Inlägg från: LillemanTösa |Visa alla inlägg
  • LillemanTösa

Tilles tråd

Go kväll..Familjen Kärlek..

Nu har jag läst dagboken..så nu känner jag att det är dags att berätta..kommer du ihåg att jag drömde en så go dröm om Tille och Er för ett tag sen?..joo, Tille och jag hade en liten pratstund då, så mysigt var det..han var så nöjd, så lugn och så luktade han såå gott...milt och mjukt..mmm...Tille Tille..och så sjöng vi några meningar om och om igen..så jag nynnade på den sången hela dagen efter vårt "möte" och dom här orden kommer upp så ofta inom mig, ..och nu känns det som jag ska Ge dom till ER, mamma Therese och pappa Nicklas..från Tille..

Stunden är här att ta farväl
    Vill hitta ord djupt i min själ
    Som säger allt du är för mig
    Min dyrbara mamma, Jag Älskar Dig

Fanns alltid där med Ärlighet
    som visar Livets hemlighet
    Gav mig en sång i evighet
    Det är därför som jag Vet

Allt kommer att bli bra, mamma

Ett steg..dag för dag..
    sen ska vi ses i himlen

Mitt hopp är hos Gud, mamma

Vår kärlek ska Leva Kvar..

De orden du skrev...att Tille fått en sång och att hans så Levande vackra blå ögon nån dag kommer att stängas för att aldrig öppnas igen...det var dags att Ge Er denna sång nu..från Tille...som vi sjöng tillsammans..den kom när jag satt där på golvet brevid honom i ert vardagsrum...men bara dessa ord..så det är till Er, ingen tvekan..

Så mamma Therese & pappa Nicklas, här är Tilles ord... till Er...

som jag valt att tolka mötet med Tille, Ljuset som Alltid Stannar kvar..

(Sången heter Allt kommer att bli bra, mamma från Carolas skiva, Störst av Allt..)

• LillemanTösa

Fru J: Tack så mycket..jaa, du ska veta att tårarna de rann på mig med när jag läste dagboken..jag bara kände..nu.... nu behöver dom Tilles sång..
    Kram på Dig..

• LillemanTösa

Becah82: Du skriver allt så fint du med..ojojoj..finner inga ord..vilkna bilder..Tilles ögon..TACK!

• LillemanTösa

Till ER ALLA......

Tänd ett Ljus och låt det brinna
    Låt aldrig Hoppet försvinna,
    det är mörkt nu, men det blir ljusare igen...

Vi ses här imorron igen...KRAM KRAM och försök att sov så gott nu ALLIHOP..för Therese, Nicklas, Liam, Dea & Tille skull...De som Kämpar & Älskar...Varann & Livet..

• LillemanTösa

Ännu en dag i vårt Liv....

Hoppas Ni sovit gott... kanske att Tille är med Er idag med...jaa, vad Ni går igenom, för eran Tille, med eran Tille...Ni Kämpar, Ni Älskar, Ni Gråter, Ni Skrattar... Ni Lever...

Idag är det mulet här med nån plusgrad, vi ska åka och hälsa på en kompis som flyttat ut på landet, det ska bli trevligt..ja, han har inte flyttat till en bondgård..nä..haha, det skulle inte passa han..men han bor nästan bredvid en..

Va roligt att Liam var nöjd med kalaset igår, Liam Tigern..gosekillen, vilken storebror du är..KRAM

Nu vill jag skicka massor av Tro till Er, Tro på att Ni klarar ännu en dag med er Tille.
    Jag vet att Ni klarar lite lite till av väntan, på att Tille ska känna sig redo till att gå till Han som Alltid väntar tillsammans med Ljusets Ängel, Hoppets Ängel och Tröstens Ängel...Ni är så redo man kan bli, men Tille, kanske han behöver lite mer tid...

Hoppas att Er dag blir så bra den kan bli, att den kommer med Lugn och Ro, så att Ni hinner med..att andas..det är viktigt goa Ni..andas..

Många Varma Trygga Kramar Till ER Familjen som Älskar, Kämpar, Gråter, Skrattar, Tror...och Lever... för Varann, med Varann, i gott och ont..

