• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Daidi
    hannah30, jag var med min mamma på förlossningen när hon födde min lillebror och hon skrev absolut ingenting.
    Jag trodde inte att jag skulle skrika, men när jag väl låg där skrek jag som en demon
    Men det var inget jag tänkte på, killen berättade det efteråt!

En annan sak jag kom på nu efter jag skrev förra inlägget var att när jag skulle få EDA stack han fel och var tvunget att sticka om, när han drog ut nålen började jag blöda (såklart) men jag trodde att det sprutade blod som i en gammal Troma-film. Jag började asgarva, ingen förstog varför jag skrattade, de trodde nog att jag var knäpp. Folk säger ju att det gör ont att sätta den.
     Men jag skrattade, sen berättade jag för sambon hur det hade känts.
    Men ändå, skulle det vara ROLIGT att det sprutar blod ur ryggen på en!?
    Nej det är bara sånt som händer när man har snuttat för mycket på lustgasen
  • jingyang

hahah :: brölar som en brunstig tjur....morrar som en tiger med nageltrång=) HAHAHHA

ja jag skrek oxå MASSA=) Bm sa åt mig att vara tyst (det var en student) och jag spärrar blicken i henne å ryter:

-om du tror att d e så jävvla lätt att föda barn och vara tyst så får jag be dig köra upp en melon mellan benen så får du se hur skönt det kan vara!!

hon bad mig inte var tyst mer sen=) hehhe stackars BM =) heheh

• SpecialK

just det, jag sa också att jag minsann ville åka hem och vänta med att föda.. (värkarna var i full gång...)

• Zitronmuphin

Hmm vart ska jag börja...förlossning nr 1 håller krampaktig i lustgasmasken och andas lustgas i två timmar med några få pauser då bm vill att höra mitt personnummer och jag rabblar mitt personnummer som rinnande vatten vilket överraskar mig varje gång? Annars var jag tyst som en mus även under krystvärkarna.

Vid förlossning nr 2 ylade jag sååå mycket att min sambo ändrade ansiktsfärg från hudfärgat till vitt, vid ett tillfälle hade jag så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen så jag kryper upp i förlossningsängen och lägger mig på MAGE, bm, bmstuderande och undersköterskan knallar in i rummet i samma ögonblick o kommenterar att den ställningen är de inte ofta de ser. Sen är det dags o krysta men det gick inte så bra för jag skrek så mycket och bm bad mig i princip att hålla klaffen och koncenterar mig på att krysta INTE på att skrika.

Vid förlossning nr 3 hade jag koll på läget och vid utdrivningsskedet lovade jag heligt och dyrt att jag skulle lyssna på bm och göra som hon sa bara jag fick ha kvar lustgasen.

Har en kompis som i lustgas ruset helt plötsligt fick ett infall att säga "bebisen säger hej hej" till bm, var på bm kollar hur mycket hon har öppnat sig och mycket riktigt på en ½ timme öppnat sig fort o rejält så det var försent för eda och nära att få börja krysta.

• Hannah74

Åh, vad jag LÄNGTAR tills min egen förlossning!

Man är inte dummare än man gör sej..
  • Miska

Tack alla för att ni delar med er! Min förlossning blev väldigt intensiv och de hann inte ge mig någon annan smärtlindring än lustgas. Det var historierna i den här tråden som dök upp i mitt huvud då jag desperat klamrade mig fast i lustgasen. Jag vet att jag undrade varför inte jag kunde få bli lite borta så jag slapp smärtan och istället kunde få uppleva ankor på skärmen eller något annat skoj.

• zebran i Stilla havet

Hi hi, jag luslaser den har traden och har berattar lopande om alla era inlagg for den blivande pappan (nio veckor kvar!!)

Han - inte jag - ar nu nervos for att det ska bajsas pa otillstandiga platser under forlossningen och foreslog pa fullaste allvar att jag kanske kunde lata bli att ata nagra dagar innan beraknad fodelse. Snacka om pucko!!

• Erita

haha ja SLUTA ÄTA SÅ DU INTE BAJSAR
    säg till han att kroppen tömmer sig själv rejält innan födelsen och att det inte direkt SPRUTAR ut bajs ;)

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *