Inlägg från: LillemanTösa |Visa alla inlägg
  • LillemanTösa

Tilles tråd

Hej på Er Kämpande Älskande vänner..

Jaa, då var det skärtorsdag då...och Påsk..med påskärringar, och påskgubbar, och påskägg, och god mat..Mat ja, som Ni kommer att få serverad till dörren..åh, va lyxigt..ta nu tacksamt emot detta..och Njut av att det finns så goa människor..Man Får det man Ger..Kärlek och Omtanke blir.. Kärlek och Omtanke..så är det.

Så du har badat idag, och läst lite, låter som en Mycket bra idè.. du är klok du..Du vet hur viktigt det är att ta hand om sig själv för att orka..så klok så..Kram..

Hur mår Liam Tigern då..kan han stå?? Jag tänker på Allt godis han fått..hehe..mumsa på du, Liam Tigern..grr..smask smask..grr.. Godis är gott, godis är jättegott..

Var in och kika på bilden på Tille i Nicklas bildgalleri..så liten så liten han är Tille gos..men vilket Hjärta, vilken Vilja..finns inga ord..det är bara att följa och förundras och beundra..och Lita på Tille..
    Bilden som Nicklas har i sin pres..när han ligger med Tille på bröstet..ojoj..skrev det till Nicklas med..det är Kärlek..det lyser låång väg..underbart att se..

Tille, han är 6½ månad..men vad han Levt..vad Mycket Ni Ger honom.
    Glöm Aldrig det..Allt Ni Ger till 110%..

Min Melle ligger och sover och snarkar, det har han fått ifrån pappa..hm..lätt att säga det när pappa inte är med..men det Är så..om ni frågar mig..

Min mormor var här och passa Melle idag för jag jobbade och Janne var på möte och efter det ska han till LLA och se på hockeymatchen Färjestad-Frölunda.(Lyllos)..och då frågade hon mig hur det är med Tille..Jo, sa jag, han är med oss än, han kämpar på..på gott och ont..och då säger hon Jaa, vilka föräldrar han har..7 dar i veckan så är dom där, för honom..dom är fantastiska..Ja, jag instämmer..Ni är helt Makalöst Fantastiska..hela tiden..tom när Ni sover..bara så ni vet..ifall ni trodde nåt annat...

Ha det så bra ni bara kan nu..jag tittar in lite senare igen..som vanligt..precis som vanligt..goa Ni..

Så öppna era famnar och upp med ansiktena för här kommer det så många Kramar och pussar fyllda med Påskgodis, Påsksmällare..akta!..oj ursäkta..hehe..skoja till det lite..och här, här kommer de goaste Tryggaste, Mjukaste Kramar som Ni bara kan få..fyllda med lite lite mer Ork, Mod och Tröst..till ER..Familjen som Älskar..

Kram Kram Kram Kram..och Tille liten..i mitt Hjärta..

• LillemanTösa

Så ni ska få främmat nu då..va mysigt..umgås med sina nära och kära, jaa, det växer man av.

Här är vi i startgroparna till att ta biilen och åka och hämta min kompis Koonstaapeln Mia..hon hade varit ute och rastat en utav sina kollegors hundar idag..eller haha..det visa sig att det var hunden som var ut med Mia..hon är för snäll..Konstapeln..

Vi ska göra lite tacos och sen sitta som klistrade framför Tv:n och göra vårt allra bästa för att heja fram Färjestad..kanske att jag skulle sätta plast på väggarna?..Tacos..och Färjestad..kan bli farligt..

Men ha nu en såå Mysig kväll tillsammans i goda vänners sällskap, jag kikar in efter 12 snåret skulle jag tro..när hockeyn är slut...och Mia är tryggt hemkörd.

Mys nu så mycket ni bara kan..och Ge Varann en så go Kram och säg..Åh, vad vi är Bra..för det är Ni..Ett Superteam när det gäller Kärlek..oslagbara..

Kram Kram Kram Kram..Familjen Kärlek..
    ..och Tille Tille..Jag ska segla på ett Moln, vill Du följa med mig då?

• LillemanTösa

God Afton Familjen Kärlek..eller mitt i natten ska jag väl säga..

Jag viskar..
    Såg att Ni ätit gott och spelat lite kort...mmm, låter helmysigt.
    Åh, så mamma Therese ska ta en sovmorgon..sov extra gott då..

Men så har Tille gos varit lite orolig då..ja, kanske att det är Tåget...det där fina mysiga Tåget, med varm choklad, i valfri färg..ha, skulle jag oxå vilja åka med..men jag får vänta ett tag till..

Jaa, här har det ätits så ojoj..jag är jämn i kroppen nu..jämnrund..hilfe..varför proppa i sig så mycket??..jag får skylla på hockeyn..det var såå många målchanser för Färjestad men pucken..nej, den ville inte va med..så jag tror vi åt i rena förskräckelsen..
    men de Vann..2-1..

Sen har vi suttit och pratat om Livet, vad märkligt det är, hur märkliga Vi är..att vi alltid måste ha svar på allt..det blir så jobbigt då..för ibland så kanske man inte får svar förrens man nästan levt hela sitt Liv, men jag tror att man får svar, på frågan Varför..men kanske inte just nu..men sen..och inget som sker sker för att straffa eller av ondo..nej, hade detta varit av ondo..ja, då hade vi aldrig fått träffa Tille..och det tror jag inte att nån av oss här skulle vilja vara utan...även om man skulle Önska så hett och innerligt att Tille fått vara frisk.. fast då hade det ju inte varit Tille..förstår ni hur jag menar?..På Gott och Ont..men så är det..Tille utan EB hade inte varit TILLE..det är märkligt..Tänk att mista sitt barn vid förlossningen..Alla mammor som mist sina barn, precis när dom skulle få hålla det i sin famn för allra första gången...det är Grymt..för just i den stunden när våra Älskade barn kommer till oss..så är det Livet..våra ögon möts, vi viskar nåt, mamma och pappa ser på varann..det är Livet..men att få ett barn som helt tyst och stilla ligger i din famn..jaa, det är grymt..så det jag försöker säga till Er Alla är att Tilles Liv har inte varit förgäves, han är 6½ månad..och han har Levt, han har Sett, han har Upplevt, han har Skrattat, han har Älskats och han har Älskat..det är Livet, även om han bara är 6½ månad..Tille har Fått så Mycket, av sina så Älskande och rakt igenom Underbara föräldrar & syskon, mamma Therese, pappa Nicklas, Liam & Dea..och av alla som träffat honom och så varmt, om än sorgligt ibland kanske, så har han sett Leende Älskande Människor runt sig hela tiden..så Tille han har Levt, så Rik, Så Lycklig, så Älskad...han har Levt..varje dag..varje timme, varje minut, varje sekund..Tilles Liv är inte Förgäves..Tilles Liv..är Kärlek...det finns många som blir 100 år som aldrig upplevt nåt av detta..och vad spelar det då för roll om man blir 100 år, om man aldrig fått Leva..

Jag ska väl förtydliga mig vad gäller att mista sitt barn, jag har aldrig gjort det, men jag har vänner som mist..och just den sorgen..att inte få se in i Livets Ögon, och få Viska in i Levande öron; Jag Älskar Dig..det är Förgäves..

Så för Tilles Skull, och för Eran skull, så mitt i allt detta sorgliga, och så svåra..försök att Le..Le för Hoppet, Le för Livet, Le för Kärleken..Le för Tille..lite grann, nån gång ibland..
    glöm inte det..

Så, nu har jag pratat klart för ikväll;0)..

Hoppas nu att natten blir så Lugn och Trygg för Er, Familjen som Älskar..vi får se vad morgonen kommer med..Sov nu så Tryggt i varandras andetag..nu ska jag krypa ner brevid min klippa och sova så skönt..för Er..och för oss..Go natt Go natt Go natt Go natt...och Tille..Tille..i mitt Hjärta..

