• Anonym (R)

BF - November 2026

Lagom läskigt att starta en sådan här tråd, men skulle gärna utbyta erfarenheter och pepp med andra på väg mot ett efterlängtat barn i november. Hoppas på fler som vill vara med!

• Svar på tråden BF - November 2026
  • Summerfall

Min illamående har börjad nu på kvällarna men ej på morgonen, det var exakt så jag hade när jag hade min son med. annars har jag molvärk som kommer till och från. Vill med bara snappspola tills vecka 12????😭

• Liljekonvalj93

Hej! Jag hoppar också in här även om det känns sjukt läskigt. Förra gången jag var gravid hade jag BF nu i mars 2026, men det slutade dessvärre med ett MA. Det var vårt tredje missfall totalt och vi har försökt i snart 3 år, så jag känner igen mig väldigt mycket i den oro flera av er andra har beskrivit. Måtte det gå vägen för oss alla den här gången.

Plussade i lördags på 17DPO, ville inte testa innan då jag inte hade några symtom så jag blev väldigt förvånad att det var positivt ändå! Har haft lite molvärk senaste dagarna, samt väldigt ont i bröstvårtorna i omgångar (känns typ som tusen nålar). Värst är dock den psykiska biten.. är det ens möjligt att inte överanalysera varje litet tecken? Skönt iallafall att man inte är ensam om det. 

• Darkhorse2020

Hej!

Ny i tråden! Har troligen BF 29/11, plussade i helgen ☺️ 
    Hade ett uteblivet missfall i oktober så försöker bara få dagarna att gå nu?väntar nog med att ringa till barnmorskan för inskrivning till nästa vecka i alla fall.

Visste redan innan jag testade att jag var gravid, kroppen kändes så annorlunda 😅 Mina symptom/mående nu är jätteont i bröstvårtorna, hemsk muntorrhet så måste dricka varannan minut, lätt feber och halsont, trötthet, molvärk och kissar hela tiden. Har även sen idag fått jätteont på vänstra sidan av bäckenet nedanför svanken, gör ont hela tiden men främst vid ansträngning, har gått väkdigt mycket senaste dagarna. Någon som vet vad det kan vara för smärta? Annars mår jag superbra! Psyket känns stabilt än så länge så det är jag glad för haha! 

Kul att få följa er alla 👶🏼 

• Anonym (Nemi)

Kul med alla nya i tråden, välkomna! Låter som flera erfarit missfall innan och förstår att det måste orsaka mycket oro och så tråkigt när man byggt upp förväntningarna. Jag har inte själv varit med om det men är ändå så nojig och känner verkligen igen känslan att bara vilja spola fram till v.12. Hoppas allt går fint för oss alla! ❤️

Mina symptom går verkligen upp och ner men inget illamående än så länge och det får gärna hålla sig borta haha. 😄 Men däremot har jag blivit sjuuukt svullen om magen, framförallt på eftermiddagen. Ser ju redan gravid ut så det är jobbigt med kläder haha.. Är i vecka 6+4 så hade hoppats att det inte skulle synas så mycket än men men haha. Har ni svullnad och lyckats få ner den på något sätt eller får man bara leva med det och ha stora kläder haha? 😅

• Anonym (Sommarbarn)
    Darkhorse2020 skrev 2026-03-25 13:45:53 följande:

Hej!

Hade ett uteblivet missfall i oktober så försöker bara få dagarna att gå nu?väntar nog med att ringa till barnmorskan för inskrivning till nästa vecka i alla fall.

Visste redan innan jag testade att jag var gravid, kroppen kändes så annorlunda 😅 Mina symptom/mående nu är jätteont i bröstvårtorna, hemsk muntorrhet så måste dricka varannan minut, lätt feber och halsont, trötthet, molvärk och kissar hela tiden. Har även sen idag fått jätteont på vänstra sidan av bäckenet nedanför svanken, gör ont hela tiden men främst vid ansträngning, har gått väkdigt mycket senaste dagarna. Någon som vet vad det kan vara för smärta? Annars mår jag superbra! Psyket känns stabilt än så länge så det är jag glad för haha! 

Kan det vara ?foglossning?, problem med SI-lederna? Jag har haft problem där och går till en sjukgymnast och får övningar. Just att gå mycket triggar smärta där, och att göra saker med belastning bara på ett ben. 
  • Anonym (R)
    Darkhorse2020 skrev 2026-03-25 13:45:53 följande:

Hej!

Grattis till graviditeten! Inte för att jag vill skrämma upp dig om det är i onödan, men ensidig smärta tidigt i graviditeten hade jag rådgjort med vården.
  • Anonym (R)
    Anonym (Sommarbarn) skrev 2026-03-24 15:58:57 följande:

Jag hade också foglossning förra graviditeten och känner samma stress. Den började i vecka 12 senast, men då jag haft problem med SI-lederna senast för några veckor sedan så är jag rädd att det ska börja ännu tidigare. Tips mot foglossning - glidlakan!

Jag vaknar också och går upp och kissar nu på natten, ofta tidig morgon. Törstigare än vanligt och känsla av att behöva äta regelbundet, blir lite skakig annars. Temperaturförändringar, fryser och svettas omvartannat ibland. Känner också av att det känns annorlunda långt nere i magen, att det är något som händer där. 

När man tänker på hur länge det kan dröja tills man får sova en hel natt igen... Då blir man lite trött (och tacksam) Cool

Bidrar också med ett tips: stegräknare! Gör det lite lättare att lära sig hur mycket kroppen orkar utan att få alltför stora bakslag.
  • Soffsen

Vad kul med så många inlägg sen jag själv skrev senast Hjärta
    Känns som vi är många som mår psykiskt dåligt. De här veckorna är fan brutala.

Imorgon är jag i vecka 6+4 och har mitt första ultraljud. Har haft extremt lite symptom vilket man ju borde vara tacksam för men just nu känns det bara skit. Vill bara må illa och vara extremt trött för att på något sätt bekräfta att någon händer. Men än så länge lite molvärk och känningar i brösten till och från. 

Vill bara spola fram till imorgon nu!! 

• Tjej90sve

Har haft sån himla hosta under min förkylning och fått ta astma mediciner och coccilliana till kvällen för att lyckas sova några timmar! Blir orolig att jag ska förstöra någon för bebisen. Men sömnen borde vara mer värd för bebisen än medicinerna som sägs vara säkra att ta under graviditet.

Har inskrivning på MVC på skärtorsdag! Då är jag i vecka 8 i dagligt tal. Å mindre än 2 veckor kvar till privat UL nu!! Blir tokig på denna väntan och att jag varit så sjuk i en vecka. Får gärna bli april nu!

Tycker min symtom med graviditeten minskat. Mest vårtgårdarna som vuxit sig lite större å mer ådror på brösten. Någon annan som tycker symtomen varierar från inget till lite till mkt? Är i vecka 6+2 typ idag.

• Liljekonvalj93
    Soffsen skrev 2026-03-26 21:01:23 följande:

Vad kul med så många inlägg sen jag själv skrev senast Hjärta
    Känns som vi är många som mår psykiskt dåligt. De här veckorna är fan brutala.

Imorgon är jag i vecka 6+4 och har mitt första ultraljud. Har haft extremt lite symptom vilket man ju borde vara tacksam för men just nu känns det bara skit. Vill bara må illa och vara extremt trött för att på något sätt bekräfta att någon händer. Men än så länge lite molvärk och känningar i brösten till och från. 

Vill bara spola fram till imorgon nu!! 

Lycka till idag, håller tummarna! ♥️ 
Svar på tråden BF - November 2026