Inlägg från: Hannie |Visa alla inlägg
  • Hannie

Scrapbooking2!

Jos:

Jodå, det finns där. Rubriken är "Decor Uniques "kvartalspaket".

• Hannie

Bomull:

Har nu skrivit vad man behöver för att slå in öljetter på scrapquick.se.
    Skrev där så att informationen sparas och på så sätt kan fler nybörjare få svar på sin fråga utan att bläddra ihjäl sig här i denna tråd.

• Hannie

Under tips & trix hittar du det...

• Hannie

Jag brukar fota mina LO:s med digitalkamera. Lägger arket på golvet och fotar uppifrån. Lite svårt att få rätt vinkel, men det funkar hyffsat bra. Ska man lägga ut de på någon slags hemsida kanske man brukar scannra... Garfield vet mer om det. :)

• Hannie

Cia:

Du får årets nobelpris i kreativitet av mig i varje fall.

• Hannie

Förresten, när jag frågade här om vad som är bäst att fästa vellum med så fick jag tipsat att vellumtejp funkar bra IFALL man fäster den på rätt sätt.
    Vad ska man tänka på för att fästa den på rätt sätt? Är det att inte kladda på tejpen med fingrarna så det blir avtryck eller?

• Hannie

Mumu:

Snygga album för lösblad och plastfickor finns det gått om, MEN de är svindyra (enligt min budget iaf).
    Garfield har tipsat mig att det är lätt att göra album själv och det kostar inte många kronor. Det finns en beskrivning med bilder på scrappa.nu.

Känner du att du har råd att lägga 250-300 kronor på ett färdigt album så finns det på våra svenska Scrapbook-sajter.
    Beställer du från USA så ligger de nog omrking 150-200 kr (gissar).
    Har själv beställt en pärm och klara plastfickor från Decore Unique, det albumet gick på 329 kr.
    Nästa ska jag försöka gör själv.

• Hannie

Då pratar jag om 12*12 formatet.
    I A4 formatet kan du hitta både billiga plastfickor och pärmar ute i handeln.

• Hannie

ElleBell:

Kom till forumet scrapquick.se så hjälper vi dig med allt du kan tänkas vilja veta!
    Vi hjälper dig självklart även i denna tråd, men som sagt välkommen till forumet Jozebelle har startat just för nybörjare och självklart också erfarna scrappare.
    Tillsammans kan vi hjälpa varandra med stora och små tips.

// Hanna

Svar på tråden Scrapbooking2!