• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Tovalisa

puff puff, ha ha ha!

(en vecka till bf, ska bli kul att testa lustgasen )

• Erita

Tovalisa: som sagt tyckte inte lustgasen hjälpte så mycket förrän efter epiduralen... då andades jag i den vid minsta lilla kännbara värk...

när BM sa "du kanske skulle testa att vara utan lustgasen"..tittade jag bara argt på henne och höll i masken hårt

• stockholmstjej79

HJälp vilken rolig tråd!! Exakt sånt man behöver läsa när oron sätter fart!!

• stockholmstjej79

HJälp vilken rolig tråd!! Exakt sånt man behöver läsa när oron sätter fart!!

• Missboss

Fick höra ett ytterligare bidrag av sambon:

- Stod i gåstolen och hade pinvärkar utav desslike och sög lustgas för glatta livet. Efter en stund vrålar jag till sambon och säger att den här J*VLA SKITEN fungerar ju inte. Nä, nä säger sambon måttligt road och fortsätter att hålla upp mig så jag inte skulle rasa ihop på golvet hög av lustgasen.

Sen så gjorde sambon en jättetabbe under förlossningen. Han hade ingen aning om att CTG registrerar olika efter man nollställt den. Under en period under kvällen så gick CTG upp till 140-160 och sedan nollställde bm CTG efter en kontroll. Sedan när jag ylar om att jag måste ha EDA:n för att det gjorde så jävla ont så berättade sambon sen att han fattade inte vad jag ylad om för CTG kom ju bara i 60 när värkarna kom. Jag hade ju haft mkt ondare tidigare när de var upp emot 140-160. Snacka om att han fick onda ögat när han berättade det.

• alsesani

Erita: Har en liknande händelse.

Med första ba´net fick jag två EDA men ingen av dom tog.
    Nu med fjärde barnet sattes en EDA i god tid, men plågande värkar hade jag ju såklart..

Jag fick min EDA och låg där och sög i masken. Snarkade visst till emellanåt också fick jag höra... hehe..
    Värkar hade jag men det gjorde inte så ont, jag hade ju masken.
    Sen kommer barnmorskan och säger att du tror inte du klarar dig utan masken nu??
    Jag tittar upp på henne som om hon var ett ufo.Med masken som limmad i ansiktet och kläcker ur mig att -eeh va? Det har jag inte vågat prova ännu.. Men till slut gjorde jag det.
    Det visade sig att jag låg och sög och sniffade helt i onödan.

Sen!!! Då kunde jag börja köra med gubben för nu hade jag ingen mask i vägen. Jag är törstig. Hämta vatten. Det kliar på benen. Mermerhårdare. mer törstig. Vill ha tuggummi.. osv osv..

Ända tills..... Ja, ni vet...

• xxmeyaxx

*håller tummar för att allt ska gå bra*

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *