• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • hallon82

sov så gott Tille och dröm många söta drömmar och jag hoppas att du får sova utan att ha ont inatt, och givetvis önskar jag hela din familj en god natts sömn många
    kramar Malin med familj

• Malin989

Sov nu gott Tille. Tänker på dig ofta och tårarna rinner. Ljuset har brunnit för dig ikväll igen. Styrkekramar till Tilles familj...

• ripcurl

Sov gott lille Tille-killen. Tänker på dig och håller dig i mitt hjärta!

• Jennaz

Pussgurka; Så otroligt vacker dikt! *tårarna strömmar*

Tille liten, sov gott i natt. Kan inte förstå hur stark du är, ännu en dag har gått, dina föräldrars och syskons kärlek måste vara oerhörd. De är verkligen värda att leva för! Jag hoppas att tiden som är kvar blir så glädjefylld och smärtfri som bara går!

Sov gott hela familjen, ni berör mig ända in i djupaste själen!

• Valencia

Godnatt lille Tille och till din underbara familj.

En vaggvisa för Tille som jag brukar sjunga för mina barn.....

May the blessing of God rest upon you
    May Gods peace abide with you
    May his presence illuminate your heart
    Now and forever more

Natti!!

• mirre2

så fina bilder på Tille gud så fin han e!

• AnRe72

Här kommer en dikt på danska som jag tycker är fin.
    Den er av HC Andersen.

Moder, jeg er træt, nu vil jeg sove,
    Lad mig ved dit hjerte slumre ind;
    Græd dog ej det må du først mig love,
    Thi din tåre brænder på min kind.
    Her er koldt og ude stormen truer,
    Men i drømme, der er alt så smukt,
    Og de søde englebørn jeg skuer
    Når jeg har det trætte øje lukt.

Moder, ser du englen ved min side?
    Hører du den dejlige musik?
    Se, han har to vinger smukke hvide,
    Dem han sikkert af Vor Herre fik;
    Grønt og gult og rødt for øjet svæver
    Det er blomster engelen udstrør!
    Får jeg også vinger mens jeg lever,
    Eller, moder, får jeg når jeg dør?

Hvorfor trykker så du mine hænder?
    Hvorfor lægger du din kind til min?
    Den er våd, og dog som ild den brænder,
    Moder, jeg vil altid være din!
    Men så må du ikke længere sukke,
    Græder du, så græder jeg med dig,
    O, jeg er så træt! ? må øjet lukke ?
    ? Moder ? se! nu kysser englen mig!

• Nötkaka

Therese:
    Du skriver att för er, kommer han alltid vara världens finaste trots sina sår!
    MEN HAN ÄR JÄTTEFIN!!!!!
    Han är så fin så att man inte ens "ser" såren. Och det säger jag inte för att vara snäll. Han är verkligen en jättegullig bebis! De ögon är underbara!

Gråter när du skriver att han bara ätit 10 ml....
    Önskar verkligen att man kunde göra honom frisk!!!

• anne b

Hei igjen.
    Vil atter en gang si hvor sterke og tøffe dere er, jeg er full av beundring over måten dere takler denne situasjonen på. Jeg må si dere har en spesiell sønn, Tille og deres skjebne har grepet meg på en måte jeg aldri har opplevd før. Det er som om jeg ikke får fred før jeg vet at Tille og dere har fått fred i sjelen, etter at han har sovnet inn. Når jeg går inn på dagboken om morgenen, så kan jeg ikke bestemme meg for om jeg helst vil lese at han fremdeles lever, eller at han har sovnet fredfullt inn. Jeg vet jo etter å ha lest flere intervju med dere at dere vil han skal få slippe nå, og det er en flott måte å si det på. Håper dere bestemmer dere for å få flere barn, dere har så uendelig mye å gi av styrke og flotte holdninger. I Sverige så har dere jo gen-teknologien som skal til, det er jo forbudt her i Norge!! Forstå det den som kan!!
    Håper dere får en rolig natt, tenker på dere hele tiden.
    Kramar til Tille og dere andre fra Anne-Britt

• Mariana

Gonatt Tille med familj!
    Ha en lugn och skön natt med många söta drömmar!
    STORA kramar till er!!!

Svar på tråden Tilles tråd