Inlägg från: LillemanTösa |Visa alla inlägg
  • LillemanTösa

Tilles tråd

Tille...Tille liten..goast i världen..det som känns bra, det är att Du inte behöver Kämpa längre och att jag fortfarande kan prata med Dig..precis när jag vill..du är lika nära mig nu som du var igår..på ett Alldeles Speciellt underbart vis..på Tilles vis..

Här är vi såå många som Saknar och Längtar efter Dig redan vet du..men det går bra Tille, oroa dig inte..Vi har alla minnen..alla fina, förundrade minnen, av Dig..och Minnen, det är Bra..Vi visste ju att Din resa, tillsammans med din mamma, pappa, bror och syster, att den skulle sluta så här..men ändå..Du vet, du är inte vem som helst..Tille...Du är den mest Speciella lilla Prins jag nånsin kommmer att träffa..på ett Bra sätt..Varje gång jag Tänker på Dig så Ler jag..Vet du vad Det betyder?..Jo, det betyder att jag kommer att bli en Väldigt Glad person, som kommer att Le hela dagarna och nätterna..för jämnan, ja så gott som ialla fall..Du Är ett Ljust Minne Tille..för det vet ju Du oxå, sen vi pratade och sjöng, då när jag drömde..att Du är så Nöjd, med Allt..Du har Fått så Mycket, och Du har Gett ...utan ett enda ord så har Du gett så Mycket.. så mycket så att det kommer att Prägla så många människor i resten av våra Liv..på ett bra sätt..på ett fantastiskt sätt..på Tilles sätt..ja på Familjen som Älskar sätt..och det är stort Tille.. Tänk att Du offrade Dig för Oss, för att Alla Vi som Berörts utav Dig och din mamma och pappas Kärlek till Varann..Vi behövde Lära oss något, nåt som vi inte får svar på än..men till slut så får vi det..det ser jag fram emot...det är Stort..

Du blev 6 månader och 3 veckor du..och jag.. jag är inne på mitt 31:a år..och det känns som Du Levt såå mycket mer än jag Tille..det tror jag du har oxå..vi får se hur gammal jag blir innan jag har upplevt Allt det som Du gjort, genom Alla Dina Nära och Kära som så Kärleksfullt och Modigt följt Dig..som din mamma och pappa..va..Vilken KÄRLEKSHISTORIA..den STÖRSTA...KÄRLEKEN VINNER...Över Allt..

Tåget..Han Som Alltid Väntar med sina Änglar, Stenen, Fjärilarna, Chokladen, Cykeln, och Stjärnan, så nära mammas plätt på månen skulle jag tro..Allt det har Du nu..och mycket därtill..

Och så har vi mamma, pappa, Liam och Dea...i en helt ny värld..utan Dig Tille..jaa, Vi kommer att Stötta dom och Ta Emot dom så varsamt när de faller..precis som dom visat oss, med Dig...och när de är Glada, ja, då Glädjs vi med dom, för Din mamma och Pappa Tille..de är precis som Du..Dom Lever..och dom Kämpar, och dom kommer att fortsätta Kämpa...och Leva..för sånna är de, din mamma och pappa..De är BÄST...De Vet dom..hur man Älskar, hur man Andas, hur man Gråter, hur man Skrattar, hur man Ler.. hur man Lever..

Och det ska Vi oxå göra..För Din skull Tille, För Våran skull, För våra Barns skull..och För Livets skull..För Om vi inte gör det, ja då, och inte förräns då..har ditt Liv varit förgäves..Aldrig har ditt Liv varit förgäves, men om vi Slutar Leva...

Så Tille..Tille..goast i Världen..i mitt Hjärta..så varmt och ömt..

Nu ska vi Ta ett steg, dag för dag...och Leva, För Dig..

Älskar Dig så..Tille..

Många KRAMAR till Er ..mamma Therese, Pappa Nicklas, Liam Tigern och Söta Dea..Allt Kommer bli bra..Tilles ord till Er..kom ihåg dom..Allt kommer bli Bra..Tille..i mitt Hjärta..

Finns här så Länge Ni vill och Behöver....med en hand, med en famn, med kind, med ett öra..för ER..ni är inte ensamma..KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM Familjen som Älskar..

• LillemanTösa

Nu är en ny dag här, ja nästan ett nytt liv..ett Liv, utan Tille..fast ändå Med Tille..han är på precis samma ställe som han varit hela tiden..i mitt Hjärta och i min Själ..där är Du i Tryggt förvar..Tille liten.

Igår..när jag fått beskedet av en så Kärleksfull, Trött och Tom mamma Therese..så skulle jag tala om för Janne att Tille somnat in så lungt och stilla..men det gick inte, orden staka sig..jag viskade..Janne..Janne..Tille..han..han.har somnat in nu..och då säger Janne- Har han?, men va skönt för Tille..och det var Tur att han sa så..annars tror jag att jag hade gått sönder...men min Janne, han fick ner mig på jorden..- Va skönt för Tille..Tille liten han var så sjuk, och så trött...så nu har han fått stilla frid..och sättet han gjorde det på..så lungt & stilla..jaa, det kunde inte ha blivit bättre, precis som Therese säger, Tille valde en så Vacker Dag..Therese, jag vet inte om du orkat/hunnit läsa mitt inlägg som jag skrev till Er vid 23-tiden igår kväll..men det är så att jag och Janne hade satt oss framför TV:n..kl var 20.00, vi kollade på För Evigt, vi kanske hade suttit i en kvart när mina tårar helt plötsligt bara rinner på båda mina kinder..Jag fattade ingenting..Vad är det här??..så jag reste mig upp och började gå runt i huste, väldigt märkligt, och ingeting sa jag till Janne..jag irrade..sen satte jag min ner vid datorn och skulle skriva några rader till er..men jag kom bara till: -"Vi sitter och tittar på en Film på Tv:n, och så kom jag på mig själv med att tårarna strila på mina kinder..men Gud, jag tror jag gråter tänkte jag..Vad är det här?..jag tänkte en kort stund om det var för Tille..och ja, det är För Tille, inte pga Tille, utan För Tille..har aldrig hänt mig förut, jag brukar åtminstone känna att nu snart kommer jag att gråta, men nej..de bara rann..och jag tänkte..rinn, bara rinn..För Tille..Älskade Lilla Stora Tille"..sen var det stopp..så jag gick ifrån datorn, men jag satt och funderade, och kände ett enormt lugn...så..vi 22-tiden gav jag upp filmen..kommer knappt ihåg den...och satte mig ännu en gång, och nu flöt orden ur mig..så precis när jag skrivit mina sista ord...Familjen som Älskar, och ska klicka ut det..så "plingar" du..helt otroligt..

Så mina vänner..mamma Therese, Pappa Nicklas, Liam Tigern & söta Dea, det känns precis som om Eran Tille kom hit, Till Mig..och sa Hejdå, och ta nu ordentligt hand om mamma och pappa och mina så underbara syskon..och jag säger bara det..Alltid så Mycket Ni vill och Behöver, så Finns jag och så många med mig...Här..För Er..Ni..är inte..ensamma.. så Fall ni lite lite grann, om ni vill, vi tar Emot..så Ömt, så Mjukt, så Varsamt, så fulla av Kärlek och Beundran Vi är..precis som Ni Visat oss...

Sänder Er så Många Hjärtans Goa Kramar jag Har inom Mig..Till ER..

KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM från en Lessen och Längtande, men oxå Lättad och Hoppfull.... Vän & Mamma

Tille...i Mitt Hjärta..

• LillemanTösa

Go Kväll Familjen Kärlek...

Jaa, en dag har gått..
    ...och ni har plockat lite bland Tilles kläder och saker..kan tro att det kändes både sorgset och så fint..Eran Tilles kläder.mm..Ni tar det i Er takt, precis så mycket Ni kan och orkar, Allt har sin tid..men det vet ni redan, Ni är så kloka så kloka..

Aftonbladet idag..en så fin bild på Tille, med Livets ögon..och så texten...Tille död..som att få ett knytnävsslag i magen..orden..så starka, så sanna, men ändå...Tille på första sidan..känns som om Ab ÄLSKAR Er Tille ....Men..Vem gör inte det?? Jag kan lungt säga att det var Kärlek vid första ögonkastet..

Så ni ska till begravningsbyrån på tisdag..ja, det är så konstigt..först så mister man den man Älskar, och sen ska man ordna med en massa praktiska saker..men, det är nog det som håller Er över ytan..annars så kanske ni skulle göra en störtdykning..nej, landa försiktigt och mjukt..det är mer Ni, Familjen som Älskar så..

Så här var min första dag..i Livet, efter Tille..

Idag var vi och hälsade på ett par goa vänner..och när vi körde in på uppfarten så stod mamman i familjen där..hon hade ett ex av AB i sin hand, hon grät..och så sa hon..Tänk..hur det är..Jag sa inget utan gav henne en så go Kram, med famnen full av påskägg, puzzel och blommor, men jag gav henne en Kram från Er, som Tack för att hon bryr sig..för att hon Älskar..