KRAM KRAM KRAM KRAM och Tille Tille..i Mitt Hjärta..

• LillemanTösa

Hej på er Goa Goa Familjen...

En promenad i solen, ja, det låter som en bra idè, kanske att fåglarna sjunger nåt fint till Er där ni går.

Här ska vi göra oss iordning för vi ska på vuxenkalas, så Melle ska för första gången sova hos farmor och farfar..han har bara sovit hos mormor förut, men nu så kände farmor att de var mogna för denna bravad..det kommer att gå så bra så.

Mina tankar är hos Er..så Starka, så Varma, så Stolta...och jag ler, för Allt Ni ger varann..det är så Fulländat, så Rikt, så Ärligt..så Vackert..det Är Kärlek..Ni Är Kärlek..

Jag Ger Dig handen, min vän...

Ha nu en riktigt njutfull dag tillsammans, som dom Älskande Kämpande Hjärtan Ni är..mamma Therese, pappa Nicklas, storebror Liam och Tille, goast i världen..i mitt Hjärta..

Tänd ett Ljus och låt det brinna
    Låt aldrig Hoppet försvinna
    Det är mörkt nu, men det blir ljusare igen..

Kikar in till er inatt när vi kommit hem...

Och..Till ALLA..Mammor, Pappor, Vänninor, Systrar, Bröder, Döttrar & Söner...

Varma tankar och händer som tröstar
    Är som sol över frusen jord
    och den närhet vi har till varann
    Ger långt mer än tusen ord...

• LillemanTösa

Hej Goa Ni..mitt i natta...

Jag viskar...Nu är vi hemma då, har haft mina tankar hos Er hela tiden, jag satt och funderade på vad i hela friden jag gör på denna fest...men så kom jag på...jag lever, och inte bara för mig, utan för Er..jag Lever för Er med, Älskande Kämpande mamma Therese och pappa Nicklas, för Liam, och för Tille...

Läste dagboken..jaa, förstår ditt lugn så väl...ni har gjort Allt ni kan och ni har gjort det såå Bra..Älskat, Kämpat, Gråtit, Skrikit, Skrattat, och hela tiden med vetskapen om att den största Kampen i Ert Liv, den kommer ni att förlora..hur ni än gör...men vad ni Kämpat och Älskat, hela tiden så Starkt, så Svagt och så Modigt..för Tille, med Tille..och varann..Ni kan ingenting göra.. därför infinner sig ett lugn...för att släppa Tille den dagen han far...och göra det med ett motstånd så stort, det kan ni inte, nej ni släpper Tille, mjukt, varsamt och så Älskad...för hans skull, just för att Ni Älskar honom..

Livet..efter Tille..ja, det har jag också funderat på..och precis som du säger Therese så vet du ju inte hur du reagerar då...en stor saknad och tomhet kommer ju att finnas i er, precis som du skrivit tidigare.."När Tille dör kommer det att kännas som om hjärtat slits ur kroppen"...och det får det kännas som, det är Ert Barn, Tille..det handlar om, det värsta som nånsin kan hända...nåt så fel i Livscirkeln...
    Men, sen..så kommer Insikten och Tacksamheten, inte bitterheten, för Tille levde inte förgäves..Aldrig att han gjorde det, Aldrig ..varje dag med Tille räknas..låt aldrig tanken på att hans liv var förgäves slå rot i ert sinne, för oavsett all uppståndelse och att såå många människor fått vetskap om Er Tille, så är han..Först och Främst.. Er Tille..och Han kommer Aldrig att va förgäves..han är Ert Barn..han har hänt, ni har Upplevt Tille..och han är Underbar..Er son...Tille...så.. Kärleken vinner...

Att dö kan inte vara farligt
    När Livet bjudit på en hårdhänt strid
    Att somna in och bäras bort helt varligt
    Kan inte vara mer än stilla Frid

Så Tille, när än du är redo..Han Som Alltid Väntar kommer och bär dig så varligt, mot sommarlandet och där följs Ni av Ljusets Ängel, Hoppets Ängel, och Tröstens Ängel..

Nu önskar jag Er, familjen som Älskar & Kämpar..en så innerligt Trygg och Lugn sömn..
    Go natt Go natt...smeker era så trötta och kämpande kinder så mjukt och ömt...och Tille Tille..i Mitt Hjärta...

• LillemanTösa

God Morgon...

Söndagmorron...jag hoppas Ni sovit så nära varann, så tryggt och så varmt.

Kanske har Tille haft en jobbig natt..kanske inte..hoppas han sover så sött nu, lungt & tryggt... hos Er, ni som Älskar...mamma Therese & pappa Nicklas.

Ville bara kika till er lite grann..kommer tillbak lite senare..sssch..smyger ut...

Ett steg, dag för dag, timme för timme, minut för minut...

Många Trygga, Varma & Stolta Kramar till Er..mamma Therese, pappa Nicklas, Liam Tigern..& Tille Tille Tille...i mitt Hjärta...God Morgon...God Morgon..

• LillemanTösa

Therese Therese....

Nu är det riktigt tufft för er..Kramar om Dig så hårt, min vän..så hårt..

Finns inga ord som hjälper nu..för jag är inte där Du är, hos Tille..och ser..men Therese...glöm aldrig aldrig vad ni kämpat...på nåt sätt...så väljer Tille den här vägen..han är ju en Tapper Kämpe så han ger sig inte utan strid...så om du faller, så vet att det finns famnar som tar emot, och lyfter upp, tills det är över...och efter...

Jag ger dig handen, min vän...

Gör som Ni alltid har gjort, Älska och Vårda så ömt...Tille..han bestämmer själv när Han vill släppa taget..lita på Tille...visst jag förstår så väl att Ni tycker det räcker nu, hur mycket ska man kämpa och lida..men Tille...han vet nåt som inte vi har en aning om..så lita på Tille, följ honom...och gör precis som Ni gjort, hela vägen...Älska, Vårda, Kämpa, Gråt..för ni älskar och ni kämpar...så en liten liten stund till...

Om jag bara kunde...

Många Kramar till Er..från en stolt, förundrad, lessen och frustrerande hjälplös..mamma och vän..KRAM KRAM KRAM KRAM

• LillemanTösa

Therese, Nicklas, Liam, Dea och Tille...

Tänker på Er, ger Er allt jag nånsin har...en öppen famn, tröstande händer...och Tille Tille..Tille...gosedu..sjunger en sång för Dig...

Jag ska höra vinden andas
    Jag ska känna vågor slå
    Jag ska röra den jag Älskar
    den jag tror på och förstår
    Jag ska gå på mina gator
    bland mina hus och mina rum
    Jag ska sova under gullregn
    under natten i min lund

Segla på ett moln - vill Du följa med mig då?
    Så ska jag segla på ett moln

Jag ska växa upp i stillhet
    glömma allt jag gjorde förr
    Jag ska läsa mina böcker
    sätta eld på det som stör
    och jag ska odla mina gåvor
    och sortera mina skrin
    Jag ska känna jordens dofter
    blå viol och rosmarin

Så ska jag segla på ett moln

Tille, nu är stunden nära känns det som, otroligt, frustrerande Nära för Oss, men för Dig..så stilla och fridfullt, så skönt..
    Den dagen jag tar Mitt sista andetag, och det hoppas jag att jag får göra innan min Melker..då kommer jag att Le...för jag vet att Du och jag, vi kommer att mötas då. Det mötet, Tille kommer jag att längta efter...men under tiden, tills vi möts så ska jag Leva..för Mig, för Melker...och..för Dig.. så ska jag LEVA, varje dag..uppför som nerför..

Tille - Ljuset Som Alltid Stannar Kvar..Alltid..Kärleken Vinner..

Sänder Er, Familjen som Kämpar och Älskar - mammaTherese, pappa Nicklas, Liam och Dea..Ger Er allt jag kan, allt Ni behöver..och Tille Tille..i mitt Hjärta..

Svar på tråden Tilles tråd