Inlägg från: LillemanTösa |Visa alla inlägg
  • LillemanTösa

Tilles tråd

Jaa, här sitter jag på jobbet, har precis sorterat post..och mina tankar är såå långt bort, jag måste vänta tre fyra signaler och samla minta tankar innan jag svarar...haha..ja, sitta i växeln och inte svara det går ju inte..så jag svarar men jag måste landa inför varje gång jag ska lyfta luren..Vart är jag..jo, just det ja..på jobbet..jaa..

Producenten på mitt jobb kom in och frågade mig.."Therese, kan du ta och kopiera de här noterna till dubbelsidigt, 13 ex.."om du vill".."Ja visst", sa jag..har inte gjort det än, och det hör inte till vanligheten..Ulla Bella brukar va snabb som blixten, men inte idag..tiden står still..slowmotion..men inte lessen, mer..tom..lugn..och så Tillesjuk..är så glad för drömmen jag hade, när jag fick träffa Tille, känna, snosa på och prata med eran Tille..och för Bamsesnuttisen..och giraffen Tille, haha..han sover hos mig han, Melle har han på dagarna..sen nallar jag honom..ligger i sängen på kvällen och pillar han i håret och duttar på hans nos..Janne har tom bäddat ner han i sängen våran..giraffen Tille..Jag är som ett barn på ett sätt nu..det är mitt sätt att ladda batterierna..det är skönt att få va lite liten, så kan jag va stor på dagen, för Er. Bra va?

Jag satt och funderade på vad jag skulle kunna Ge Er som skulle kunna lätta era så Kämpande Älsakande Hjärtan..och det finns ingenting som jag kan göra för att ta bort detta..så här är det..nu..det värsta är just det, att ingenting kunna göra för er..jo, jag finns ju här..och kommer att göra så länge ni Vill och Behöver..utan att blinka..till 110%..till månen och tillbaka..och så många med mig..det vet Ni..

Idag är det bara Du och Jag
    Idag är det bara Vi två,
    Du är Du och Jag är Jag
    och Kärleken förde oss samman..

Kram på Er, goa underbara älskande Mamma Therese & Pappa Nicklas..och Tille..goast i världen..Ljuset..Hjärtat..det här kommer att gå så bra..ojoj, vad du är efterlängtad & väntad..när Du är redo..

• LillemanTösa

Nu är kvällen här...

Vilken dag Ni haft..bad, massor av brev, mormor på besök, vänner på besök..och dr. Eva på besök..både tråkigt och roligt..lite av varje, men mest sånt Ni mår bra utav, det är bra.

Åh, vilka omtänksamma människor ni har runt er..va...fixat mat åt Er...ända fram till dörren..jaa, det är ni såå väl värda, goa Ni..

Jaa, visst är det lite märkligt och förundrande..det här med vänner..det finns dom som stannar och så finns det dom som tycker en sån här situation blir för jobbig ..för er skull tror jag..dom tycker för synd om er..de ser inte det ni trots allt har..Kärleken, Modet, Kämparglöden och Skratten..Minnena..Guldet..nu vet jag inte om ni har mist några vänner, men det händer..utav olika orsaker..men det får stå för dom som gör dom valen..och sen får dom ta konsekvenserna av dom..Det är deras förlust, och en riktigt Stor förlust..att missa Familjen Kärlek...aaaldrig..på gott och ont..

Apropå att göra Val..
    När jag först hörde talas om Er, det var på en tråd jag inte ens kommer ihåg..men det var precis i dagarna när du loggat in dig på Fl..det pratades om denna otroliga mamma som hade en liten son..som inte skulle få stanna här hos oss..men de sa inget FL namn så jag letede en liten stund..men fann er inte..då började jag fundera..nånstans här bland ALLA FL-are..så fanns det alltså en Mamma med en liten kille vars dagar var räknade..jag känner mig själv MYCKET väl...det skulle bli 110% engagemang om "kemin" stämde..orkade jag det, ville jag det..det handlar om något som kommer att göra ONT så ONT..det VET jag..en liten pojke, så Älskad, kommer att dö..och det finns ingenting jag kan göra åt det..ingenting..hmmjaa...men ändå..en Mamma..som räcker ut sin hand..som behöver..Allt hon kan få..för Hon Vet..att det här det klarar jag inte själv, då blir jag tokig, då går jag under..så jag tänkte..Vilken Överlevnadsinstinkt!..att veta..och erkänna det för sig själv, det är Inte lätt..Min son, han kommer att dö...Så Mitt VAL var enkelt..om du behöver den största klippa i världen, då ska jag vara det..men jag fann Er inte! Ingenstans..jag var så arg..och "lite" orutinerad här på FL..;0)...jaa, då var det väl inte meningen då..kanske att jag inte skulle klarat det..kanske att nån vill skona mig..hmm..Tiden gick..två veckor ungefär...då..från ingenstans fick jag ett så fint inlägg i min gb från en änglamamma...det var så fint skrivet så jag kikade in i hennes kryp in för att lämna några goa ord tillbaka..Och DÄR..där fanns det ett inlägg från Therese6699...Meningen som etsat sig fast i mitt huvud är..."Jag tror att det du upplevt genom att mista din son i magen är värre än för mig, jag får ändå Tid tillsammans med Tille"..nåt sånt..den underförstådda meningen i Mitt huvud blev så ialla fall..Hon Ser, hon Lever, Hon Älskar, Hon Vet..och ändå så Vågar hon..Vilken Mamma..Vilken Kvinna..Jag är Med..till 1000%..till månen och tillbaka..jag är inte rädd..vill du ha en hand, vill du ha en axel, vill du ha en kram, vill du ha ett öra..Vad Du vill..Du får det..

