• Anonym (R)

BF - November 2026

Lagom läskigt att starta en sådan här tråd, men skulle gärna utbyta erfarenheter och pepp med andra på väg mot ett efterlängtat barn i november. Hoppas på fler som vill vara med!

• Svar på tråden BF - November 2026
  • Anonym (Sommarbarn)

På torsdag har vi bokat tidigt ultraljud och det känns så stort. Allt har känts så overkligt hittills, även om det är andra gången. Kommer vara betydligt mer nervös känner jag. En ny oro om att det inte ska finnas några hjärtslag. 

Mitt främsta symtom är fortfarande trötthet. Tycker dock att tröttheten var lite värre i vecka 5-7 gentemot nu i vecka 8. 

Hur mår alla? 

• Babysheep
    Anonym (Sommarbarn) skrev 2026-04-12 17:58:41 följande:

På torsdag har vi bokat tidigt ultraljud och det känns så stort. Allt har känts så overkligt hittills, även om det är andra gången. Kommer vara betydligt mer nervös känner jag. En ny oro om att det inte ska finnas några hjärtslag. 

Mitt främsta symtom är fortfarande trötthet. Tycker dock att tröttheten var lite värre i vecka 5-7 gentemot nu i vecka 8. 

Hur mår alla? 

Åh vad spännande med UL! 

Jag börjar känna mig piggare igen, är i v 10+4 idag. Somnar inte längre sittande, och illamåendet är bättre.

Humöret är dock helt åt skogen ännu, som en galen pms. 
  • Anonym (R)

Stort grattis Liljek­onvalj­93 och Tjej90­sve! Vilken milstolpe att få se hjärtslag. <3

• Anonym (Sommarbarn)

Har idag varit på tidigt ultraljud och sett ett hjärta slå ❤️ Var tydligen i vecka 7+4 och ej i vecka 8+1 som jag trodde. Ny BF 28 nov. 

• Liljekonvalj93
    Anonym (Sommarbarn) skrev 2026-04-16 10:21:47 följande:

Har idag varit på tidigt ultraljud och sett ett hjärta slå ❤️ Var tydligen i vecka 7+4 och ej i vecka 8+1 som jag trodde. Ny BF 28 nov. 

Stort grattis ❤️ Då har vi samma beräknade BF just nu! Hur mår du? 
  • Anonym (R)

Grattis! Så skönt med en tidig bekräftelse på att det är som det ska. <3
  • Babysheep

Grattis! ❤️
  • Tjej90sve

När har ni tänkt börjar berätta till era chefer på jobbet? Jag känner att min mage börjar synas och hatar att gå och dölja den verkligen. Kan inte ha på mig någon snävare tröja för då syns det. 
    Gått in i vecka 10.

Problemet är också att min kollega är gravid och ska gå typ 2,5 månader före mig typ. och det söks vikarier just nu för henne, och jag känner mig dum som inte säger något om att vi behöver en till vikarie haha!

• Anonym (Nemi)

Vad kul med hjärtljud! Grattis! ❤️
  • Anonym (Nemi)
    Tjej90sve skrev 2026-04-16 14:33:57 följande:

När har ni tänkt börjar berätta till era chefer på jobbet? Jag känner att min mage börjar synas och hatar att gå och dölja den verkligen. Kan inte ha på mig någon snävare tröja för då syns det. 
    Gått in i vecka 10.

Problemet är också att min kollega är gravid och ska gå typ 2,5 månader före mig typ. och det söks vikarier just nu för henne, och jag känner mig dum som inte säger något om att vi behöver en till vikarie haha!

Jag berättade nu i måndags (när jag var 9+2). Ville egentligen berätta efter UL men jag har mått så illa och det går mycket upp och ner så ville att iaf chefen skulle ha förståelse om jag behöver jobba hemifrån mer. Så chefen vet iaf för mig just nu, resten får reda på det efter KUB:en tänkte jag. 😊
Svar på tråden BF - November 2026