• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Ironhead

Jag minns min förlossning med sonen... lustgas inblandat givetvis. Barnmorskan är inne och gör en kontroll, och då går vattnet.
    "Oj vad vatten här kommer!" säger hon lite chockat.
    Jag tittar upp på henne och tar bort lustgasmasken och säger:
    "Jag passade på att kissa lite också..."
    Sen la jag mig ner och slumrade till och pappa och barnmorska garvar riktigt gott.

• EnStoltMamma

Haha.. Jag kan erkänna att jag inte längre är orolig för att "göra bort" mig på förlossningen;)

• cammily

Jag jobbar på förlossningen och många som föder är stört sköna och man skulle vilja filma dem så de kunde se det själva i opåverkat tillstånd

• LinaAngelica

Efter min första förlossning som slutade med sugklocka fick de sy mig lite, efter att bm hade satt några stygn sa hon till usk: kan du sätta på mig mina glasögon så att jag ser vad jag gör?
    What?! Lite chockande då men kul efteråt.. Provade lustgasen under denna fl och det svaga ljudet från lustgasen lät för mig som tvspels error (vad nu det är?!) och jag blev jättearg för att ingen annan hörde!
    Min fjärde förlossning gick snabbt, andades lustgas och mitt under en värk gick vattnet och det började trycka på utav bara f*n! Jag larmade som en idiot och allt jag kunde tänka på var att jag måste andas ut fem andetag i lustgasmasken så att jag inte får skäll av bm! Sedan bad de mig att inte krysta (lätt eller hur?!) försökte låta bli men sonen ramlade bokstavligt talat ut med ena handen framför ansiktet. Tog ca 40 min från att jag var öppen 6 cm tills att allt var klart och jag utbrast till sonen när de lade honom på mitt bröst: vart kom du ifrån?! Var lite chockad över att det gick så fort tror jag...

För tre dagar sedan var jag med under min systers förlossning. Hon kved av smärta och vi blev rätt förvånad när hon helt plötsligt började att asgarva. (lustgas). Vad är det frågade vi? Hon höll i sin telefon som hon såg sin spegelbild i och skrattade fram: jag har en SMURFNÄSA!

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *