Inlägg från: Hannie |Visa alla inlägg
  • Hannie

Scrapbooking2!

Bambigirl:

Jag håller tummar och tår för att du ska få lite figurer till dina alster.
    Måste vara spännande att lägga bud på grejer. Borde vara så på Scrapbooking-sajterna också, då skulle man kanske göra sig några kap.

Garfield:

Mysigt med en egen scrappingvrå! Hoppas vi får kika in hur det ser ut i din pysselhörna via din hemsida när ni är klara.

• Hannie

Hur är det med plastfickor, använder ni klara eller matta?
    Vilka är bättre och varför?

• Hannie

Okej, jag beställde klara plastfickor förra veckan så jag är nöjd med svaret.

När vi ändå är inne på klar vs. matt. Beställer du dina fotografier på matt eller blankt papper?
    Där har jag inte heller ens tänkt på att det finns en valmöjlighet, innan jag såg någon tog upp det här.

Många val inom Scrapbooking...

• Hannie

Okej, det är sant. Fingeravtrycken syns väldigt bra på mina blanka bilder som jag scrappar med.
    Får kanske tänka om när det gäller det i fortsättningen och beställa matta istället.

• Hannie

Vilket supertips Sambima! Tack. :)

• Hannie

Kära scrappare!

Hur i hela världen hanterar ni er vellumtejp? Jag har suttit och klistrat fast vellum på mina layouts och den där tejpen är en kladdig historia.
    Problemet är att den fastnar på saxen när jag klipper. Sen fastnar den på fingrarna när jag ska plocka upp den... Den är deformerad redan innan jag hunnit sätta den där den ska vara.

Måste man verkligen köpa en non-stick sax eller har ni trix som underlättar hanteringen av tejpen?

Cattis:
    Tror det var du som frågade ifall tejpen blir helt osynlig.
    Inte som det ser ut nu i varje fall. Den syns lite, men jag tror inte nån som inte vet om tejpen ser det.
    Eller så är det så att med rätt hantering kan den bli helt osynlig.

• Hannie

Cattis:

Näst intill osynlig.
    Övning ger färdighet...

• Hannie

Bambigirl:

Det verkar som att det är bara du och jag här ikväll. Ensamma och övergivna. Snyft.

Vet tyvärr inget om fästkuddar så jag kan inte hjälpa dig.

• Hannie

Puh, vad skönt att se lite liv här igen.

Perfekt med ett flytande album! Har också funderat på hur man ska samla alla de udda sidorna som inte riktigt har någon anknytning till varandra.

Garfield eller Flamman:

Brukar ni klippa vellum med vanlig sax? Tycker det fastnar på saxen...

• Hannie

VellumTEJP menar jag förstås.

Svar på tråden Scrapbooking2!