• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Erita

Rossan: haha rekommendera till alla man känner ;) haha

• jingyang

Rossan; GRATTIS till den lille=)

rekomendera till alla du känner hehheheh =)

Specialk: eheh KRÅKA!!!!

• BirkaCarro

He he .
    Jag har sjungit i kör i många år och tycker om att ta stämmor (även fast jag inte har en susning om det heter d moll eller a ciss eller vad sjutton de nu heter är jag ganska grym på att ta klara toner ).
    I alla fall. När jag kom in till förlossningen och hade värkar så kände jag att jag måste skrika. Men för att göra det lite skojsigare så bestämde jag mig för att skrika i toner istället. Så varje skrik blev en hög och klar ton i olika tonart. He he . De måste ha trott att de tagit in mig på fel avdelning och borde köra mig till psyk. istället !

• ClineE

jag behöver knappast uttala vad jag skrek...men det var inte klara toner iaf.  och i rummet brevid så hade de sådant besök för blivande föräldrar.... De fick tydligen byta sal..... Ska satsa på klara toner i juli.... har aldrig lyckats innan så det kanske är dags att lyckas och då under förlossningen!
  • jingyang

Birkacarro=) hehehhe där fick barnmorskorna nått vackert att lyssna på natar jag hehhe

ClineE: AHHAH ja jag kan tänka mig att dom var tvungna att byta sal..hehhe kankse inte d första man vill höra som blivande föräldrar hahah

• ClineE

förmodligen inte....  tycker alltid det är sååå lugnt när man kommer in till förlossningen, så antingen har de ljudisolerat eller så är det ovanligt med "skönsång"

• Hannah74

Lite OT, ni som skriker på förlossningen. Hade ni tänkt på det innan, jag menar att jag tex skriker aldrig, varken när jag är arg, ledsen eller slår mej. Men är det fler som är sådana o ändå skriker som fan, eller är det väldigt olika? För jag har så svårt att tänka att jag skulle skrika, hur ont det än gör, men sen så kanske man ligger där o skriker ändå (eller tar höga toner )

Man är inte dummare än man gör sej..
  • Nina o skrutt

jag skrek en enda gång, då bad barnmorskan mig att inte skrika mer eftersom det tar kraft från krystarbetet. Men jag hade inte behov av att skrika förrutom mitt frustrationsskrik *ler*

• xxmeyaxx

sambon säger att han kommer gå ut ur förlossningssalen om jag skriker något till honom typ, "det är du som har satt mig i den här sitsen - det är DITT fel".

tror ni att han kommer göra det?

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *