• HeWe

Tilles tråd

Hejhej...Nu är denna arbetsdag över..å pusta ut får man....hoppas jag.
    Här i Piteå är de inte så soligt heller idag, lite regnskurar...små, så små...men varmt å kvavt...
    Så trevligt de ska bli att få börja så smått å jobba för dig...de ska nog gå bra...ta de lite som de kommer...de känslor som ploppar upp under arbetstid de dyker ju upp vare sig man vill de eller inte..så en dag i taget...å låt de få ta sin tid...
    Du är ju vara en människa som lyckats tackla svåra situationer...med full kontroll på allt annat...de ska du ha en stor ELOGE för...
    å de gör en ju starkare...de sägs ju så...å de tror jag på.
    Såå kul Dea å Lill-Elsa verkar ha de...myzer hela tiden..åsså har ni varit å badat...blev det nåt dopp i vattnet???? Eller var det bara kidzen som doppade sig.
    Nu ska jag väl försöka fortsätta me käket till familjen...jag kikar in en sväng sen..massor me gooa kramizar till er alla...varma tankar likasåå..
    å du..Tillemann...min varmaste å gooaste snuzningskramiz till dej vännen..kram Helén.
  • HeWe
    Hejhej TilleGookramiz...
    Visst hänger du me idag från ditt lilla moln...vi ska ju hejja fram Sverige idag..
    vet du..de e en match där en massa gubbar springer omkring å sparkar en boll mellan varann...egenligen ser de ju rätt så roligt ut...men de blir ju himla spännande..visst vännen..
    Hörde att mamz å papz ska ut på sportsbaren å heja på Sverige..å de skulle vara många vänner..kuuuul..du finns ju me där du me.. som vanligt..är du omkring dom, visst vännen. hejja å önska nu riktigt hårt så ska du se att Sverige vinner..du vet ju..dina önskningar går ju i uppfyllelse..jämt..
    Vad har ni gjort där uppe i Paradiset Nangijala idag då...lekt regnleken..men ni spelade inte så läng..tror ni var ute inatt me en sväng å spelade den..eller var de så att du smygtränade..hihi..för de småskvittrade lite här förut.
    Men du..bara du försöker få fram de soliga lekarna tills helgen..å sen..e de inte länge kvar tills din SagoTant får lite semester...de blir väl najs..då ska de bara spelas sol å bad lekar..visst..
    Nu ska jag gå å göra lite mat till min gooa familj..förbered dej på en hejja-ramsa nu...så hänger jag på... Många gooa snuzningskramizar till dej min vän..såå gooer så..kramiz Helan

• HeWe
    Hej å hååå!

Å här kommer jag me en kvällshälsning...
    Nu har ju kommunikationen till FL börjat gå bättre..vet inte om fler haft svårt att bläddra bland alla sidor..eller så e de väl min dator som ska städas..
    De blev ju allt en bra match igår..kul å kolla in den på sportbaren...de blir ju sånt goe å tryck när de händer nåt. Å inte var min tippning så bra..jag trodde ju 2-1 till sverige..men de blev ju super så här juh.. å duktiga var de.
    Så du fick ta dej dina första öl på länge..hm, jaa, de blir ju kanske inte så ofta..inte här heller...men de e gott om man ändå ska dricka nåt.
    Å nu har du börjat känna på å jobba igen...verkar ha gått bra för dig..börja lite smått..få en mjukstart.. När har Nicklas tänkt börja..eller har han redan de?

Hörde att de blir syskonbesök i helgen..att Kristian å Johanna kommer hem...jag snackade me henne idag...kul. Ni verkar ju ha sån fin kontakt mellan er syskon å resten av släkten...de e skoj när man e många å så nära varann...
    Hoppas ni får en jättefin midsommarhelg..som vanligt hittar ni väl på nåt jätteskoj...å myzigt lär ni absolut få..me alla gooa å nära vänner.

Förresten..Tille-Lilleboken....sååå bra å fin den e...ja hann inte läsa nåt igår när jag fick den, så den fick följa mej på jobbet..å den lästes ut idag..hm, tala om att man har tråkigt jobb, när man kan sitta å läsa hela tiden..hm, tur att inte chefen var där..hihi. Den var suverän...å många tårar föll...många minnen man hade under Tillemanns sista dagar,när man följde er vardag då,  kändes som man hade de nu me..sån känsla i halsen å magen, som en stor klump.
    Men nu vet vi ju alla att gooerare Tillemann har de bra..å givetvis så önskar man ju att han fått stanna...men han har de bra nu...å slipper sitt ajaj..