• LillemanTösa

Go morron Go morron...

Hoppas att Ni sov så gott i varandras närhet...och Tille liten..du..hur har du sussat inatt..så Tryggt och Lungt hoppas jag på.

Här har Melle precis ätit gröt, nu sitter han i sängen inne hos Janne och leker med några klossar, det gillar han..Jag ska väl gå ut i köket och sätta på tevatten snart, och duka fram snickarmackorna jag köpte igår..snickarmackor..de är såå goda..de är som en fyrkantig barkis, och så har dom fyllt dom med ost och skinka..in med dom i micron i 30 sek..mums, de är helgmys det. Så då vet ni vad det är om ni tycker att ni känner doften av nybakat bröd och te...

Idag ska vi åka till badhuset i Filipstad..varje Långfredag så har Jannes stoora släkt en Långfredagsträff, då har en utav Jannes mostrar lånat badhuset och så träffas vi där och fikar, solar, spelar innebandy, och så badar vi..sen avslutar vi dagen med att beställa pizza från stans pizzeria..35 st pizzor beställs..japp..men det vet pizzerian om vid det här laget så dom har satt in extrapersonal, just denna dag..jaa, så dit ska vi åka vid 11.30..det ska bli kul..har köpt påskägg till Melles kusiner.

Ja, vi får se vad det är för smarrigt som ni blir serverade idag då, i matväg...Njut nu av det..det är ni så väl värda..

Nu sak jag gå och göra iordning frukost då..jag tittar in snart igen, goa Ni..

Ha det nu så bra det bara går..och jag hoppas att du Therese sover så gott ...

Här kommer en öppen varm famn fylld med morgonens första Kramar till Er..Kram mamma Therese, Kram pappa Nicklas, Kram Liam Tigern..du sov hos en kompis inatt, men du känner säkert Kramen ändå..och Tille gos..i mitt Hjärta..Prins Tille..

• LillemanTösa

Hej...
    Såg att natten varit kämpig..usch..det värker så..av ledsamhet, av frustration och av ömhet..Tille gos..du kämpar du.
    Mamma Therese och pappa Nicklas..ja, tänk om jag kunde byta med Er, en liten stund, bara så att Ni slapp gå igenom det här..det är ju det värsta..att inget kunna göra, bara vänta och se..men Ni finns där, hos eran Tille..så Tappert, så Starkt, så Kärleksfullt och Tryggt..Ni är otroliga..Kramar om Er så Varmt..

Vid världens ände faller Guld från en stjärna
    Finn det och nå det som förut aldrig gick att nå.
    Vara är bliva, leva är lära.
    Om du vill söka den stjärnans Guld
    måste du dit ut, fast det är svårt.

Älska är att våga sluta bestämma
    Älska är att inte ha dörrarna stängda
    Älska är att släppa utan att fråga
    Älska är att kunna säga med tårar:

Långt bort faller Guld från en stjärna.
    Det kan du finna
    där ute, dit du aldrig går
    Om du vill söka den stjärnans Guld
    måste du ta dig ut
    och möta en helt ny värld,
    fast det är svårt

Kram Kram Kram Kram..till Er..Familjen som Kämpar, Gråter, Ler och Älskar så..

Tille liten..Magnus tåg, kanske att det går förbi din stjärna...

• LillemanTösa

Hej Familjen Kärlek....

Ojoj..vad ni har fikat och pratat idag...

Tille liten..gosedu..en tuff natt och en lite lugnare dag..legat och spanat och sovit så gott..låter som en bra dag i Tilles Liv..att få ligga och titta på mamma och pappa, och veta att de tycker du är så Underbar.

Ser det framför mig hur du ligger och iakttar, för att inte tala om Allt du hör och känner..