Sen ringde min lillasyster på min mobil..och hon brukar vara riktigt full av skratt i sin röst, men idag så sa hon..Heej..hur är det, jag har läst tidningen..är du ok?..Hon var och hälsade på min mamma i Borås..så mamma sa i bakgrunden..den Lille Stora Kämpen..Tille..vilkna föräldrar han har..

Och sen ringde det igen, då var det min kompis Koonstaapeln, ni vet..hehe..koonstaapeln..jo, hon hade sett på text-tv:n, så hon ringde för och kolla hur det var med mig..Jag såg att han somnat in nu, Tille..

Och när kl var strax efter 19 så ringde min mormor..Hej gumman, vart har ni varit idag?..Jag har läst tidningen, om Tille, att han somnat in nu..hur känns det?

Och till ALLIHOP har jag svarat med ett så ömt Leende..Jo, det är ok...lite konstigt, tomt..men för Tilles skull är det ju så skönt, och för hans mamma och pappa...som har Älskat och Kämpat, varje sekund av dygnets 24 timmar är det en lättnad, och en sorg..lättnad över att kunna börja leva igen..och sorg för dom har ju mist sin son, sin Tille..
    Men jag vet att Ni kommer att klara det här, ni är ju inga som ger upp i första taget, nej..Ni Vet hur man Älskar, Gråter, Skrattar, och Lever..för Er skull, för Liam & Deas skull..och för Tilles skull...Ni vet att man måste löpa linan ut..

Det är bättre att ha Älskat och Mist, än att aldrig ha Älskat...

Jaa, så ni ser..ojoj..va Eran Tille, och Kärleken till Er Tille..har gjort..Tille, han kommer att Leva längst av oss Alla..så är det bara..han kommer att finnas med Alla mina nära och kära, och så många fler.. i resten av deras liv, och allt detta "bara" för att Ni Älskar Er son..Tille..Kärleken Vinner...

Hoppas att Ni sover så gott nu inatt, så Trygga och Lugna i varandras andetag...och Glöm aldrig..Vad Ni Älskar..så Mycket, ända ut i fingerspetsarna..varje millimeter i Era kroppar vet hur man Älskar..det beundrar jag Er så för...Go natt mamma Therese Go natt pappa Nicklas, Go natt Liam Tigern,..och Tille Tille..i mitt Hjärta....

Imorron är en ny dag..Ett steg, dag för dag...

• LillemanTösa

Vi tänderoxå en Stjärna för Tille liten...

Vid världens ände faller Guld från en Sjärna
    Finn det, och nå
    det som förut aldrig gick att nå.
    Vara är bliva, Leva är Lära.
    Om du vill söka den Stjärnans Guld
    så måste du dit ut, fast det är svårt...

• LillemanTösa

Go morron..Goa Ni..

Ännu en dag i vårt Liv..

Ni ska ordna med det praktiska då..det är både som ett ankare, och som lite terapi..

..och skriva ut dikter och ta fram och ordna med fotografier av eran Tille..så kanske..kanske att era tårar trillar, ja..låt dom rinna bara..för Kärleken..det kommer att bli så fint, och en enorm tröst...ord..dom kan läka..lite grann, för stunden..

Här skiner solen..så jag tänkte först..jag ska dammsuga bara, sen ska vi gå ut..men så tänkte jag..äsch..dammmsuga, det kan jag göra seen..vi går ut först..;0)
    Vi går nog ner till P-O, solskensbonden..och tittar på kaninungarna...kycklingarna..och kanske att det börjar bli dax för fåren att lamma snart...

Och så måste jag berätta..jag har drömt om Dig och Nicklas inatt..du Therese var ute och red på en stor fin nordsvensk som jag haft, hon hette Silverbruden, hon var så underbart vacker..ljus guldfuxa, med vit man och svans.henne köpte jag på en höstmarknad 95, hon kosta 4.500:-, där kan vi prata om impulsköp..skulle dit och äta räksmörgås, för den hade ett sånt gott rykte om sig, och så åkte jag därifrån med en HÄST..vad säger man?... och Nicklas, han hjälpte mig att byta däck på bilen..hahaha..ja, den var svårtolkad..men så var det..och jag var så Tacksam för hjälpen..men Var var Janne och Melle kan man undra??..hmm..Älsklingar vart är Ni???...Dom sitter i soffan och kollar på Tv:n, grabbarna Grus..

