Inlägg från: Hannie |Visa alla inlägg
  • Hannie

Scrapbooking2!

Jaa, lim på rulle måste vara ännu bättre än de små lapparna eftersom du kan ha det längs hela kanten.

Där fick jag också ett tips! Perfekt.

• Hannie

En låååång smal klisterremsa som är upprullad som på en tejprulle. Man tar den bit man behöver från rullen och river/klipper av.
    Typ.

• Hannie

Med risk att ni börjar kasta tomater på mig (p ga av mitt tjat);
    Nu hittade jag vellumtejp på en svensk scrapsida! På scrappamera.se.
    *nöjd*

• Hannie

onlinebutik - beställ produkter - klister - längst ner, vellumtejp

• Hannie

Okej, då förstår jag vad det är. Du skrev band så då trodde jag det var tejpet du menade.

• Hannie

Har ni några tips på hur man bäst sätter fast öljetter? Är det inte lätt att man har sönder pappret?

• Hannie

Nej, du var inte alls otydlig. Det var jag som såg nåt annat framför mig bara.

• Hannie

Aah, lätt som en plätt. Hmm... får testa på en skräpbit först ändå. Kan vara värt att offra en liten öljett för att få in det rätta knixet med hammaren.

• Hannie

Jag har nån pennformad järnmojäng. Toppen ser ut son en blomma. Hoppas den går bra att använda. Hehe. snacka om rookie på det hära.

• Hannie

Min öljettsetter passar tyvärr inte alla storlekar.
    Om jag minns rätt så tar den 3/16" och 1/8".
    Vet inte säkert om dessa är de vanligaste måtten på öljetter, men jag antar det eftersom de sålde endast den produkten.
    Settern är slutsåld nu så jag kan inte kolla upp det på scrapbooklifestories hemsida heller.

Har inte provat sätta fast öljetter än så jag vet inte om den är bra.

Svar på tråden Scrapbooking2!