BF - November 2026
Lagom läskigt att starta en sådan här tråd, men skulle gärna utbyta erfarenheter och pepp med andra på väg mot ett efterlängtat barn i november. Hoppas på fler som vill vara med!
Lagom läskigt att starta en sådan här tråd, men skulle gärna utbyta erfarenheter och pepp med andra på väg mot ett efterlängtat barn i november. Hoppas på fler som vill vara med!
Aa får hoppas hon inte är på plats nästa besök!
Jag brukar träna på gym 3-4 ggr i veckan. Nu har de varit mkt mindre pga trötthet och förkylning. Så är inte orolig egentligen. Vet att jag har en hög muskelmassa enligt mätningar för några månader sen.
Ja ska bli så spännande! Tycker ju äldre man blir desto mer vet man alla saker som kan gå fel. Känns som mycket ångest kommer försvinna efter det om alla går bra där
Jag är i vecka 6+6 idag och upplever inte särskilt mycket symptom ännu. Har ont i bröstvårtorna och har sovit sämre än vanligt samt varit uppe och kissat på nätterna (vilket jag aldrig brukar behöva annars). Men det är egentligen allt. Ingen extrem trötthet, inget illamående. Ska på VUL på fredag och börjar bli lite nervös för dåliga nyheter. Någon som känner igen sig eller har något lugnande att säga? 😅
Jag är i vecka 6+6 idag och upplever inte särskilt mycket symptom ännu. Har ont i bröstvårtorna och har sovit sämre än vanligt samt varit uppe och kissat på nätterna (vilket jag aldrig brukar behöva annars). Men det är egentligen allt. Ingen extrem trötthet, inget illamående. Ska på VUL på fredag och börjar bli lite nervös för dåliga nyheter. Någon som känner igen sig eller har något lugnande att säga? 😅
Jag var på första besöket i torsdags. Det bästa med besöket var att jag blir inskriven hos samma barnmorska som jag gick hos senast och henne trivdes jag så bra med så det känns himla skönt. Idag har jag också fått tiden för första ultraljudet som blir i vecka 13+3 så nu är det bara att börja räkna ner.
Vecka 7+3 idag. 6 veckor som känns som oändligt med tid.
Jag har varit så svullen om magen och obekväm i mina vanliga byxor att i helgen letade jag rätt på mina gravidbyxor från förra graviditeten. Pinsamt alltså, men obeskrivligt skönt och på något vis rimligare att gå med gravidbyxor än att gå med uppknäppta byxor titt som tätt.
Jag väger dessutom betydligt mindre än när jag köpte byxorna så känns väldigt knasigt att jag inte kan ha dem längre. Nu beställde jag också lite fler gravid-träningsbyxor, vilket känns lite som att jinxa i det här stadiet av graviditeten, men ambitionen är att hålla igång betydligt bättre denna gång och då behöver man ju bekväma kläder för att det ska vara kul.
Jag tycker fortfarande att det är lite svårt att tänka och föreställa mig att den här graviditeten kommer att hålla hela vägen, men jag vet ju att risken blir mindre för varje dag som går och jag märker att det hjälper att prata om det som att det faktiskt kommer ett barn i november.
Ja, det är första barnet. Vi har 3 missfall i bagaget, så allt vi vet är liksom att det inte går vägen.
Kul att läsa vad alla skriver om era upplevelser och tankar såhär långt. Vi gjorde tidig koll idag och det visade ett tickande ❤️ Det har hänt förr och tyvärr då gått dåligt två gånger men vi väljer att glädjas en stund nu. Lilla fröet lever 🥰 Fått lergigan mot mitt konstanta illamående så hoppas på lite paus i det.
Ja varför är man så himla svullen redan alltså? Inga byxor sitter skönt och då har jag ändå mest bekväma brallor 😅
Jag skulle egentligen haft inskrivning idag men tiden blev framflyttad till imorgon, tror bm var sjuk.
Jag är i 9+6 idag så imorgon byter jag vecka. Illamåendet har blivit mildare och magen har växt. Jag har ett par superstretchiga jeans som ännu passar men så småningom får jag nog börja snegla mot gravidkläder. Speciellt kvällstid är magen svullen och stor.
Om två veckor ska vi göra KUB, och om allt ser bra ut då så kan vi äntligen berätta för vår son att han ska bli storebror. Hans högsta önskan. ❤️
I vilken vecka får ni kub? Fick tiden igår och det blir vecka 15, kändes sent men vad vet jag. Sist fick vi ju avbryta i vecka 14+ och det var fasen inte kul att föda ut ett barn då och nu blir det ännu senare så blir lite nojig. Hoppas såklart att det ska gå bra denna gång men ändå.
Jag skulle egentligen haft inskrivning idag men tiden blev framflyttad till imorgon, tror bm var sjuk.
Jag är i 9+6 idag så imorgon byter jag vecka. Illamåendet har blivit mildare och magen har växt. Jag har ett par superstretchiga jeans som ännu passar men så småningom får jag nog börja snegla mot gravidkläder. Speciellt kvällstid är magen svullen och stor.
Om två veckor ska vi göra KUB, och om allt ser bra ut då så kan vi äntligen berätta för vår son att han ska bli storebror. Hans högsta önskan. ❤️