• Anonym (R)

BF - November 2026

Lagom läskigt att starta en sådan här tråd, men skulle gärna utbyta erfarenheter och pepp med andra på väg mot ett efterlängtat barn i november. Hoppas på fler som vill vara med!

• Svar på tråden BF - November 2026
  • Anonym (R)
    Anonym (Nemi) skrev 2026-04-19 14:33:41 följande:

Idag är jag 10+1 och igår så ändrades illamåendet helt. Nu mår jag inte alls lika illa längre, jag kan äta mer typ av mat som inte gått senaste veckorna. Det är fortfarande lite illamående kvar men inte i närheten av hur det varit senaste tre veckorna. Känner mig även mindre svullen och bara allmänt mer som mig själv. Så skönt men kryper lite fram en oro också om allt går som det ska då vi inte varit på något ultraljud än utan vi kommer göra kub om lite drygt två veckor. Har ni märkt stor skillnad på ert mående när ni börjat närma er v12?

Men hoppas allt är bra och att det bara är att min kropp börjat vänja sig vid hormonerna!

Jag började må bättre med tröttheten och illamåendet i förra veckan (är idag vecka 9+2), men i helgen fick jag lite bakslag. Det är verkligen så tudelat. Skönt när man mår bättre och orkar med lite mer, men ökad oro kommer snart som ett brev på posten. Man får försöka komma ihåg att dels har mängden symtom inget att göra med hur graviditeten utvecklas och dels så är ju spökveckor förväntat.

Har inte heller haft något ultraljud än och KUB väntar först om 4 veckor så det är långsam nedräkning.
  • Babysheep

Jag har precis gjort KUB och allt såg bra ut!
    BF är fortfarande 4.11 och bebben sprattlade runt och var jättevild!

Jag har varit så nervös inför detta, känns som tusen kg har lättat från mina axlar. 
    Nu vågar jag snart tro på att vi ska få en bebis i höst. ❤️

• Anonym (R)
    Babysheep skrev 2026-04-20 12:51:11 följande:

Jag har varit så nervös inför detta, känns som tusen kg har lättat från mina axlar. 

Åh, så härligt att läsa. Hoppas också på att få landa i den känslan efter KUB. Som det är nu har jag fortfarande väldigt svårt att tro att det kommer att bli en bebis till slut.
  • Anonym (Nemi)
    Babysheep skrev 2026-04-20 12:51:11 följande:

Vad kul, så härlig att allt såg bra ut! 😍
  • Anonym (Nemi)
    Tjej90sve skrev 2026-04-19 20:37:50 följande:

Jag har börjat må bättre efter vecka 10 (9+0), så tror absolut man kan få lite andrum. 

varit super trött å illamående en del. Men börjar bli bättre Om jag äter regelbundet. Dock smakar ingen mat gott tycker jag. Usch!

Har ni någon bra mat som ni tycker är gott? Det jag hittade förra veckan var baguette med räkor, isbergssallad å ägg, och majonnäs.

För mig har det pendlat så mycket med maten. Vissa dagar smaker saker inte bra alls och andra dagar kan det funka bättre. Men ostfrallor, köttfärssås och pasta, blåbärssoppa, pizza har gått bra de flesta dagar. Men äter inte alls som jag brukar, känner inte igen mig i min nya diet haha. 😅
  • Anonym (Nemi)
    Anonym (R) skrev 2026-04-20 11:10:15 följande:
    Jag började må bättre med tröttheten och illamåendet i förra veckan (är idag vecka 9+2), men i helgen fick jag lite bakslag. Det är verkligen så tudelat. Skönt när man mår bättre och orkar med lite mer, men ökad oro kommer snart som ett brev på posten. Man får försöka komma ihåg att dels har mängden symtom inget att göra med hur graviditeten utvecklas och dels så är ju spökveckor förväntat.

Har inte heller haft något ultraljud än och KUB väntar först om 4 veckor så det är långsam nedräkning.
    Precis känner samma, skönt när man mår bättre men också så kommer det en del oro på köpet då. Känner mig lugnare ju sämre jag mår konstigt nog även fast det inte finns några garantier oavsett. Längtar till Kub så man får se att allt ser bra ut förhoppningsvis!
  • Tjej90sve

Min sambo suckar åt mig när jag säger att jag inte vet om jag gillar maten vi planerat för nästa dag till middag haha!

Man har ingen aning vad som passar smaklökarna! Minns inte att de var såhär med mina 2 andra graviditeter. Jag hoppas det är ett tecken på att det är ett annat kön än dem. :)

jag vill helst ha lätt mat nu tycker fet mat är konstigt nu, förutom strips.

Anonym (Nemi) skrev 2026-04-20 16:44:30 följande:
    För mig har det pendlat så mycket med maten. Vissa dagar smaker saker inte bra alls och andra dagar kan det funka bättre. Men ostfrallor, köttfärssås och pasta, blåbärssoppa, pizza har gått bra de flesta dagar. Men äter inte alls som jag brukar, känner inte igen mig i min nya diet haha. 😅
  • Anonym (Nemi)
    Tjej90sve skrev 2026-04-20 19:40:12 följande:

Min sambo suckar åt mig när jag säger att jag inte vet om jag gillar maten vi planerat för nästa dag till middag haha!

Man har ingen aning vad som passar smaklökarna! Minns inte att de var såhär med mina 2 andra graviditeter. Jag hoppas det är ett tecken på att det är ett annat kön än dem. :)

jag vill helst ha lätt mat nu tycker fet mat är konstigt nu, förutom strips.

Haha förstår verkligen! Min stackars man har fått springa och handla diverse grejer då saker som vi har hemma inte funkar längre ibland och där något annat känns mer okej som vi inte har. 😅
  • Anonym (Nemi)

Huuu jag trodde illamåendet hade blivit bättre men tji fick jag verkligen! Var mycket bättre lördag till måndag, men sen igår kom det tillbaka och var konstant illamående hela dagen och sen idag (10+4) har jag mått så illa så jag spydde för första gången. Fyyy hade verkligen hoppats slippa spy.

Uscha håller verkligen tummarna att det lättar upp påriktigt snart. Vill kunna leva lite normalt igen. 😅

• Anonym (Jo84)

Jag är så himla nervös. Med tidigare erfarenhet av MA. Har mått väldigt illa konstant första tiden, trötthet, kissat mycket på natten, svullen och känt som mensvärk. Men så för typ en vecka sedan avtog typ allt förutom svullen i magen. Är nu 10+5 och är livrädd att bebis dött. Tre veckor till KUB och hade tidigt VUL i typ vecka 7-8 där man såg hjärtat men det är ju ingen garanti. Någon som känner igen sig? 🥴

Svar på tråden BF - November 2026