• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Legolina

När min syster väntade sin son sa hennes sambo till alla som ville höra att "under förlossningen skulle han vara coach och heja på med "jobba jobba jooobba" - som en annan hulligan" Min syster var måttligt road och fnyste varje gång han drog ramsan. Väl inne på förlossningen - vem var det som (efter EDA o lustgas)tjoade "JOBBA JOBBA JOOOBBA" - jo SYRRAN!

Senare när han var nästan ute så tog en krystvärk precis slut när halva huvet va ute. Då vrålade syrran "dra ut den då!" Typ två sekundet senare tittade Claes ut utan draghjälp

En vän till mig sa till sin kille att han skulle åka o köpa kebabtallrik mitt mellan värkarna för hon var så sugen... Hon hade bara TENS som smärtlindring så man blir knasig av nåt mer än lustgasen...

Själv har jag BF den 19:e maj och jag ÄÄÄLSKAR den här tråden!!

• List

Roligt och roligt, men under hela min förlossning var jag helt säker på att det fortfarande inte var på gång eftersom vattnet inte gått! Min första förlossning startade nämligen med att vattnet gick och jag var så inställd på det att jag hela tiden sa "men vattnet då, vattnet har ju inte gått" trots att bm sa att jag var öppen 8 cm, sen fullt och jag tom hade krystvärkar! Tänk vad man kan snöa in på detaljer i den ologiska tillvaron just då!

• BillaBong
    Erita skrev 2006-05-06 14:17:29 följande:
    Kom bara på en sak igår som jag skrattade åt längenär barnmorskan kände hur mkt jag öppnat mig så sa hon"jag kan känna huvudet":... min första fråga var "har den hår?"...

Haha! Det var samma för mig. Och sen när huvudet syntes var jag helt besatt av att få veta vilken färg håret hade. Frågade BM, undersköterskan som var med och min sambo - alla var tvungna att stå och undersöka vad det var för färg för att jag skulle bli nöjd. Som om jag inte hade viktigare saker för mig just då Cool

Finaste Nova, f.060220.
  • ExAnimo

När min fd man var yngre och fortfarande bodde hemma hos sin mamma. Hans storasyster väntar sitt första barn.

Mitt i natten ringer storasyster, min fd man svarar nyvaket i telefon.
    Syrran säger - kan du tala om för mamma att vattnet har gått.

fd mannen blir lite irriterad för att syrran ringer mitt i natten och svarar tillbaka.

- va fan ska morsan göra åt det? Du får väl ringa rörmokarn istället.

• UlliZzz

Ha ha...tänkte också på det med håret när BM sa att nu klappar jag bebisen på huvudet och en sa hon att bebisen inte hadde så mycke hår att det bara var nå blont fjun och jag tänkte NEEEJ bebisen blir flintis som jag var hur länge som helst... men visade det sig att hon kom med pannan före så det var pannan hon hade klappat på....=)

• ClineE

Jag kom på en sak sen i höstas...Skulle in och jobba första natten av två. Min kompis hade gått över och jag visste att det var på G... Slemproppen hade gått ngn. dag tidigare. Hon ringer vid 11 tiden och säger att hon har såå ont men nu ska hon cykla och hämta sonen på dagis. Det är nog bara förvärkar..Jo jo tänkte jag försökte slumra om... Hon ringer igen vid 13 och då har hon lite starke förvärkar... Men hon försvinner emllanåt i telefonen..typ var 4-5min...närmare minuten. Jag föreslår att hon skulle ringa in för det är liksom på G, kan vara bra att förbereda dem att hon lär komma.... Nä, det är inte dags än tycker hon... men jag ska nog ringa Vårdcentralen, Va skänar jag... vad ska de göra... Ja om det är så att det är ngt. annat i magen som gör ont ????jag var helt frågande yrvaken...och ville bara sova....nä ring förlossningen envisas jag.... Hon ringer igen vid halv fem... då är hennes man sur på henne och säger att ringer inte hon så ringer han till förlossnigen, så hon ringer till mig..som säger likadant... Hallå du ska föda barn idag.... Till historien hör också att jag innan jag skulle jobba hade bjudit till Tupperwareparty kl.19 och bor 4mil från larsarettet, hon bor knappt 1,5mil....Hon var bjuden och mkt. envis med att hon tänkte minsann dyka upp......jo jo tänkte jag...Vid halv sju åker de till sist in ( Tack och lov.. vet inte hur många ggr. mer hon ringde men det var många...) Halv åtta är tösen född....... Tur hon inte kom hit på tupperware!!!!

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *