• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Sommartider

jingyang
    ingen upplevelse att rekomendera..hihihi

• Jennski

Hehe...ganska rolia saker folk vart med om, Hm, vet inte om de hände något riktigt roligt på min förlossning.
    Jag skrek då jag krystade : Andreas, kör mig hem för det kommer ju ändå ingen bebis! Jag är lurad, de kommer inget..

Jag frågade om ja kunde få mera spinal, men hon sa att nej nu ska de kännas. Men ja vill inte att de ska kännas sa ja. SEn var de flera gånger som ja försökte få spinal. Snälla bara lite sa jag. Och senare fråga jag den andra barnmorskan. Kan ja inte bara få lite lite.. snälla! helt desperat...haha
    Och jag som ville föda utan bedövning..hihi

Och när jag sa att jag har ont i rumpan så sa hon att de börjar bli dax att krysta. Då fråga jag men tänk om jag bajsar ner mig då?? Hon sa att de gör inget..olyckor händer...

• emmish

Jag ÄLSKAR den här tråden. ka försöka komma på om det hände nåt mer kul... *tänker* Jag återkommer iallafall!

• ajnas

Puff puff, finns det fler roliga? Har skrattat många timmar i denna tråd

• Sarai

Äsch, puffa inte så mycket, man tror ju man ska få läsa nån ny rolig berättelse varje gång...

• xxmeyaxx

Undrar om något kul händer när det är dags för en själv.

• Jo79

Så, nu har jag skrattat mig igenom den här tråden i två dagar.... Underbart!!

Min förlossning var väl inte så roligt i stort... det jag minns var att min sambo blev lite rädd när jag andades så mycket lustgas att jag inte kunde fokusera, han väste till mig hela tiden: Titta mig i ögonen, fokusera!! Det var skitsvårt!! F Ö så är lustgasen underbar....

Jag hade inte alls tänkt att skrika och ha mig, men .... oops, det vrålades och skreks en hel del. Bla hade jag ångrat mig och ville åka hem, och så hade jag bestämt att det inte skulle komma någon bebis så vi kunde packa ihop våra grejer och åka hem igen. Ja, eller hur?!

Som någon tidigare skrev så hade jag oxå vansinnigt ont i halsen dagarna efteråt, i början innan hämningarna släppte, så väste och morrade jag ut värkarna.... Och så kommer jag ihåg några dagar efteråt, när mjölken rann till att jag vaknade framåt morgonen och var alldeles blöt på nattlinnet och kunde inte för mitt liv komma på varför. Vad i hela friden...? Det tog ett bra tag innan jag fattade...

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *