• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Ella79

Jag önskar jag kunde säga att det är en fas vi går igenom,
    en storm vi måste orka rida ut. Jag önskar jag kunde säga
    att vi klarar det tillsammans att allting kommer ordna sig till slut.
    Men hur säger man till någon att här tar vägen slut
    hur säger man till någon att hjärtat längtar ut.
    Jag kan inte ljuga för dig, du känner mig alltför väl
    men om du ser mig i ögonen så säger dom
    att vi kan bara vara dom vi är så ge mig inga skäl
    för vad vi än kallar det så är det bara ett långsamt farväl.

God natt lilla Tille och Godnatt Tilles mamma och pappa och bror.

• olivettan

LillemanTösa: Nu skrev du så där fint igen....Trodde ett tag att tårarna tagit slut, men nu rinner dom igen.

• KatastrofKatt

även jag tänder ett ljus att brinna för Dig, Tille-man.

jag önskar dig en natt fylld av drömmar
    om hisnande karusellfärder och sockervadd.

gnatt, suss sött
    och vakna trygg (var det än må vara).

• mina2barn

Godnatt Tille och familjen sov gott!

Kram My

Vilken jätte fin dikt KäRinGa...

• Cakar

Tänder ett ljus i trädgården för dig lille Tille.
    Bredvid våra snödroppar.
    Sov gott hela familjen

• Nötkaka

Lille Sötnosen Tille:
    det gör ont att höra att du äter så lite.
    Men jag hoppas att du inte har ont - att du sover mycket och drömmer skönt.
    Du är liten, har inte levt länge men du har fler vänner än många av oss som har levt länge har. Du kommer aldrig att glömmas bort♥♥♥

Jag vill önska dig en rofylld natt med massor av goa och roliga drömmar.
    Kanske kommer du att drömma om Liam och hans barnkalas?

Therese:
    Måste fråga dig om du under tidens gång ibland "glömt" att han är sjuk? Han ser så pigg och frisk ut på många bilder så att det kanske har funnits tillfällen då du tänkt att nä, så illa är det inte, han kommer klara sig?
    Det kanske är svårare för oss att förstå att han är så sjuk eftersom vi bara ser hans livfulla och pigga ansikte och ögon...? Du ser ju smärtan och allt annat....

Gråter när jag läser det du har skrivit, om både brist på mirakel och om hans ögon. Och du har alldeles rätt att mirakel har haft all tid i världen på att komma och göra det den skall men tyvärr....Det är så himla orättvist bara. Varför måste små barn dö?

Massor av kramar till både dig, Niklas, Liam och lille sötnosen Tille förstås.

• Happy me
    Therese, förlåt att det här blir lite OT:
    Har förstått att det är många som hittat hit via tidningarna vilket ju är ätteroligt. Får jag föreslå att ni använder er av betaversionen så ser ni våra presentationer finare och vi kan lättare nå varandra i gästböcker osv. Bara en liten uppmaning för att underlätta för oss "gamla" att kunna hjälpa er som är nya bättre. beta.familjeliv.se/Forum-3-22/m8479503.html Vill du ha mera hjälp så fråga gärna, mig eller någon annan.

(Förlåt Therese men det har kommit en del frågor om hur man gör osv, i min gästbok - vilket är helt ok - men det underlättar som sagt om de flesta använder beta.)
  • Who am I

Låt inte mörkret hindra
    dig att söka ljuset.
    Och när du funnit det
    låt andra se, pröva,
    övertyga sig.
    Vill du att ljus skall
    leva, tänd då hos
    andra samma längtan.

Tänd frimodighetens ljus i
    rädslans mörker,
    tänd rättens ljus i
    korruptionens mörker
    tänd frihetens ljus i
    ofrihetens mörker,
    tänd Trons ljus i
    förnekelsens mörker,
    tänd Hoppets ljus i
    förtvivlans mörker,
    tänd Kärlekens ljus i
    dödens mörker.
    Tänd ljus !

• Penny

Sov så gott lille Tille!
    Du och din familj finns ständigt i mina tankar!
    Är full av beundran av er styrka, kärlek och även av alla fina och varma ord som skrivs här på FL.

Bamsekramar från Jenny m familj

• Lalune2

Önskar dig en god natt Tille och översänder stora varma kramar till dig och din familj.

Svar på tråden Tilles tråd