Och här är vi nu..med kanske timmar kvar i Livet..Med Tille...Tille..jag Ler när jag tänker på Dig.. Ett Lyckligt Hoppfullt Längtande Leende, genom tårar..men jag Ler..

Har inte Ångrat mig en sekund...Ont gör det. Gråter gör jag, Frustrerande är det..men Jag skrattar, jag Ler, jag Njuter och Jag Lever..vill gå med Er i detta så långt jag bara kan och får, så här lite lagom på sidan..men nära...och tryggt..

Kram Familjen Kärlek...Kärleken Vinner...

Och så Tille Tille liten..Ljuset som Alltid Stannar Kvar..i mitt Hjärta så varmt och Ömt..

• LillemanTösa

...Och Ni är så Speciella för Mig, Janne och Melle...
    Go natt Kämpande Älskande Mamma Therese, Pappa Nicklas, Liam Tigern, Söta Dea...och Tille Tille..i Mitt Hjärta..

Allt kommer bli bra, Mamma..
    Allt kommer bli bra Pappa..
    Ett steg dag för dag...
    sen ska vi ses och glädjas i himlen..

Tille...Jag ska Segla på ett Moln, vill Du följa med mig då?

God Natt God Natt..Familjen som Älskar...

• LillemanTösa

hillson:...orden jaa, egentligen är det mer som en KÄNSLA i min kropp..men det kommer ifrån huvvet ..En gosig Kram till Dig. Sov så gott nu, för Familjen K´s Skull...KRAM//Therese

• LillemanTösa

Go morron....

En ny dag då...i Livet ..Med Tille..en känsla av både Lycka & Vemod..Lycka, för att Tille Lever..och Vemod, för att Tille Lever..för vår skull och för Tilles.

Va mysigt..mamma & Tille sover..och pappa, han har skickat storebror till skolan..kanske går han och lägger sig hos sina Älskade igen..om du orkar, pappa Nicklas..

Här snöar det idag och är mulet..men det spelar ingen roll.

Melle har ätit frukost och fått lite kläder på sig. Vi ska åka till en kompis och hälsa på, vid 12-tiden, hela familjen, det ska bli så mysigt.

Idag är en sån dag som jag skulle kunna betala hur mycket som helst för att vårt hus skulle stå bredvid ert...Skulle ha smugit in och väckt Liam inför skoldagen lite försiktigt, ..Go morron Tigern, sovit gott? Dukat fram frukost åt honom, småpratat lite, rufsat honom i håret och önskat honom en bra dag i skolan. Sen skulle jag plockat lite grann, satt på kaffe..som jag inte dricker,??..till Er..;0)..och sen smugit fram till ert sovrum, öppnat dörren lite grann..om ni fortfarande sov, så skulle jag ha gått in och lutat mig över Tille, där han sover i sin vagga, och smekt hans kinder så mjukt, och tittat lite föundrat, kärt leendes på honom, Tille liten, goast i världen..och detsamma skulle jag ha gjort med er..jag skulle smeka mamma Therese så varsamt på kinden och upp över håret och sen på kinden igen, och pappa Nicklas, skulle smeka hans kind och dra med handen över hans axel..sen skulle jag försiktigt tassa ut, och innan jag stänger dörren på glänt igen så skulle jag viska..Familjen Kärlek..Ni är Underbara..Vi ses sen..

Hoppas Er dag blir så bra den bara kan, Kämpande Älskande Ni..

Ni finns i mina tankar så varmt, leendes, med lite mer kraft och mod inför denna dag..

Många Goa Kramar kommer fyllda med Allt som Ni behöver..Allt..
    KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM..

Vi ses sen...

• LillemanTösa

Moa o Max: Jaa, det är ju inte nästgårds tyvärr för mig heller, vi bor i Värmeland du sköna...så då får jag använda all min fantasi istället..och idag var en sån dag som jag bara VILL vara hos Familjen som Älskar så..och Kämpar..men texten kan stå för dig med vet du...så du har oxå varit där och fixat frukost...;0) Det var därför det var lite trångt..KRAM KRAM

• LillemanTösa

Hej Goa Familjen..

Hoppas ni har det bra, va skönt att få prata av sig lite med psykologen.
    Jaa, det har minst sagt hänt en del den senaste tiden...Mycket Bra, och liiite Dåligt..

Nu ska Melle & jag åka till Annelie och fika, hon bor 6 mil härifrån..så det hade vart trevlans med sällskapp av Janne..hm..men men, han ska greja med datorn, och det är bra, så mycket tid som jag spenderar där numer..ska köra så försiktigt med sån värdefull last jag har..ja, gissa om jag är fikasugen..åka 6 mil..för en morot..tokmaja..hehe..

Kikar in till er så fort vi kommit innanför dörren, och Vet att Ni är i mina tankar, hela tiden..Leendes, Varma och Tröstfulla tankar..

Idag är det bara Du och Jag
    Idag är det bara Vi två
    Du är Du och Jag är Jag
    Och Kärleken förde oss samman..

Många goa Kramar till Er..och Tille...i mitt Hjärta..
    Vi ses sen...

• LillemanTösa

Hej Goa Familjen..

Nu var det kväll igen då...

Vilken dag ni haft..fylld men Nära och Kära..det är skönt det, att få umgås med sånna man kan landa lite hos..

Tille..duu..killen..va..en tand till. Jaa, jag säger då det..Du är en överraskningarnas Tille liten du..helt otrolig, det är vad du är..och då ska du veta att jag har min Melle du vet..och jag slutar aldrig att förundras och beundras av hans styrka..jaa, ni två, ni kan ni..visa mirakel på mirakel..Härliga Ungar..åh, vad jag Älskar Er!

Så söta Dea, hon kommer nästa helg då..mm..vi får se vad Tille har i kikarn..om han orkar..De Älskar varann oavsett om de hinner ses igen..

Och Liam Tigern, han har fått påskgodis så det räcker och blir över då..haha..ja, det tänker jag..då sitter han och kurar nu då..

Och så Mamma Therese och Pappa Nicklas..ni gråter ni..över eran Tille, så underbar han är..jaa, gråt ni..goa ni, som Ni Kämpar och Älskar..Tårar är bra..de renar, de lättar..de ger ny Kraft..lite grann, i en liten stund..precis lagom så ni hinner andas..puuuuuh..så ja.

Hoppas ni känner er Nöjda och Stolta över allt som Ni ger..till Tille, till varann..för det är jag, jag är så Stolt och Förundrad över Er Allihop..

Nu ska jag gå och titta på Tv:n en stund...jag kikar in igen..

Många Varma, Leendes, Trygga Kramar till Er..underbara mamma Therese, pappa Nicklas, Liam Tigern, söta Dea..och ..Tille Tille..goast i världen..i mitt Hjärta..

• LillemanTösa

Go natt och sov nu så gott..Familjen Kärlek..

Här får ni en sång att nynna på:

Varje steg du tar
    varje dröm du har
    I varje rop och svar,
    när du undrar var,
    finns jag inom dig

Varje ensam dag
    varje andetag
    I varje strid och slag,
    är jag där du är
    det är du och jag

Så tro på mig
    när du är svag
    jag är alltid nära
    i varje andetag

Genom eld, genom vind tar jag din hand
    på alla haven som stormen döljer land
    när du frågar dig själv vem vännen är
    ingen annan jag är
    du och jag är här
    I din spegel ser du vem jag är

I ditt hjärtas slag
    varje natt och dag
    I varje strid och slag
    är det du och jag
    jag finns inom dig

I varje strid och slag
    är det du och jag
    jag finns inom dig

Varje steg du tar
    varje dröm du har
    varje rop och svar
    varje andetag

(Varje steg du tar - Ainbusk Singers) (Every breath you take är melodin);0)

Nu ska jag krypa ner i sängen och ha (Melles giraff) Tille så tätt tätt intill mig..mysigt det..

Vi får se vad morgondagen har med sig...Go Natt Guldet...

Så..nu bäddar jag ner er så gott..Go natt Go natt..goa Kämpande Älskande Ni..
    Mamma Therese Pappa Nicklas, Liam Tigern..och..Tille Tille, goast i världen..i mitt Hjärta..

Vi ses sen..nu smyyyger jag ut..sscch..go natt go natt ..

• LillemanTösa

Go morron Kämpade Älskande goa familjen Kärlek..

Ännu en dag i vårt Liv..undrar hur den blir...

Hoppas att Ni sovit gott..och Tille, gosedu..är du med oss idag med?

I`m a Big Big Girl in a Big Big World
    It`s not a Big Big thing if you leave me
    but i do do feel that I do do will, miss you much, miss you much..

den spela dom på radion nu..Tille liten..

Här på jobbet är det så lungt idag, det märks att det är helg..Påsk..mm..

Nu är det dags för fm fika här, så jag ska väl gå och sätta mig hos mina kollegor...

Kikar in snart igen...Många Goa, Varma & Trygga Kramar till Er..Goa Ni
    KRAM KRAM KRAM KRAM..och så Tille..goast i världen..i mitt Hjärta..

Svar på tråden Tilles tråd