Scrapbooking2!
Någon som beställt månadspaket från papprika.se?
Gjorde det i slutet av juli, men augusti är snart slut och har inte fått nåt än. :(
Vet ni vad dessa månadspaket brukar innehålla? Vilket format är det t ex på pappret?
Någon som beställt månadspaket från papprika.se?
Gjorde det i slutet av juli, men augusti är snart slut och har inte fått nåt än. :(
Vet ni vad dessa månadspaket brukar innehålla? Vilket format är det t ex på pappret?
Vilket pappersformat är det mest ultimata att scrappa på? En smaksak givtvis, men vad är det vanligaste? Vilket svenskt ställe har de mest prisvärda plastfickorna och albumen?
Tack Garfield och Sambima för era svar. Blir klokare och klokare på detta nu. ;)
Fick förresten mitt lilla månadspaket från Papprika idag. Det innehöll papper från scrapworks.com i formatet 12*12. Jag får väl se om jag använder det formatet eller om jag gör som ni att jag skär ner det till A4.
Håller med om att man helst väljer sina papper helt själv, men beställde 3 månaders minipaket från Papprika för att komma igång. Det var jättefina papper. Kanske mer färggranna än vad jag skulle ha valt själv, men det är bra det - skulle lätt fastna i pastellträsket annars. :)
Om jag är någorlunda nöjd över mina första alster lägger jag ut de här så småningom. Tills dess får jag kika på era snygga sidor.
GArfield, jag tror din hemsida var en av de första jag surfade till när det gäller scrapping. Du är fantastiskt duktig!
En liten fråga till er rutinerade:
Kan man använda vanliga plastfickor till sina album eller måste de också vara special-special?
Vore bra om man kunde handla något i "vanliga" affärer... ;)
Vet ni något ställe här i Sverige där man kan beställa vit vellum?
Har tänkt göra en beställning på Scrapbooklifestories, men det enda jag hittar där är rosa vellum.
Samma undran gäller vellumtejpen som någon här tipsade om. Var finns det?
Ska titta om jag hittar själv, men ifall ni råkar veta kan ni kanske tipsa mig. :)
Då jag lika är på gång med mina frågor...
Har ni några rekommendationer när det gäller pennor?
En allround penna som funkar till det mesta?
Åh, tack hörreni! Det fanns ju på många ställen.
Sambima:
Den här Sakura-pennan, säljs den i vanlig bokhandel? Isåfall tror jag att jag vet vad det är för pennor, finns i massor av färger...
Fina layouts Jozebelle! Gillade speciellt den med prästkragen, fotomattan var underbar.
Äkta torkade blommor och blad såg det ut att vara.
Fortsätt lägga ut dina alster, det är så kul att vara och kika på andras verk.
Sambima: Kan inte du också lägga upp lite alster? Nyfniken på din stil juh.
Vad gör ni på scrapträffarna Garfield? Sitter ni hemma hos någon och byter idéer och scrappar? Låter troligt. Och roligt!
Med 12*12 har du lite mer yta att fylla ut. Är det svårare för en nybörjare, än att scrappa på A4, tror du?
Köpte ett album på pappershandeln idag som jag har tänkt ska innehålla Linneas första år. Tyvärr var den bara 20 x 22,5 cm, funderar om det kommer att kännas litet. Har öppetköp ifall jag ångrar mig.
Problemet med fasta sidor måste vara t ex om man ska använda öljetter. Det blir ju ett hål i papperet som syns på nästa uppslag...
Hmm, har problem med att bestämma formatet helt klart.
Jaja, får fundera vidare....
Jos:
Kolla in de här sidorna, där står det lite om scrapbooking och vad man behöver för att komma igång.
miasscrapbooking.derenback.se/
www.scrapbook.se/