Scrapbooking2!
Usch, vad jag skriver fel. Hoppas ni inte bryr er att fel ord smyger sig in i meningar och att bokstäver faller bort.
Usch, vad jag skriver fel. Hoppas ni inte bryr er att fel ord smyger sig in i meningar och att bokstäver faller bort.
Vilken fin, Lamilla!
Härliga färger, annars lätt att bb-layouter blir babyblå eller babyrosa. Detaljerna är också underbara, ramen runt fotot, borden tvärs över sidan, de små etiketthållarna...
Jag ruvar på min bb-layout, få se när det är dags att kläcka den!
Hur handlar man på Two Peas? Får inte fram någon varukorg eller bucket som det heter där.
Är det jag som är blind eller?
jannice:
Aah, man måste registrera sig för att handla. Då förstår jag. Tack!
Va bra Sambima!
addictedtoscrapbooking.com har en MASSA snygga dekorationer! Rekommenderar en titt.
Tyvärr har de inte så mycket papper.
Sambima:
Jag antar att du inte fått ditt paket från lifetimemoments än!?
Jag har fått bekräftelse-mejlet nu så i början av nästa vecka kanske
det kommer.
"Det bästa är att de har fast portoavgift - då kan man beställa många paket."
Hur menar du då? För att slippa tullavgift p g a för tunga paket eller...?
Sambima:
Perfekt ju!
Det finns så mycket fina album over there, men har alltid tänkt att det blir så dyrt i slutändan att det inte är någon idé.
Grejt, grejt... slösa mer pengar... *visslar nöjt*
Lamilla:
Vad lyxigt att få sina grejer så snabbt! Vill också ha. NU.
Ska du fortsätta på Mayas babyalbum eller har du ett alldeles nytt projekt på gång!? *nyfis*
Lisabettan:
Det du behöver för att komma igång med scrapping är foton, syrafri cardstock (lite styvare sorts pappersark), fotofix och/eller syrafri lim och sax.
Skärmaskin är bra att ha när man beskär korten, men det kanske inte är det allra första man köper.
Utöver detta finns det en oändlig mängd mönstrat papper och dekorationer du kan pynta dina sidor med.
Är Umebo jag också, så jag vet att det finns inte så mycket här inom scrapbooking.
På konstnärsshpen finns dock syrafritt A4-papper i olika färger.
Sen har Umebon Estee Wang en webbtik scrapbooklifestories.nu och jag brukar få hämta ut mina beställningar i stan och därmed slippa fraktavgiften.
Kika på hennes hemsida, hon har jättefina grejer till scrapbooking.
Estee anordnar även scrapträffar ibland så där kan du få träffa andra scrappare och se deras alster "live".
Ifall du har fler frågor, hör av dig i min gästbok så hjälper jag dig så gott jag kan!
// Hanna
Oj, tappade lite bokstäver där (sitter med en 5-månaders i knät
)