..där är mormor, jaa, hon har det lite tufft, men hon kommer att Klara det här...och där sitter Pappa och farfar och skriver tackkort till Alla som Tycker om ..MIG..ja, dom Tycker om MIG..lilla TILLE..och där är Mamma, hon sitter där och pratar med sina vänner, och skrattar..det låter så roligt när dom skrattar..jag blir så glad..fast ibland så gråter dom med, men det är också ok, jag vet ju att det är för att de Älskar mig så..men det är så att jag Måste lämna dom alla, ja, er också, ni som följer Oss här..Ni som ser hur mina föräldrar Kämpar och Älskar...
    Jo, som ni vet så har jag ju fått höra om den spännade resan som min kompis Magnus berättar om..om TÅGET...med chokladen, och konduktören..och fjärilarna..och fisketurerna.. och Ångloket som puffar upp rök som ser ut som små ulliga moln.. Åh, vad jag tycker det låter spännande..så spännade..känns skönt att nån berättar för mig vart jag ska..om Min Stjärna, precis brevid Magnus..för jag kan ju känna mig lite vilsen..men rädd?..nej det är jag inte..dit jag ska finns det inget farligt, men visst kommer jag att Sakna Alla som Snusat på mig, hållit mina händer och med ett Leende, och ibland med ögonen fulla av Tårar...sagt..Åh, vad Jag Älskar Dig... som min bror Liam..när han håller sin hand för sitt hjärta och säger att där kommer jag Alltid att vara..då blir jag så glad, och lite stolt..och Liam, jag känner Precis Likadant..och min söta lillasyster Dea..du..Jag Vet att Du Älskar Mig, kom ihåg det när du växer upp och blir stor..Jag Kände det..sånt känner man.jaada..och det ska Ni veta ALLIHOP..fast jag är så liten..och detta är lite tråkigt..för jag kan ju inte Säga det till ER..men Jag Vet att Ni Känner det med...det är så med Kärleken, ord kan va överflödiga..en Blick räcker..
    Jag är den Underbaraste, Snällaste, Sötaste, Tappraste, Segaste;0)..och Mest Älskade PRINSEN på denna jord..joo, det är jag..för det har min Mamma & Pappa sagt..hela tiden..Och jag tycker detsamma om Er med..så nu Vet Ni det..
    KÄRLEKEN VINNER...

Allt Kommer bli Bra, Mamma
    Allt kommer bli Bra, Pappa
    Allt kommer bli Bra, Liam
    Allt Kommer bli Bra, Dea
    Allt Kommer bli Bra, Mormor & Morfar
    Allt Kommer bli Bra, Farfar & Pia
    Allt Kommer bli Bra, Morbror Tobias & Susanna
    Allt kommer bli Bra, Morbror Kristian & söta Johanna
    Allt kommer bli Bra, Faster Kimona & Mattias
    Allt kommer bli bra, Alla Vänner
    Allt kommer bli Bra..Till Er Alla..

Ett steg, dag för dag
    Sen ska vi Ses igen, och Glädjas i Himlen...

• LillemanTösa

"Det bästa kanske inte alltid är det man vill"..mamma Therese..nej, så är det..Om bara OM fanns..

Ni är Underbara.. Ni Älskar, och Ni Kämpar..och Ni kommer mista..men Ni kommer att ha det bästa Kvar, fast i Era så Varma och Älskande Hjärtan..ingen Tröst kanske..men Ni har Gett Allt..hela tiden..

Jag säger God natt nu..till Er, Familjen Kärlek...och smeker era så Älskande, Kämpande, Lessna, Uppgivna & så Trötta Kinder...Finn Tröst och Värme hos varann..se på Varann, och se på Tille..Er son, som är så, Underbar..Kom ihåg..Ni har Gett honom så Mycket, så Mycket..och Tille, han har Gett Er..Man Får det man Ger...

God natt God natt God natt God natt....Familjen som Älskar..Allt kommer bli Bra...ett steg..dag för dag...Kram Kram Kram Kram

• LillemanTösa

åh..Tille Tille..du..i mitt Hjärta...Du Är Ljuset som Alltid Stannar Kvar..Alltid..

tuff tuff tuff tuff...hör du?..kan det vara..Tåget..Vi får se..God natt Älskade Tille liten..

Bakom låsta portar finns ett Lyckans Land...

• LillemanTösa

Go morron Goa Ni..

Jaa, då var Påskafton här..och Tille sover gott med pappa.

Tille..Otrolig, det är vad du är..
    Ler av Förundran, lite Hjälplöshet och Sorg..Förundran när jag tänker på Dig, vilken otrolig Kämpe Du är..vilket Hjärta du har..så starkt..jag kan inte göra annat än att le, lite grann..och hjälplöshet och sorg, när jag vet hur Ont det gör i din mamma och pappas Hjärtan att se dig såhär.. Kram på Er Goa mamma Therese & pappa Nicklas...

Och Liam Tigern då..han har väl godis så han kan bada i det kan jag tro..

Ja, här ska jag ta och städa idag med, och baka en chokladkaka med bitar av choklad i , så ifall det luktar såå gott, ja då vet ni..

Så ni ska ha påskmiddag idag då, va mysigt..Själva skulle vi ha varit till min mormor och hennes Bertil men hon ringde igår kväll och har blivit sjuk..ja, så kan det va. Men vi ska nog hem till ett par vänner senare idag..så vi får se hur det blir..men först..Stääädning..hm, ja solen skiner med så vi hinner nog med en promenad..

Ha det nu så bra Älskande Kämpande Ni..och Vet att Ni är såå Otroliga.. så fulla av Kärlek Ni är..

Många Många Varma, Trygga,Tröstfulla Kramar med ett litet Leende kommer till Er...Ni orkar..lite lite till, det gör Ni..fast det är svårt...men ni orkar..för att Ni är Ni..
    mamma Therese & Pappa Nicklas..KRAM KRAM KRAM KRAM..och Tille..Tille..i mitt Hjärta..

• LillemanTösa

Glad Påsk Familjen Kärlek...

va härligt att Ni är ute och njuter av solens sköna strålar..solen strålar här med..Tille liten ligger och spanar kanske, och somnar sen om så Sött och Tryggt..

Ja, här har jag storstädat, på självaste påskafton..mm..Janne och Melle var ute på en promenad, en långpromenad..i 2 timmar..det var skönt för mina Älsklingar, och för mig som äntligen städade badrummet..det skrek efter skurmedel..

Hoppas Ni har det riktigt mysig med gästerna..men det har Ni, kan inte tänka mig att ni inte skulle ha det..att umgås med er måste vara riktig Lycka det, se på Tille..gosedu..

Nu sitter Janne och Melle och kollar på hockeyn..Färjestad leder med 1-0..wiii..*nöjd*..;0)och jag var ju tvungen att kika in till Er..våra goa vänner..vi har gjort Paella här och ska sätta oss och äta nu i periodpausen..mums..Janne och Melle säger Glad Påsk..ni får en slängpuss rätt på munnen av Melle.."SMACK"..kände Ni?..det är såå gott det..

Godisskålen som vi fyllt med påskkärring / påskgubbe & påskhare godis börjar bli tom..märkligt, för vi har bara fått tre påskbrev..*harklar mig lite generat*, jag är en dåålig människa..men vi har..äpplen..euhm..

Ice Age 2..Liam Tigern..va kul..ja, den är säkert riktigt rolig..jag tror vi har sett ettan 3 ggr här...och skrattar lika mycket varje gång..

Ville bara kika in och säga Hej och Glad Påsk..men ni var inte hemma, så jag tittar in sen igen då..

Många Goa PåskKramar kommer till Er..fyllda med Godis, Leenden, Solstrålar & Värme..till Er Alla..Famlijen som är såå Underbar..som Älskar så Mycket..
    KRAM KRAM KRAM KRAM...och så Tille Tille..du.. goast i Världen..i mitt Hjärta..

Svar på tråden Tilles tråd