• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • ErikaH

Jag önskar också Tille och hans underbara familj god natt. Hoppas ni får en solig dag imorgon. Och att ni får er tid tillsammans om dagarna till vad ni vill spendera den på, inte till att svara på en massa oönskade telefonsamtal. Offentlighetens baksida...

Therese6699: Du skriver att Tilles sjukdom påverkar hans inre organ värre än hur det ser ut på huden. Vilka organ brukar påverkas av sjukdomen? Blir det som sår på organen eller hur blir de drabbade? Märker ni på något sätt om Tilles organ blir sämre? Du behöver inte svara om du inte vill. Jag försöker bara förstå sjukdomen Epidermolysis Bullosa.

• Pussgurka

God kväll!!

Jag har suttit här under några dagar med en dikt som jag så gäna vill skriva ner till dig, Therese, & Niklas.. Men jag vet inte om det passar sig! Det är en jättefin dikt av en norsk tjej som heter Magdalene Langset, och som jag fann inne på en norsk sida som heter englessiden, som en god vän av mig har startat upp! Det är ett forum för föräldrar med änglabarn...

Vet inte om du kanske tycker att det är opassande att skriva ner den här dikten, som då handlar om att förlora ett barn!
    Jag är bara så rädd att jag ska "glömma" bort att skriva ner den till er efter att Tille gått vidare!

Jag hoppas inte att du tar illa upp, för i min klumpighet menar jag bara väl!

"Ser du stjärnorna; Liten, från där du är?
    Ser du månen som speglas i vattnet?
    Ser du att vi gråter? Vi har dig så kär.
    Vet du hur djupt du är saknad?

Fryser du , Liten, eller har du det gott?
    Sprider du tandlösa leenden över världen?
    Är du rädd? Är du ensam? Kanske saknar du oss?
    Har du kärlek med dig på färden?

Kämpande du, Liten, innan du reste från oss?
    Fick du med dig allt du behövde?
    Fick du omsorg, lycka och kärlek nog?
    Märker du hur vi längtar?

Kan du höra mig, Liten? Når tankarna fram?
    Kan du ge mig det svaret jag behöver?
    Är du omsvept i glädje och värme och fred
    i vila på dunmjuka sängar.

Älskade unge, får vi träffas igen?
    Det har blivit så stilla här hemma.
    Tack för tiden vi hade dig här,
    och för allt det vi aldrig ska glömma."

En varm, tröstande kram till mamman & pappan din, Lille Tille & en aldrig så öm puss i pannan till dig, min hjälte!

God natt & sov gott, lille vän!

*kram*
    Jessica & Tilde

• Pärlan81

God natt till er o lille Tille!!! Kramar i massor, vi tänker på er varje dag!

• Muminmamman

*lätt kram till lilla Tille* Sov så gott nu.

*Bara döda fiskar flyter med strömmen*
  • Ester1

Godnatt hela familjen och sov så gott lille Tille!
    Kram, kram.

• Smurflovve

Godnatt Tilleman!
    Hoppas att du får en lugn och frifull natt, dröm om din lilla familj, det är så många som tänker på dig och saknade kommer att bli enormt stor när du lämnar jordlivet!
    Men hälsa alla där uppe ifrån oss när du kommer dit och där mår du säkert bättre och slipper ha ont.
    Men för våran och framför allt din familjs skull så kan du iaf stanna ett litet tag till.
    Du är ju så fin lillkillen massor av mjuka pussar o kramar från hela vår familj!

• LillaMy78

Vilka fina dikter ni skriver!
    God natt, hela familjen!

• Liamsmamma Fia

God natt och sov så gott vackre lille pojke. Mitt hjärta blöder för dig.

• GladaVirre

Godnatt,. tänkt på dig Tille under hela svenska lektionen idag..fällde några tårar i smyg. Kan inte sluta tänka på dig. Sen sprang jag till min son på dagiset och höll om han länge, och hoppades att du kände all kärlek om omtanke som alla goa människor skickar till dig hela tiden från sina tankar. Massa kärlek, tack!

• buzans

GoNatt hjärtegryn, Tille!
    GoNatt familjen.
    kram Tänker på er!

Svar på tråden Tilles tråd