• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • ninen och J

jag tyckte det var skönt att vokalisera lite - det var inte rena smärtskrik. maken stämde in och då skrek jag ännu högre. det var effektivt

• BirkaCarro

Jag skrek mest för att öva upp sångrösten ! Nejdå, men jag tyckte det hjälpte, fast barnmorskorna bad mig också att fokusera på det kroppsliga istället för det röstliga. Fast det var svårt tyckte jag..

• Lillbubba

Jag skrek som en vettvilling. Man skulle kunna tro att jag blivit besatt utav demoner eller ngt . BM bad oxå mig att lugna ner mig lite för att det tog för mycket på krafterna... Jag vet att jag svarade: Men det är så skönt att skrika... öhhh

Sedan hade jag läst här på fl i en annan förlossningstråd om en tjej som lekte Darth Vader med lustgasen... så jag var givetvis tvungen att göra det när jag låg i badet: Luke, I´m your father!!!! hihi Sambon garvade.....

• Fantasty

Under min förlossning höll jag oxå krampaktigt i lustgasen. Vid ett tillfälle när vi blev ensamma på salen tog jag några djupa andetag. Plötsligt befann jag mig i ett helvitt rum där ravemusik spelades jättehögt, snabbare och snabbare. Plötsligt blev det en explosion och allt blev svart. Jag svimmade, i samma ögonblick som jag vaknade till liv kom barnmorskan in. Då skrattade jag så jag grät och sa till henne att "åh vad bra, nu behöver mina barn aldrig pröva att knarka, de kan fråga mig för nu har jag prövat och det var inget härligt"

• Lenora

hannah30: jag skrek inte direkt, utan gjorde några konstiga morrande eller knarrande ljud...lät som en tiger med nageltrång ungefär. Dagen efter förlossningen hade jag tappat rösten och hade väldigt ont i halsen, kanske hade varit bättre att skrika "normalt" istället. Har varken före eller efter förlossningen lyckats åstadkomma samma ljud.

• sininen

Jag ylade när jag hade lustgasen. När man skulle släppa gasen efter toppen av värken, släppte jag gasen och ylade högt. Efter ett tag kom BM och berättade att det var väldigt lyhört på avdelningen. Då fick jag epidural. Jag ville gifta mig med läkaren. Men jag skrek när dom satte in den.
    Efter 24 timmar av hemska värkar var det dags för krystvärkar. När jag skulle krysta så skrek jag för kung och fosterland. Undersköterskan sa bara "Ojdå" och fortsatte hålla upp mitt ben. Jag var nära på att sparka omkull henne ett tag. Men det hjälpte att skrika. Hela utdriningskedet tog bara knappt en halvtimme.

• rind

Hanna30..Jag trodde aldrig jag skulle skrika, jag är rätt kontrollerad. Men när krystvärkarna kom gick det inte att hejda, jag brölade som en brunstig tjur! Trodde inte jag var kapabel att frambringa sådana ljud!! Det var som när man kräks, man kan inte hejda det. Luften liksom trycktes ut ur bröstkorgen... Hemskt pinsamt efteråt..Bm gick och stängde dubbeldörrarna..

• Jessica B

En bekant till oss skulle få sitt andra barn.
    Mitt under krystvärkarna stannar hon upp, stirrar på sin sambo och väser att "ska du har fler ungar så får du hitta dig en annan kärring.." Sen kommer sonen vid nästa krystvärk..

Inga fler barn har det blivit heller..

• AMA68

Jag hotade en läkarkandidat med att jag skulle fisa honom i ansiktet. Han vågade sig TROTS det fram för att känna.

När han med latinska termer började "redovisa" för barnmorska vad han gjort, sett och känt protesterade jag och krävde att han skulle vända sig till MIG och så jag förstod.

Det slutade med att jag bjöd ut honom på en bira.
    Vet inte när vi ska ta den dock?
    Ammar ju och dessutom tror jag aldrig han fick mitt telefonnummer... *asg*

Behöver jag nämna att jag var hög som ett hus på lustgas?

• Erita

Jag fick hela tiden höra att jag inte skulle skrika under krystvärkarna då man förlorade kraft. fyyyyyfan vad arg jag blev när dem sa så hela tiden, då skrek jag bara högre och högre.

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *