• Anonym (R)

BF - November 2026

Lagom läskigt att starta en sådan här tråd, men skulle gärna utbyta erfarenheter och pepp med andra på väg mot ett efterlängtat barn i november. Hoppas på fler som vill vara med!

• Svar på tråden BF - November 2026
  • Ebbzon

En till med BF troligen 12 november.

Är min första graviditet, är 35 år och försökt 1 år nu så hade precis fått tid till inledande fertilitetsutredning när vi plussade ❤️🙏 

Är i vecka 6 (5+3) och mår helt ok men haft värk i magen i 1v, allmänt konstig uppblåst och bubblig i magen, trött till och från och lite illamående när jag blir hungrig. Bröst som spänner också. 

Känns overkligt och man är lite orolig för missfall,
    och vill helst snabbspola till vårt första besök hos barnmorskan om 2v och sen ultraljudet 🙏

• Summerfall

Som min kollega en gång sa lite symtom är bra då vet man att man är gravid :) . jag har inga symtom alls känns inte som man är gravid fastän man har tagit tre positiva tester. kollade lite på min app och enligt den är jag i vecka 12 i slutet av april/början av maj och det är väl då man brukar ha Kub så känns så långt tills dess

• Anonym (Ninisarna)

Hej alla!! 

En 30 åring med BF 14 November. Blev gravid via IVF, (fryst återföring av en 5 dagars blasto 27/2) efter ett tidigare missf i November. 

Är idag i v 6 (5+2) och oron är hög😩 känner mensliknande smärtor de senaste dagarna och testar som en galning hemma!! 

Jag har ett tidigt ultraljud bokat på måndag och då är jag i vecka 7 (6+1). 

Jag hejar på er alla ❤️

• Anonym (R)

Så fint att vi blir fler i tråden! Välkomna och stort grattis och lycka till!

Ledsamt att läsa att det är fler som delar oron för missfall, men det hör väl detta stadie till. Allt känns så väldigt skört.

Jag testade varje dag fram tills i förrgår, då vara kontroll- och testlinje lika starka så nu ska jag hålla mig ifrån det. För mig är det en liten milstolpe bara att ta sig förbi idag (vecka 4+4) då det var då jag fick senaste missfallet. Då hade jag mycket mindre stegring så det känns ju mer lovande på flera sätt den här gången. En dag i taget och hoppas på det bästa är väl mantrat man får ha just nu. Försöker också tänka att oro för missfall beror ju på att jag är gravid och väldigt gärna vill vara det och det i sig är ju något att vara tacksam för.

• Tjej90sve

Här plussade jag tidigt! Tror vi vetat om det i minst 2 veckor nu. Beroende på ägglossning och senaste mensen säger mina appar lite olika.
    Har BF nånstans mellan 16-19 november! Jag är snart 36 år och tredje barnet.

Var i början lite illamående till å från i typ 1 vecka. Sen bröstvårtorna som gjort ont mest hela tiden. Tycker brösten inte är så farligt ömma. Har fått 3+ i söndags på Clearblue så känns bra! Men är otroligt trött å så orolig når jag ska sova, vaknar efter 05 timmar som en klocka?

Har bokat in ett tidigt privat ultraljud om 3 veckor. Inskrivning om 2 veckor. Känns som en evighet. Men vi kunde inte vänta till NIPT testet å ultraljudet man får i vecka 12/13. Vi är mest orolig ifall om de är flera foster, då jag har många saker som kan öka chansen till det!

• Anonym (4an)

Oj hej, såg inte att det fanns denna tråden också haha.

Grattis till er alla! Så roligt <3
    Plussade idag med vårt förhoppningsvis fjärde barn, bf  21 november. Var inte alls beredd på att testet skulle visa positivt. Har knappt några symtom alls, förutom lite illamående då och då. Och lite mensvärk. har mått så mycket dåligare med mina andra så detta är lindrigt haha.

• Anonym (Sommarbarn)

Hej alla!

Jag plussade i morse. BF 25 nov. Brukar ha en menscykel på 26-28 dagar och idag är det dag 30? så hade börjat få lite aningar. Blödde också näsblod plötsligt igår och det gör jag aldrig. 

Har en snart 3-åring sedan tidigare. Det kommer att vara 3.5 år mellan barnen. Födde med planerat kejsarsnitt förra gången pga förlossningsrädsla. Har varit väldigt velig när det gäller om jag verkligen vill ha ett syskon. Har känt att det är så mycket med ett barn (!!), men min man vill och till slut orkade jag inte med mitt velande längre, utan lät naturen bestämma. När det är så tidigt är man ju dock rädd att allt kan hända. 

Jag har mått bra hittills. Idag känner jag dock mycket molvärk och känner mig svullen. 

Kul att få skriva lite här och höra om fler i samma situation!

• Soffsen

Hej! Jag hade inte sett denna tråd så råkade starta en annan, men hoppar in här nu istället då Skrattande

Jag är 32 år gammal och har tre missfall (varav ett efter IVF) i badgaget med en tidigare pojkvän. Nu är jag gravid igen med min nya pojkvän i vecka 5+4 idag (BF 16 november). 

Har varit helt manisk denna graviditet med testande, hcg-blodprov och oro. Har ett första ultraljud inbokat om en vecka (6+4) och hade helst bara blivit nedsövd i en vecka nu för att få tiden att gå. 

Fick i alla fall 3+ på clearblue idag vilket känns så stort då det aldrig hänt förut. 

Ska bli kul att följas åt här Hjärta

• Tjej90sve

Jag är lika hispig å galen. Testat säkert 2 graviditetstest i veckan! Haha!

Vi har bokat ett privat ultraljud om först 19 dagar. Känns som dagarna går som sirap. Men vi ville vara säker på att man kan höra hjärtat å se lite mer :) hörde ifall om man har fler foster ska man vänta lite med att göra ultraljud så man kan se det!

Soffsen skrev 2026-03-20 09:40:25 följande:

Hej! Jag hade inte sett denna tråd så råkade starta en annan, men hoppar in här nu istället då Skrattande

Jag är 32 år gammal och har tre missfall (varav ett efter IVF) i badgaget med en tidigare pojkvän. Nu är jag gravid igen med min nya pojkvän i vecka 5+4 idag (BF 16 november). 

Har varit helt manisk denna graviditet med testande, hcg-blodprov och oro. Har ett första ultraljud inbokat om en vecka (6+4) och hade helst bara blivit nedsövd i en vecka nu för att få tiden att gå. 

Fick i alla fall 3+ på clearblue idag vilket känns så stort då det aldrig hänt förut. 

Ska bli kul att följas åt här Hjärta

• Anonym (Lost)

Jag är helt säker på att jag är gravid, och känner panik. Har inte tagit något test. Men mensen har inte dykt upp och känner väldigt tydliga symptom. Kan inte förklara det mer än att jag känner mig helt säker Förvånad

Har inte ens sagt något till min man. Är 44 (!) år och känner mig uråldrig. Enligt mina beräkningar skulle det bli bf 22 nov, men det är en gissning utifrån när jag tror att jag hade mens senast. 

Bakgrund: har två äldre barn, yngsta blir sju i år. Har gjort oss av med exakt varenda babygrej. Skulle inte ha fler barn. Har använt preventivmedel, men missats någon enstaka gång. Trodde ändå inte att jag var fertil. Yngsta dottern kom till via IVF då vi försökte i två år på egen hand innan vi gav upp och gjorde provat IVF.

Svar på tråden BF - November 2026