Nu hoppas jag att Ni får en riktigt Bra och Fin dag...och så kom ihåg..Ni gör det Ni orkar och klarar av..skulle tro att det står en hel drös med människor runt er som kommer springade tilll er så fort ni Viskar...så kommer dom..men det där vet Ni bäst själva vad Ni orkar med, och det vet vi ju..NI Orkar en hel del..ALLT..på ett underbart sätt..ville bara påminna om att ifall..

Många Stolta, Varma, Ömma Kramar kommer till Er..mamma Therese, Pappa Nicklas, Liam Tigern..och så..Tille..i Mitt Hjärta..där är du så varmt och ömt..Tille, goast i Världen..
    KRAM KRAM KRAM KRAM

• LillemanTösa

Hej..Goa Familjen..mitt i natta..

Här har det varit fullt upp heela dagen...ojoj..men det har bara varit trevligt.

Hur har ni haft det idag då? Bra Bra Bra hoppas jag..

Vilka snyggingar det var i AB idag då..så Mycket Kärlek..Tilles Kärlek..

Hoppas allt går bra inför morrondagen, begravningsceremonin, och minnesdagen.. att det blir precis som Ni vill ha det..jag tror det kommer att bli så fint, för det handlar ju om Tille, om Er..och Er Kärlek..det Vackraste..

Jaa, idag har jag varit överallt, och ingenstans..först var vi ute och gick i det fina vädret,bonden P-O hade fått 7 st lamm hittills, och när vi var där så vankade det omkring en tacka som det började bli dax för..P-O sa att nu kommer jag att va vaken i några nätter framöver..sen så gosade vi med kaninungarna..ojoj, vilkna ulltottar..Melle var helnöjd..och mamma med.

Sen var det dags för middag..och sen så åkte jag hem till kooonstaapeln , ni vet, vi satt och fikade och funderade på vad vi skulle hitta på en så vacker dag som denna..så vi åkte en snabbis till köpcentrat..jag gjode en "Therese"..snabbt som ögat plockade jag åt mig ett par jeans och en virkad tröja..och vips! så var köpet klarrrt..det gick ju bra det där, att jag inte shoppat så tidigare, och det vart inte lika dyrt heller för den delen, hann inte gå och titta på nåt mer att köpa..hehe..

Sen så bestämde vi oss för att åka till Nors Kyrkogård, där ligger både Mia`s och min pappa begravda..så vi gick till våra pappor och stod där och pratade och funderande en stund..mmm..
    och så började vi prata om Livet och Döden..att det enda man Vet med 100% säkerhet, är just det att man kommer att Dö, vare sig man vill eller ej..men jag sa det..Ja, inte vet jag, men jag tror inte att jag skulle hjula om det en dag kom nån och sa att Nu..Nu gott folk har vi uppfunnit ett piller som gör att Ni kan Leva i 2000 år..minst..jösses..nej, Take me away..men vi var överens om, båda två att i minneslunden vill vi ligga..det känns så fritt där..man är överallt..Så vi gick till minneslunden.. dom hade ställt en jättefin Ljushållare i gjutjärn där, så fin, åtttkantig..med plats för hur många ljus som helst..inramat i glaas, så att varken vind, regn eller snö kan komma åt och släcka Ljuset..och då gör jag en sak, helt utan att tänka på Vad..jag öppnar dörren till Ljushållaren och kollar om det går att snurra på den så att man kan nå att sätta Ljuset vart man vill..och då säger Mia;..Jaa, den funkar, va bra..hahaha..åh, vad vi skratta..den funkar..för oss, när vi kommer att få träffa Tille igen..för det var ju Tille vi hade i våra tankar där vi gick på den vackra & fridfulla Kyrkogården..så tyst..och leendes..med Tankar kring Livet & Döden..

Jaa, det var "lite" om min dag det.

När jag kom hem vid 21:30 så sussa Melle så gott och Janne kika på Tv:n..så mysigt..

Nu hoppas jag på att Ni får en så bra dag som Ni bara kan få imorron, goa Ni.. mamma Therese & pappa Nicklas..Ni har varann, och det är inte illa alls det..som Ni Älskar..det kanske blir tufft, men Ni tar Er Igenom..Ni tar Er Igenom..Ni är ju Tilles mamma & pappa..de som Älskar, Kämpar, Gråter, Skrattar och Tror..på Livet, på Kärleken...på Framtiden..det är Bra det..

