Tjingeling...lille Tillemann..
såå härligt väder du gett oss nu, vi behöver lite svalka..varma men härliga vindar...å aldrig blev då männskan nöjd..hm, ena dagen vill dom ha sol å andra vill dom ha svalka..
Vad händer uppe i Nangijala idag då? E de några lekar eller så som gäller mest nu?...duu, jag blir bara flåsig av att höra hur mycket din gooamamz, papz å Liam tränar...åh, pust!... Att dom hinner allt... så jag vet nog allt vart din ork å dina krafter kom ifrån..Kanske är du en riktig hejjare på löpning där borta..kanske du klarar allt i en 5-kamp...givetvis..din änglaförmåga slår allt annat.
Duu, vännen..vet du..vi har bestämt oss för att lägga åt dammprojektet..de blir inga fiskar eller så..eller vatten som vi kan spegla oss i.
De var ju en grop men den fyllde vi igen...Så nu ska jag söka nåt träd eller buske å plantera dit..vad tror du...du ger ju bra råd till mej, de gjorde du ju förut, me äppelträdet, du vet.
Nåt kanske som doftar såå gudomligt, så att alla fjärilarna vill vara här..de tror jag på...de skulle vara fint..Jag har ju redan nu ett träd som fjärilarna gillar...de heter Prydnadsapel...såå vackra blommor å de luktar såå gott..
Nu min vän får du leka å springa runt me dina goovänner där uppe...Berat har de bra hos dig, ni busar väl hela dagarna lång..han e ju mindre än dig, så du tar väl hand om honom...så han inte känner sig vilse där borta.
Nu ska jag ta Lowiz, min gootjej ut på en promenad...å vi längtar ju såå tills vi får hämta vår andra gooa vovve.."Tille", kommer du ihåg att den heter så....efter dej..såå rar, såååå goo, å sååå vacker...fine vän.
Massor me snuzningskramizar till dej min vän...busa allt vad du orkar..släng ner ett litet öga till mej då å då..jag vinkar ganska ofta, du är jämt i mina tankar å i mitt hjärta...såå varmt. Tjingeling på en stund då...
Hoppas ni snart blir fri träningsvärken...hurtbullar...såå starka ni e.
Ha en bra dag...kram till Tigern me...såå kul att Sessan snart kommer...när hon nu får sitt välförtjänta sommarlov...Då blir de väl massvis me skoj kan tänkas..
bad, sol å massor me bus... Kram till er alla...er vän, Tilles vän Helén.