Nu ska jag ta mej en liten rast i datasittandet..å försöka få nåt vettigt gjort här hemma...ha de så bra me allt..vad ni än gör ikväll...krama Tigern å Sessan...
    hm, ja skrattade så gott när ja läste om när Liam undrade om ni inte kunde köpa ett "provrör"...såå naturliga som barn skulle man vara..
    Massor me kramizar å gooa tankar till er...kramaz å myz...ni e såå starka..en fin liten goo familj..Tillemann..min vän...vinkevink å slängpuzzar å snuzningar på din gooa panna..kram Er vän..Tilles vän...Helén.
  • HeWe
    Här kommer en stor, varm å gooo kram från mej, å hoppas ni får en jättefin midsommarhelg...med massor av vänner, mys å gooo mat..
    Ha de så jättebra...Tillemann..kika ner på fredag...så får du se lite midsommardans kring stången...de e alltid kul.. Så får ni lära er lite nya lekar som Du å Berat å de andra där hos er kan leka å dansa....Be lilla gubben Arne, spela på sitt dragspel..han är jätteduktig på de.. Många gooa kramar å en stor fin midsommarkrams me fina blommor ska du ha på ditt fina huvud...vi binder en till Berat me..så dansar ni å har skoj hela helgen..
    Kram på dig, vännen..å  mamz, papz, Tigern å Sessan me...
                    G  L  A  D    M  I  D  S  O  M  M  A  R  !
  • HeWe
    Gonatt gullevännen...Tillemann..
    Många snuzningskramizar på din panna...så varm, så goo..vännen.
    Glöm inte å ta dig en liten glutt ner till oss imorrn...ja lovar..me de danserna kring midsommar-stången kommer de kittla i din mage så gott, så du skrattar så gott...
    Nu får vi nog gå å sova en liten stund iaf...så vi orkar me morgondagen...massor me kramizar till dej min vän...kramar till din gooa familj me..vi hörs imorrn..din vän Helén. Nattinatti...
  • HeWe
    Här kommer en supervarm å goo kram till er alla på midsommarafton...
    Önskar er såå mycket skoj idag, mycket dans kring stången, roliga lekar, gooo mat å skratt å bus...
    Tigern å Sessan...dra nu ut Therese å Nicklas till midsommarstången å dansa "små grodorna".. eller nån annan rolig dans...
    Hoppas ni får smaka en å annan jordgubbe...me glass eller grädde...sååå gott.
    Ha de nu så jättetrevligt..Tillemann e ju me er å dansar där uppe han me...
    där spelas dragspelssång som Lilla-gubben Arne är en hejjare på...sånt som de ska vara på en midsommar. Kan höra hans fina musik..å se alla änglarna me Tillemann i täten dansa kring stången, hoppandes å svansandes runt omkring...såå roligt å glatt..
    Många kramar till er alla idag..ha de så gott..Tillemann..vinkevink...tänker på dej..hälsa min lilla-runda gubbe...kram Helén.
  • HeWe
    Gomorron lille gooe Tillevännen...

Blev de dans kring midsommarstången igår...till dragspelsmusik å smågrodorna på rad..runt, runt.
    Blev ni många småänglar som dansade barfota, hos er står väl alla ängar i full blom och där finns väl inget som kan sticka er i foten heller, så barfotabarn e ni allihopa....fina barfotaÄnglar...
    Hoppas ni fick er massor me jordgubbar å grädde...de e såå gott på en midsommar...gubbar me fluffad vispgrädde...mmmmmums..åsså lite goo hemgjord saft...
    Ha en jättefin dag uppe hos er, kramelikramis vännen...hälsa Berat å alla de andra..myzkramiz...Helén.

• HeWe
    Gomorron lilla familjen såå gooa.

Jag önskar er en fin dag...om än lite blåsig, men solig å skön iaf..
    Här blir de planteringe heeela dagen..skall införskaffas träd å buskar idag...hoppas vi finner nåt fint.
    Jaa ni, fotbollen blev ju inte som man tänkt...men iof..de var nog väntat mot tyskland, men hoppet ska man ju aldrig släppa, eller hur?
    Hoppas ni får en skojjig dag...massor me kramar till er alla...å givet...Tillemann...vinkevink å slängpuzzizarna sänder jag till dej min vän...kram Helan i Piteå.
  • HeWe
    Hejhej...Sån skojig helg ni alla verkat ha....massor me skoj å trevligt sällskap..då spelar ju ingen roll om nån droppe faller...Nu tror jag att de kommr en skur hos oss me..men vi har ju verkligen "haft tur me vädret"....
    Nu e de jobbdags för mej, så jag önskar er allihopa en riktigt goooNatt..massor me kramizar till er å gooeLill-Tillemann..puzzzzzz...
    Vi hörs imorrn..kram Helan.
  • HeWe
    Hallelåj Tille min vän..å din gooa familj..

Tänkte att ja skulle kika in å önska er en fin dag...hoppas ni har solen hos er...här e den me...å lite av blåsten me..men de gör ju inget...bara skönt.

Tala om äventyr ni är me om varendaste dag...trist bara att Tigern fick lite ont i magen..hoppas de gick om fort...usch..å trist när de e sååå gott me mat å goosaker..
    Spännande för Sessan me en båt...nu e de bara å ge sig ut å fiska...skaffa middag till familjen..hihi..storfiskarna dom tar ju du...

Så nu blir de bilsemeste snart...vart har ni tänkt er? Till Legoland, men nån mer stans kanske? När e de ni åker?
    De låter ju inte så frestande me 250 mil i bil, ja tro de blir de för vår del me..Vi beger oss neröver till Trollhättan å Göteborg alldeles snart..å de e ju en bit dit me...men neröver går de allt bra, värre hemöver...känns som världens längsta uppförsbacke..haha..Hm, 5 personer å 2 vovvar i bilen..haha..ska bli en skoj upplevelse kan ja tro..
    Hoppas ni kommer få jättetrevligt i Legoland...å kidzen kommer garanterat att ha de superduper...
    Nu ska lilla Tant Helén snacka en sväng me Malin "Visslan", innan jag går å sussar, lite trötter efter nattskiftet...Hörde att vännen Visslan varit hos er i helgen...å hennes fina familj..hon e en gooer tjej..
    Vi hörs lite senare..massor me kramizar, å hoppas ni får en fin dag..vinkevink å en snuzningspuzz på din panna...Tillemann..kram Helan.
Svar på tråden Tilles tråd