SÅ nu bäddar jag ner Er alla så Varsmat, Mjukt, Tryggt och lite Leendes..
    Ett steg..dag för dag..

Sov så Gott..Familjen Kärlek..

Jag sjunger God natt God natt, jag sjunger God natt...God natt..

Tille..i mitt Hjärta..Go natt stjärnan..

• LillemanTösa

Go morron..Goa mamma Therese, pappa Nicklas & Liam Tigern..

En ny dag då...kanske blir det lite jobbigt idag..men jag hoppas att Lugnet, Friden, Stoltheten & Kärleken fortfarande finns hos Er..Ni har kämpat så Länge och Väl..och Tille liten med...så Ni förtjänar Alla att få vakan med ett lite lättare Hjärta..och med alla vackar minnen så ömt bevarade..

Ha en så Bra & Trygg Dag Ni bara kan nu, goa underbara Ni..finns med Er i Tankarna..

Många Goa,Varma,Trygga Kramar fyllda med Tröst,Mod och ett Leende, för Hoppet..inför Framtiden..Allt kommer bli Bra..

För Eran Tille...han, han Är..Ljuset Som Alltid Stannar Kvar..

KRAM KRAM KRAM KRAM

..ett steg, dag för dag..

• LillemanTösa

Goddag..fröken detektiv..

Va bra att det gick bra på begravningsbyrån..att det kändes Fint tom, så glad jag blir för Er skull, det är viktigt att det känns bra och att det blir som Ni vill ha det, så som Tille är för ER...

Vilken dröm du..en råtta att slåss emot..men orädd av dig som du är så fick nog råttan så han tålde...eller så kanske du bara skulle ha satt dig ner, på huk och frågat..lilla råttan..Hur Är Det, Mår Du Bra?

Så Nicklas haltar runt hemmavid nu då och har värk lite här och där..ajaj då..

Ja..ensam är stark, det var då det..tänk vad mycket som ändrar sig efter vad man får gå igenom...som tur är så har Ni ju varann, till 110%..och att vara stark i sig själv i grund och botten, det har nog hjälpt Mycket i Er situation, Ni har Orkat och Vågat Lyssna..på Verkligheten..som Knackat på varje dag, varje sekund..det är därför som Ni nu oxå kan känna en lättnad och en frid, för Tilles skull..och för Er, för Ni har Sett hela tiden, med Öppna Ärliga ögon, fulla av Kärlek, Mod och Styrka..så medvetna om Vetskapen om vad som skulle ske..och inte Kämpat emot utan, Gett Tille den Kärlek, den Glädje, den Respekt han så väl Förtjäna..Ni ville ju Ge Er Underbara son, Tille..ett LIV..ett Lyckligt & Fulländat Liv, och det har Ni gjort..över alla Gränser..fullt ut..Jag säger det igen, det Beundrar jag Er så Mycket för..För att kunna göra det Ni gjorde varje dag...så Krävs det en otrolig inre styrka och medvetenhet..för att inte tala om KÄRLEKEN..till Tille, Livet, Varann och Er själva..så är det..Kärleken Vinner..

Här skiner solen idag och jag har varit ute och åkt i biilen..men så fort Melle vaknar så tänkte jag ta med mig mina två Älsklingar ut på tomten och kika runt lite, vi flyttade ju in i huset i Nov..så vi såg inte så mycket av just tomten..Spännade värre, hoppas jag..;0)Har sett LÖVEN..så jag ska sätta i en spik i krattskaftet..och ta tag i husägarkänslan och kratta, Janne får gunga Melle han..det låter väl bra..

Ska ta och ställa mig vid spisen och börja med maten, jag tror det blir korvstroganoff och ris idag..så då vet du vad det är som luktar..

Ha det nu så bra Goa Ni, mamma Therese, pappa Nicklas, Liam Tigern..och Tille gos..i mitt Hjärta..

Kikar in till ER sen då..

KARM KRAM KRAM KRAM...

• LillemanTösa

Nu har jag missat nåt, tror jag..ska det bli namn till en boktitel..är det den om Tille? Jag chansar på att jag fattat rätt..åh, då vet Ni nog vad jag tycker..

Vad sägs om..Tille - Ljuset Som Alltid Stannar Kvar...
    ja, det var mitt förslag det..utan en blinknig..

• LillemanTösa

..jaa..med närmare eftertanke så har jag faktiskt ett förslag till..hööö..och det är ju då.. Kärleken Vinner..
    Nu så..har jag nog fått med de ord som Ni står för, för mig...

Svar på tråden Tilles tråd