• HeWe

Tilles tråd

Bara ett litet gonatt här också då..sussa gott..imorgon väntar säkert ännu en dag me hetta..pust å stonk..men såå härligt me sommarn igen..
    Ha de bra..krama gooLiam å Tillemann får mina slängpuzzar..massvis me nattinattikramar till er gooa familjen..kram Helén.
  • HeWe
    Tjingeling...lille Tillemann..
    såå härligt väder du gett oss nu, vi behöver lite svalka..varma men härliga vindar...å aldrig blev då männskan nöjd..hm, ena dagen vill dom ha sol å andra vill dom ha svalka..
    Vad händer uppe i Nangijala idag då? E de några lekar eller så som gäller mest nu?...duu, jag blir bara flåsig av att höra hur mycket din gooamamz, papz å Liam tränar...åh, pust!... Att dom hinner allt... så jag vet nog allt vart din ork å dina krafter kom ifrån..Kanske är du en riktig hejjare på löpning där borta..kanske du klarar allt i en 5-kamp...givetvis..din änglaförmåga slår allt annat.

Duu, vännen..vet du..vi har bestämt oss för att lägga åt dammprojektet..de blir inga fiskar eller så..eller vatten som vi kan spegla oss i.
    De var ju en grop men den fyllde vi igen...Så nu ska jag söka nåt träd eller buske å plantera dit..vad tror du...du ger ju bra råd till mej, de gjorde du ju förut, me äppelträdet, du vet.
    Nåt kanske som doftar såå gudomligt, så att alla fjärilarna vill vara här..de tror jag på...de skulle vara fint..Jag har ju redan nu ett träd som fjärilarna gillar...de heter Prydnadsapel...såå vackra blommor å de luktar såå gott..
    Nu min vän får du leka å springa runt me dina goovänner där uppe...Berat har de bra hos dig, ni busar väl hela dagarna lång..han e ju mindre än dig, så du tar väl hand om honom...så han inte känner sig vilse där borta.
    Nu ska jag ta Lowiz, min gootjej ut på en promenad...å vi längtar ju såå tills vi får hämta vår andra gooa vovve.."Tille", kommer du ihåg att den heter så....efter dej..såå rar, såååå goo, å sååå vacker...fine vän.
    Massor me snuzningskramizar till dej min vän...busa allt vad du orkar..släng ner ett litet öga till mej då å då..jag vinkar ganska ofta, du är jämt i mina tankar å i mitt hjärta...såå varmt. Tjingeling på en stund då...

Hoppas ni snart blir fri träningsvärken...hurtbullar...såå starka ni e.
    Ha en bra dag...kram till Tigern me...såå kul att Sessan snart kommer...när hon nu får sitt välförtjänta sommarlov...Då blir de väl massvis me skoj kan tänkas..
    bad, sol å massor me bus... Kram till er alla...er vän, Tilles vän Helén.
  • HeWe
    Ååå, så många som fått sina Tilleböcker nu...
    Hoppas ja me hinner få mina böcker innan jag drar på semester, så de kan följa på resan och så jag kan visa upp dom för mina gooa systrar, som följt mina prat om Tille och hans gooa familj så länge nu...
    Massor me kramar till er alla hjärtlig gooa människor..kram helén.
  • HeWe
    Hej Tjolahopp..gomorron säger ja..för jag e nyvaken..haha, nattsuddare som man e å måste jobba natt..

Hoppas ni haft en hittills fin å trevlig dag...
    Å som du säger...ikväll blire till å heja fram laget..BLÅ-GULT...hejaheja!
    Trevligt för Liam som ska spela golf..kanske blire en ny Woods där..för Tigern e han ju redan... Han har säkert rätta swingen redan...så proffskontraktet e nog nära.. De ser vi fram emot...nästa stora talang..Han har ju talangfulla människor i sin närhet..så de blir nog säkert jättebra.

Vinkevink min vän bland molnen...sååå vackert väder du gett oss idag..lagom vindar å solen så fin, å himlen så klar....
    Vad händer för dej lille myz idag då?  Blir de en sväng me golfklubban för dej me kanske..du ser ju å lär från storebror..."Tigern-Woods".. Eller e de så att de slappas..kanske ni bara brottas alla små busänglar, brottas som småkillar ska göra...när de ska busas.. Hoppas du har skoj där uppe...drar du me Berat å de andra småtrollen på äventyr dagarna långa...hittar på en massa kuliga saker...de e riktigt...busiga dagar e de bästa som finns..eller hur min vän..
    Nu e de dags för mej å gå ut me min Lowiz..hon e nog en aningens pinknödig..vad tror du..hänger du på en sväng..kul me sällskap.
    Jag kikar in å lägger en liten rad i din brevlåda sen...den e väl säkert full me fina ord  å sånt från alla gooa vänner du fått, å som du alltid kommer att ha..jag e en av dom..min vän..du & ja..vännen.. Då hörs vi på ett tag..kram Helén.

Mamz, papz å Tigern...ha de så trevligt ikväll nu, så hejjar vi fram vårt lag..hejåhå...vad tror ni..seger???? De måste vi ju ta...eller Hur?
    Ha de så myzigt nu då..så hörs vi...massvis me gookramar å varma tankar till er vänner..kram Helén.
  • HeWe
    En nattinatti hälsning till er alla i gooafina familjen..
    Å du gooe Tillemann min vän...idag e de 2 månader sen du lämnade oss alla..din familj å dina vänner...jag saknar dej...å många mer med mej..kram din vän Helén.
  • HeWe
    Hejhej...måste ju kika in en snabbsväng innan jag pyser på jobbet...måste ju få hälsa på er goofamiljen..
    Hoppas ni får kul..idag..tror jag säkert..DeaGumman kommer juh, åsså fixa till där ute..me grillplats å allt...skönt när de e gjort ...såå fint de kommer bli.
    Ha de så jättebra så hörs vi sen...massor me kramizar å varma tankar till er...
    Tillemann min vän...kramaz å kramaz..du å ja vännen..hälsa dina gooa vänner där borta...vi hörs på ett tag..kram er vän Helén.
  • HeWe
    Hej lille vännen..Tillemann..
    Nu e jag äntligen hemma från jobbet...nu kurrar magen så jag skulle kunna äta vad som helst tror jag.. Vad finns de på menyn där uppe hos er kan tänkas...
    kanske massor me mackisar å korv, hamburgare å bröd me ketchup eller vad tror du om varmkorv me bröd..de ska jag äta nu...I denna värmen så orkar man ju inte äta..så de fick bli nåt lätt idag...gott, gott.
    Jag vet ju att ni brukar ta me er picknick-korgen å cykla ut till ängen, sätta er under nåt fint träd och äta era gooa bullar, kakor och saft å kika ut över ängla-landskapet..för jag vet att de e vackert där uppe i Nangijala..de sägs ju så, de har jag hört.
    Har du spelat golf än..eller blev de boccia som mamz å papz spelade...de e ju kul de me...Får väl se nu då vad kvällen har att erbjuda...jag tror säkert att både du å dina vänner, dom goeMamz å rarePapz å jag å min lilla familj får skoj vad än vi ska göra..de blir ju som man gör de...eller hur min vän.
    Nu tror jag att min mage gjort uppror...den ropar på varmkorv...tror de e lika bra att skynda mej å käka..
    Å är de så att du funderar på att ta en cykeltur till ängen igen, så vet du ju att det är lika vackert där varje gång..vädret är de samma hos er, varje dag..å fjärilar å fåglar flyger runt å runt å runt er å kvittrar å mår såå gott i ert sällskap...för ni är ju i Paradiset...i Nangijala...
    Nu får du gå å leka me dina gooavänner igen ett tag..så ska tant Helén äta lite mat..men jag e inte långt borta...du ropar å jag finns här nära..du å ja vännen..
    Massor me snuzningskramizar till dej..å du får ge Berat me en stoooor kram...hälsa från mej...vi hörs på ett tag...er vän..Din vän...Helén..din sagoTant.

Mamz å Papz...gick de bra me utearbetet...i värmen...de gäller å dricka mycket vatten..för nu dunstar man lätt...
    Lycka till me kvällen..såå kul att äntligen SessanDea kommer..ge en stooor kramiz till både Tigern å Sessan...så stora å starka, såå full av kärlek å värme..
    kram till er me..Therese å Nicklas...ha de bra..kram Helén.
  • HeWe
    Jaa, då var de nattinatti igen...lille Tillevännen...blev de mycket bus hos er idag...
    gooa bullar under trädet vid ängen...där fjärilar å fåglar flyger hela dagen lång..
    jag ser dej sitta på en fin liten filt, skrattandes å smaskande på goofika me Berat å min lilla runda gubbe..pappa Arne..tokiga historier berättar han väl för dig..
    du ska veta så mycket han varit med om..å han bara ÄLSKAR barn...en riktig busfarbror e han...
    Jag slänger upp många mjuka gooa bumbibamzekramizar å slängpuzzar till dej min vän...just nu längtar ja bara efter gooa kramar..så du får alla mina...
    Nu önskar jag dej en goo natt..många fina drömmar om fina sommarängar, hundar å katter å busiga barn som leker barfota i sanden på den fina stranden nere vid gläntan där man kan bada...snart e de nog dags för ett dopp i vattnet...jag hörde ju att Tigern..din gooe storebror redan hunnit doppa sig...brrrrr..sån tuffing...som du min vän...Men hos er i Paradiset - Nangijala finns inget badvatten som e kallt..bara varma sköna hav som man kan flyta i...Tur för Tant Helén...hon kan ju inte simma juh..så när jag å du träffas nån gång..så kanske även jag kan simma..i erat hav...i Nangijala..vad tror du om de..
    Sussa så jättesött min vän...imorgon väntar ännu en dag me bus å myz...bland alla gooa vännerna dina i Paradiset...Imorrn kikar jag in till dej igen..natinatti...din vän Helén.

Nattinatti familjen...önskar er en varm, goo å fin natt..sussa gott..kram Helén.
  • HeWe
    Här kommer en liten..hm, stor gomorronkram...ända från Piteå...
    Här skiner solen, inte rykandes hett..men lagomt varmt tror jag...å en gnutta blåst.
    Nu blir de till å räcka min hjälpande hand till gubben min..vi ska göra bilen lite sommarfin..tvättning kallas de..hahaha. Så min uppgift är att skrubba fälgar..alltid kul å köra runt me en fin bil...kika ner Tillemann så får du se hur den blänker..
    Sen bär de av till staden å inhandla linnen..är de så hos alla...att tonårsdöttrarna tar ens kläder..hm..nu är mina slut iaf..poff...upp i rök. Nepp..inhandla nytt blire.
    Sen så ska de bli mer fint hos papzen..Tillemann..de blir gult å vitt..vad tror du...
    lite lobelior å solvändor...fint va?..åsså två fina amplar me bacopa..vita..såååå vackert.. Du kan väl hålla ett öga ner till mej vid 13 tiden..så får du se när jag vinkar från pappaz...
    Nu ska jag ila..men vi hörs på ett tag..massvis me kramizar till dej min vän...
    å en goo till mamz, papz Tigern å Dea me..just de ja..hon har väl kommit..så då blev de väl kramizkalas igår...yippieeee!
    Ha de så bra ni bara kan idag, så hörs vi..kramiz er vän..Tilles vän Helén.
  • HeWe
    Nu e de dags å säga nattinatti...trötter e man..å jobba ska man, tidigt, tidigt...
    Såå gott de lät me gubbar å glass..muuuuums..smarrigt.
    Jaadu, vi får hoppas att eran sol me ska skina lite uppöver..helst mot Piteå..för här kom de liiiite droppar idag..men himlen är knallröd..så de blir nog varmt snart igen.. Tillemann....honom tänker jag bara på me ett varmt leende på läpparna...såå goo, såå varm å fin...er lillemann..kramizar till dej vännen..
    Nattinatti nu, så hörs vi imorrn..kramizar från er vän Helén i Piteå.
Svar på tråden Tilles tråd