som mig själv. Så skönt men kryper lite fram en oro också om allt går som det ska då vi inte varit på något ultraljud än utan vi kommer göra kub om lite drygt två veckor. Har ni märkt stor skillnad på ert mående när ni börjat närma er v12?
Men hoppas allt är bra och att det bara är att min kropp börjat vänja sig vid hormonerna!
Jag har börjat må bättre efter vecka 10 (9+0), så tror absolut man kan få lite andrum.
varit super trött å illamående en del. Men börjar bli bättre Om jag äter regelbundet. Dock smakar ingen mat gott tycker jag. Usch!
Har ni någon bra mat som ni tycker är gott? Det jag hittade förra veckan var baguette med räkor, isbergssallad å ägg, och majonnäs.
Idag är jag 10+1 och igår så ändrades illamåendet helt. Nu mår jag inte alls lika illa längre, jag kan äta mer typ av mat som inte gått senaste veckorna. Det är fortfarande lite illamående kvar men inte i närheten av hur det varit senaste tre veckorna. Känner mig även mindre svullen och bara allmänt mer som mig själv. Så skönt men kryper lite fram en oro också om allt går som det ska då vi inte varit på något ultraljud än utan vi kommer göra kub om lite drygt två veckor. Har ni märkt stor skillnad på ert mående när ni börjat närma er v12?
Men hoppas allt är bra och att det bara är att min kropp börjat vänja sig vid hormonerna!